2026-07-30, 15:56
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Offervilja
Jag som nationalist tycker ju såklart att det är mycket bättre om människor väljer att rösta på det nationalistiska Alternativ för Sverige i valet, men är ändå mycket positiv till det populistiska och kanske ändå lite halvnationalistiska Örebropartiet. Hoppas verkligen att Örebropartiet och Markus Allard lyckas få mandat i riksdagen. Det vore fett coolt!

Örebro-poesi:

"I ett land av poeter, spelmän och drömmare, hjältar och rumlare, sakta vi gå, du och jag, hand i hand, längs södra Lillåstrand..."

Jeremias i Tröstlösa!

Ja, för det blir på bekostnad av Afs.
Citera
2026-07-30, 16:00
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Offervilja
Gustav Kasselstrand är just nu bättre än vad han någonsin har varit. Modig som ett lejon säger han rakt ut vad han tycker om den judiska makten i världen. Vad gör då personer som har varit nationalister i 30 års tid? Jo, motarbetar honom något fruktansvärt och försöker att få människor att rösta på det ultrasionistiska Sverigedemokraterna. Varför väljer erfarna etnonationalister att göra så? Får de betalt någonstans ifrån? Varför hatar de Gustav Kasselstrand och hans parti Alternativ för Sverige? De vet ju att det han säger är sanningen. De värsta hatarna är Dan Eriksson, Magnus Söderman och Marcus Follin.

Därför attackeras Iran: https://www.tiktok.com/@afs_parti/video/7612972042807201046

varför motarbetas han ?

FÖR HAN ÄR DUM I HUVUDET !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Irans Ambassad skall stängas och ambassadören utvisad.
Dom har anlitat Foxtrott och andra för att utföra våldsdåd i sverige, skall vi tolerera det ?

Skicka hem asen. Jag står på Arlanda och klappar händer den dagen.

Fan vad jag skäms som svensk över att vi har politiker som är så hjärndöda.
Kan han inte ta livet av sej och donera sina organ till andra med fungerande hjärna ?
Citera
2026-07-30, 17:03
Medlem
infidels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Varför klagar du då på kvinnlig rösträtt när SD och M är större bland män.

Vad menar du ? Kvinnor och feminina män ska inte ha rösträtt. Det är kvinnohjärnans struktur det är fel på, och män som inte undergått en testosterondriven maskulinisering av hjärnan under uppväxten utvecklas aldrig mentalt till män även om de har manliga könsorgan. Den stora majoriteten av svenska män är feminina sissymen som mentalt är precis som kvinnor. Det är direkt oansvarigt att låta sådana människor vara med och bestämma för de kommer att förstöra allting. Sveriges nergång och förfall är direkt knutet till den allmänna rösträtten och därmed till det demokratiska systemet.
Citera
2026-07-30, 19:11
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
En Örebropartist la ut detta på X:

https://pbs.twimg.com/media/HORgZsiWQAApCW8?format=jpg&name=small

En örebropartist? Det finns väl totalt två, så vem var det? Markus eller Peter?
Citera
2026-07-30, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce
En örebropartist? Det finns väl totalt två, så vem var det? Markus eller Peter?

Finns väl minst(?) tre? Malcom Kyeyune (gah, stavningen!) är väl medlem? Han drev (driver?) ju en podd med Markus
Citera
2026-07-30, 21:24
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigOrangeBunny
Finns väl minst(?) tre? Malcom Kyeyune (gah, stavningen!) är väl medlem? Han drev (driver?) ju en podd med Markus

Är han? Jag kan inte svära på det, men jag tror jag läste någonstans att det inte går att lösa medlemskap i partiet i nuläget. Men han (Malcom) kan ju ha anslutit vid ett senare tillfälle. Oavsett är han ju knappast någon som hänger på X, vad jag förstått.
Citera
2026-07-30, 21:24
Medlem
Bilderberg78s avatar
Det finns ingen ideologi som heter nationalism. Det trodde de i Europa på 30-talet. Då hade alla länder sin Mussolini och hejade på Tyskland. Sen blev uppätna när tysken expanderade sitt tredje rike.
Det är svaret.
Citera
2026-07-30, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce
Är han? Jag kan inte svära på det, men jag tror jag läste någonstans att det inte går att lösa medlemskap i partiet i nuläget. Men han (Malcom) kan ju ha anslutit vid ett senare tillfälle. Oavsett är han ju knappast någon som hänger på X, vad jag förstått.

Han kände väl Marcus under Ung-Vänster tiden och enligt denna podd så hade han iallafall en koppling runt 2022:

Citat:
The first in an occasional series on new initiatives.

We speak to Malcolm Kyeyune of Sweden's Örebro Party about its origins, analysis and goals. Is a new working class politics to be found in direct opposition to the PMC or the 'transferiat'? How does this local party intend to scale up? What sort of issues are on its agenda? And how does it aim to go beyond the impasses of other populist initiatives?

Medlem, associerad...kärt barn har väl många namn (kanske åtminstone hos ÖP?)
Citera
2026-08-10, 20:54
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Återigen tog Vårdkasen upp Afs i sitt program. Och de sa att de tror Afs får mellan 0.2-0.6 procent i valet. De sa också som vanligt att Afs har blivit ett parti mer för "Det Globala Syd" än för Sverige.
Citera
2026-08-10, 23:46
Medlem
Citat:
Återigen tog Vårdkasen upp Afs i sitt program. Och de sa att de tror Afs får mellan 0.2-0.6 procent i valet. De sa också som vanligt att Afs har blivit ett parti mer för "Det Globala Syd" än för Sverige.

Målgruppen Vårdkasen vänder sig till har en del boomers med Thai-kärringar. De gillar förstås inte att Gustav är emot rasblandning.
Citera
2026-08-11, 00:51
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gameboymannen
Målgruppen Vårdkasen vänder sig till har en del boomers med Thai-kärringar. De gillar förstås inte att Gustav är emot rasblandning.

Så thaiknullarna har lämnat Afs efter detta uttalande?

Btw, Jonas Nilsson hade härom dagen ett avsnitt som heter "Afs stora dilemma".

https://jonasnilsson.substack.com/p/afs-stora-dilemma-efter-studio-3

Så här skriver Jonas Nilsson:

Citat:
Gustav Kasselstrand mötte företrädare för M, KD och SD i Studio 3 för att diskutera återvandring. Det mest intressanta var hur lite av en politisk outsider han plötsligt framstod som. Frågor som för bara några år sedan var otänkbara diskuteras nu öppet även inom etablerade partier.

I dagens avsnitt funderar jag över vad den här kulturella förskjutningen innebär för AfS. Kan ett parti vinna sin viktigaste politiska strid, men samtidigt förlora anledningen för väljarna att rösta på just dem?

Jonas förklarar i avsnittet mer vad han menar.
Citera
2026-08-17, 23:55
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Magnus Söderman har en ny artikel:

En granskning av AFS – och ett varningsord till den svenska oppositionen
https://www.magnussoderman.nu/p/en-granskning-av-afs-och-ett-varningsord
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto