2026-06-26, 21:19
Medlem
Galejans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skillnad
Jag förstår om det är svårt för en pro-judisk pervers boomer att förstå varför ett konsekvent nationalistiskt parti som AfS attraherar den yngre generationen.
Jag tycker mest att det är konstigt att denne uppenbart homosexuelle medelålders man, han är ändå 38 år, med sin veka haka och mjuka handled omger sig med vad jag närmast tyckte mig se var unga pojkar. Osökt drar sig tankarna till Rasmus Paludan, en annan skum figur i samma led, som omgärdats av rykten om påstådda övertramp.

Det är ju mycket sånt i de nationella leden. Dyrkan av manskroppen. Fokus på muskelträning. Marcus Follin i snörade sandaler och höftskynke. Till och med Magnus Söderman på foto med stjärten i vädret under ett nakenyogapass. Mycket sånt. Så det gör ju att tankarna vandrar när man ser sektledaren Kasselstrand stå och försöka trollbinda twinksen i småstäderna på landsbygden. Vem vet vad som händer om man följer med fabror bak i skåpbilen där det ligger valmaterial, röstsedlar och kanske även babyolja?

Säg inte att du imponeras av Kasslerns framtoning och aura för då ljuger du.
Citera
2026-06-27, 14:24
Medlem
SaboMuggades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skillnad
Ledsen men du är helt oviktig i sammanhanget.

Min poäng är att alla som på ett eller annat sätt sågade AfS och Kasselstrand med massa defekta analyser, gnäll och hårklyveri egentligen inte ville att de skulle lyckas och bara väntar på att få minsta anledning att såga partiet igen.

Det tycker jag mig se också.
Citera
2026-06-27, 14:27
Medlem
SaboMuggades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Galejan
Fast Afs är ju lika oviktiga. Helt obsoleta i den politiska debatten. Jag såg en stund på Kasslerns tal i Kalmar och han hade kanske trettio åhörare, majoriteten av dessa unga pojkar (hmm?) och män strax över de tjugo. Kasslern hade mörkblå kostym och slips mitt i värmen och ondgjorde sig över boomergenerationen.

Finns det någon som tror att det här promillepartiet med sin lillgamla tvestjärt till partiledare kommer att få mer än några tusen röster i höst? Har någon ens hört av Afs sedan september 2022? Är Afs något annat än Kasslerns personliga meal ticket så att han kan bo i Helsingfors och slippa jobba?

De är väl mer relevanta nu än någonsin.
Syns i stora Youtube-kanaler,tiktok och drar kids till torgmöten.
Citera
2026-06-27, 14:53
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SaboMuggade
De är väl mer relevanta nu än någonsin.
Syns i stora Youtube-kanaler,tiktok och drar kids till torgmöten.

De har dock ingen chans mot Ungsvenskarna. Jag såg t.ex. nyligen en tiktok-video där några politiker från Ungsvenskarna säger att man inte är japan bara för att man åker tunnelbana i Tokyo. Ungsvenskarna står alltså fast vid Jimmies bevingade ord, som Jimmie själv verkar ha glömt bort.
Citera
2026-06-27, 19:28
Medlem
SaboMuggades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
De har dock ingen chans mot Ungsvenskarna. Jag såg t.ex. nyligen en tiktok-video där några politiker från Ungsvenskarna säger att man inte är japan bara för att man åker tunnelbana i Tokyo. Ungsvenskarna står alltså fast vid Jimmies bevingade ord, som Jimmie själv verkar ha glömt bort.

Stämmer säkert.
Citera
2026-07-03, 16:35
Avslutad
Stödet för äldre och mer etablerade partier kan fortsätta, inte nödvändigtvis för att de objektivt sett är bättre, utan för att väljare redan känner en tillhörighet till dem. Man förblir lojal mot den grupp man redan är en del av. Det är också en avundsjuka mot Alternativ för Sverige (AfS) att erkänna deras framgångar.

John Milton uttryckte det träffande i Paradise Lost med djävulens ord: "Better to reign in Hell than serve in Heaven". Denna inställning speglar en djup mänsklig önskan att bibehålla makt och position, även om det innebär att man stannar kvar i ett mindre gynnsamt tillstånd.
Senast redigerad av Larus470 2026-07-03 kl. 16:37.
Citera
2026-07-05, 17:56
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:

Ungsvenskarna kommer dock gå samma öde till mötes som SDU om de skiljer sig för mycket från Åkessons åsikter. Åkesson tål som vi vet inte att någon inom SD har en annan åsikt än honom.
Citera
2026-07-05, 18:03
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Ungsvenskarna kommer dock gå samma öde till mötes som SDU om de skiljer sig för mycket från Åkessons åsikter. Åkesson tål som vi vet inte att någon inom SD har en annan åsikt än honom.

Men vad är din förklaring till att såna som Nick Alinia, Christian Peterson och Det Fria Sverige motarbetar Afs?

Nick Alinia sa t.ex. i en podd ungefär att "Afs kan skrika mycket, för det är bekvämt att skrika när man inte sitter i riksdagen."
Citera
2026-07-05, 18:15
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Men vad är din förklaring till att såna som Nick Alinia, Christian Peterson och Det Fria Sverige motarbetar Afs?

Nick Alinia sa t.ex. i en podd ungefär att "Afs kan skrika mycket, för det är bekvämt att skrika när man inte sitter i riksdagen."

För att de är hjärntvättade. Kollar man på vad SD sagt och gjort de senaste åren så borde det vara uppenbart för alla att de inte är lösningen på Sveriges problem då de är mer intresserade av att bejaka Israel. Åkesson har ju till och med själv sagt att det inte finns mer att göra på invandringsområdet fast vi har nästan lika hög invandring som under sossarnas tid.

Christian Peterson har ju till och med en personlig konflikt med Kasselstrand.
Citera
2026-07-05, 18:20
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
För att de är hjärntvättade. Kollar man på vad SD sagt och gjort de senaste åren så borde det vara uppenbart för alla att de inte är lösningen på Sveriges problem då de är mer intresserade av att bejaka Israel. Åkesson har ju till och med själv sagt att det inte finns mer att göra på invandringsområdet fast vi har nästan lika hög invandring som under sossarnas tid.

Christian Peterson har ju till och med en personlig konflikt med Kasselstrand.

Ja, CP blev dåligt behandlad i Afs. Angående Nick Alinia så umgås Nick Alinia flitigt med SD-folk. Man ser honom ibland på foton där han äter tillsammans med Ungsvenskar och andra SD-politiker jag känner till.
Men du tycker Nick Alinia borde sluta upp med det?
Citera
2026-07-05, 18:38
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ja, CP blev dåligt behandlad i Afs. Angående Nick Alinia så umgås Nick Alinia flitigt med SD-folk. Man ser honom ibland på foton där han äter tillsammans med Ungsvenskar och andra SD-politiker jag känner till.
Men du tycker Nick Alinia borde sluta upp med det?

Nej, CP blev inte dåligt behandlad i Afs. Det var snarare så att han inte kom överens med Kasselstrand. Vilka Alina väljer att posera och äta middag med skiter jag fullständigt i.
Citera
2026-07-05, 18:43
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Nej, CP blev inte dåligt behandlad i Afs. Det var snarare så att han inte kom överens med Kasselstrand. Vilka Alina väljer att posera och äta middag med skiter jag fullständigt i.

Nick Alinia är väldigt stor. Att han har valt SD som sitt parti betyder mycket. Nick var dock även med i ett inslag med Medborgerlig Samling i Almedalen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in