2026-07-05, 18:54
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Nick Alinia är väldigt stor. Att han har valt SD som sitt parti betyder mycket. Nick var dock även med i ett inslag med Medborgerlig Samling i Almedalen.

Han har valt SD för att de är störst. Dock kommer han bli utesluten om han så mycket som yppar en kritisk åsikt om judar eller Israel.
Citera
2026-07-05, 18:58
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Han har valt SD för att de är störst. Dock kommer han bli utesluten om han så mycket som yppar en kritisk åsikt om judar eller Israel.

Nick Alinia skiter i judar, precis som Denice Westerberg och andra Ungsvenskar. Så de kommer få vara kvar.

Medan din Gustav Kasselstrand fraterniserar med Hamas-babbar.
Citera
2026-07-05, 19:04
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Nick Alinia skiter i judar, precis som Denice Westerberg och andra Ungsvenskar. Så de kommer få vara kvar.

Det gör dock inte Åkesson. Hans prioritet är judar och Israel. Så till den grad att han anser att de ska få speciallagar för att skära i småpojkars snoppar.

Gustav har aldrig fraterniserat med Hamasbabbar. Däremot anser han att väst borde sluta sponsra Israels och USAs krig då det leder till fler flyktingströmmar till Europa.
Citera
2026-07-05, 19:05
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Det gör dock inte Åkesson. Hans prioritet är judar och Israel. Så till den grad att han anser att de ska få speciallagar för att skära i småpojkars snoppar.

Gustav har aldrig fraterniserat med Hamasbabbar. Däremot anser han att väst borde sluta sponsra Israels och USAs krig då det leder till fler flyktingströmmar till Europa.

Jag kollar en massa videor från Ungsvenskar på Tiktok, jag tror aldrig jag sett en Israelflagga i någon av dessa. Hur kan de då få vara kvar?

Nick är ingen antisemit, men han är heller ingen Israel-fanatiker. Han bryr sig främst om Sverige/Väst, vilket gör att han passar bra i SD.
Citera
2026-07-05, 19:16
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Jag kollar en massa videor från Ungsvenskar på Tiktok, jag tror aldrig jag sett en Israelflagga i någon av dessa. Hur kan de då få vara kvar?

Nick är ingen antisemit, men han är heller ingen Israel-fanatiker. Han bryr sig främst om Sverige/Väst, vilket gör att han passar bra i SD.

Man behöver inte vara en Israel-cuck som Åkesson däremot får man inte kritisera Israel.

Synd bara att SD inte bryr sig om Sverige främst utan Israel främst.
Citera
2026-07-05, 20:11
Medlem
Offerviljas avatar
Citat:

Nick Alinia är en person som ännu inte har fattat ett jävla dugg. Världens just nu kanske sämsta iranier är han. Jag älskar annars iranier.

Har du sett Jonas Nilssons dokumentär "Varför är Sverige en mångkultur?", JohanSverkersson? Om inte, så titta på den.

För mig var det också väldigt svårt att förstå, men forska och bilda dig. Till slut kommer du att förstå varför Sverige och väst ser ut som det gör.

https://www.youtube.com/watch?v=frxfWx0YQOw
Citera
2026-07-05, 20:18
Medlem
NoTruces avatar
Kasslern borde ägna kommande mandatperiod åt att samla ihop en stabil partiledning, värva vettiga människor som kan bygga upp ett långsiktigt medvetande om och förtroende för AfS. Den här enmansshowen kommer tyvärr inte att ta partiet framåt. Men det är väl redan konstaterat.
Citera
2026-07-05, 20:33
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Offervilja
Nick Alinia är en person som ännu inte har fattat ett jävla dugg. Världens just nu kanske sämsta iranier är han. Jag älskar annars iranier.

Har du sett Jonas Nilssons dokumentär "Varför är Sverige en mångkultur?", JohanSverkersson? Om inte, så titta på den.

För mig var det också väldigt svårt att förstå, men forska och bilda dig. Till slut kommer du att förstå varför Sverige och väst ser ut som det gör.

https://www.youtube.com/watch?v=frxfWx0YQOw

Vad tycker du om att Kasselstrand har sagt att Matikainen ska få vara kvar i Afs? Nu har ju jag inget emot Matikainen, men hans närvaro i Afs retar ju dig.
Citera
2026-07-05, 20:40
Medlem
GusFrings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce
Kasslern borde ägna kommande mandatperiod åt att samla ihop en stabil partiledning, värva vettiga människor som kan bygga upp ett långsiktigt medvetande om och förtroende för AfS. Den här enmansshowen kommer tyvärr inte att ta partiet framåt. Men det är väl redan konstaterat.

Han har inte den agendan. AfS hade bra människor som Kasselstrand brände ut. Han verkar mest intresserad av att ha partiet som sin personliga kassako.
Citera
2026-07-05, 20:44
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GusFring
Han har inte den agendan. AfS hade bra människor som Kasselstrand brände ut. Han verkar mest intresserad av att ha partiet som sin personliga kassako.

Då får han finna sig i att även fortsättningsvis och i evighet dra femtio pers till regniga torgmöten i Bromölla, Fellingsbro och Knäckebröhult. Synd på så rara (nationalistiska) ärter.
Citera
2026-07-05, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce
Då får han finna sig i att även fortsättningsvis och i evighet dra femtio pers till regniga torgmöten i Bromölla, Fellingsbro och Knäckebröhult. Synd på så rara (nationalistiska) ärter.
Rent politiskt är AfS ett totalt misslyckande. 2018 satsade man på 4%, man fick 0,3%. År 2022 satsade man på 1%, man fick 0,2%.

Hade Kasselstrand varit en principfast man så hade han erkänt detta och lagt ner partiet. Att fortsätta tjäna bra på medlemsavgifter och donationer lockar dock för mycket.
Citera
2026-07-07, 20:49
Medlem
skillnads avatar
AfS är inte bara Kasselstrand. Det finns flertalet kvalitetindivider i partitoppen i övrigt. Och glädjande nog verkar partiet även dra till sig mer och mer vettigt folk runt om i landet vilket bådar gott även för kommande val.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in