2026-03-18, 08:30
Medlem
Gaffelpärms avatar
https://open.spotify.com/episode/3ruZ9XJLVq6MhAL3CvZnCF?si=y5kvCxgvTMCgTNJ9JK3GeQ&t =568

Gårdagens avsnitt ifrån Ring p1 som heter ”Liberalerna, pant och parkering” ringer det in en snubbe 9:30 in i programmet och vill prata om sin pantinsamling.
Är det nån som trollar med programmet eller är det en tvättäkta jubelidiot?
Citera
2026-03-18, 08:37
Medlem
Utan att ha lyssnat så kan jag berätta för dig att det rör sig om en tvättäkta idiot.
Citera
2026-03-18, 08:38
Medlem
Emellanåt plågar jag mig att lyssna på detta program då jag sitter i bilen.
OFTA är det meningslösa frågor som kommer fram. Sällan/aldrig riktiga frågor om riktigt viktiga saker. I sådana fall viktiga saker tas upp har inringaren säkert kuppat och sagt att denne skall diskutera något annat. När de sedan kommer fram tar de upp DCA -Avtalet eller Vaccinfrågan... något SR eller SVT inte får ta upp..bland en massa andra frågor.
Citera
2026-03-18, 08:44
Medlem
sanningenskrigare2s avatar
Låter som en gubbe från revyscenen. Lindeman improv comedy! Borde vara med i Släng i brunnen på tv:n.
Citera
2026-03-18, 08:47
Medlem
Tror det är många som ringer till radion och "trollar"
Citera
2026-03-18, 09:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gaffelpärm
Är det nån som trollar med programmet eller är det en tvättäkta jubelidiot?
Det händer att jag råkar höra något program, och jag tycker ofta att det verkar vara vilket som.
Citera
2026-03-18, 09:36
Medlem
JoeDoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krascha
Det händer att jag råkar höra något program, och jag tycker ofta att det verkar vara vilket som.
Nej, det var inget trolleri. Det var det vanliga när det gäller Ring P1:s inringare - äldre förvirrade pensionärer och/eller vänsterklägg.
Gubben igår ville berätta att han på sina dagliga promenader plockar tomburkar på öde skogsvägar varje dag. Tre stycken i snitt, alltid energidryck. Han hade till och med köpt en kompressor för att veckla ut ihopknycklade burkar.
Det är såna gubbar och kärringar som programledarna kan hantera, och vänsterorienterade förstås. Då är det hunky dory.
Men om det skulle råka slinka igenom någon som vill vädra sina lite mer ”radikala” åsikter om Sveriges förfall avslutas samtalet abrupt.
Citera
2026-03-18, 09:48
Medlem
Grim.Fandangos avatar
Varför skulle han trolla? Han går samma promenad och under promenaden så samlar han skräpet han hittar. Om panten höjs från 1kr till 2kr så ökar ju hans inkomst mycket procentuellt.
Det är ju tur att han endast hittade 3 burkar i snitt.
Citera
2026-03-18, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoeDough
Nej, det var inget trolleri. Det var det vanliga när det gäller Ring P1:s inringare - äldre förvirrade pensionärer och/eller vänsterklägg.
Jag får i alla fall känslan av att många trollar.
Citera
2026-03-18, 10:19
Medlem
pestloppans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoeDough
Gubben igår ville berätta att han på sina dagliga promenader plockar tomburkar på öde skogsvägar varje dag. Tre stycken i snitt, alltid energidryck. Han hade till och med köpt en kompressor för att veckla ut ihopknycklade burkar.
Det är såna gubbar och kärringar som programledarna kan hantera, och vänsterorienterade förstås. Då är det hunky dory.
Men om det skulle råka slinka igenom någon som vill vädra sina lite mer ”radikala” åsikter om Sveriges förfall avslutas samtalet abrupt.

Källa på det? Bifoga i så fall ett äkta ljudklipp!
Citera
2026-03-18, 10:47
Medlem
Ratads avatar
Nja, det är bra många senila eller pillerknaprande "vänner av ordning" som ringer in till dessa program och vädrar personliga åsikter. Gärna med ett självupplevt perspektiv om hur de anser att tvättstugor eller offentliga papperskorgar används fel eller liknande.

Bäst är de uppenbara alkiskärringarna som ringer in till telefonsvararen i Vaken i P3 & P4 som knappt kan sluddra fram vilken önskelåt de vill ha.
Citera
2026-03-18, 10:56
Medlem
Pripps0.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ratad
Nja, det är bra många senila eller pillerknaprande "vänner av ordning" som ringer in till dessa program och vädrar personliga åsikter. Gärna med ett självupplevt perspektiv om hur de anser att tvättstugor eller offentliga papperskorgar används fel eller liknande.

Bäst är de uppenbara alkiskärringarna som ringer in till telefonsvararen i Vaken i P3 & P4 som knappt kan sluddra fram vilken önskelåt de vill ha.

Jag tyckte att gubben var underbar och tackar Ts för klippet. Får bli P1 framöver. Nästan lika bra som Rally ju.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in