2026-03-15, 08:29
Medlem
Hittade märkligt nog ingen tråd om denna dokumentär.

Någon som sett? Vad tycker ni?
Citera
2026-03-15, 08:29
Moderator
pbos avatar
Kort Information om dokumentären från IMDb.

/mod

Citat:
The acclaimed documentarian gains rare, unrestricted access to explore a rising ultra-masculine network and its polarizing influencers.
https://m.imdb.com/title/tt39792948/
Citera
2026-03-15, 08:58
Medlem
En rätt klassisk Theroux.
men bra avslöjande av vad hela den där manosfärhypen i sociala medier i grunden handlar om – pengar.
Citera
2026-03-15, 10:36
Medlem
HBTKuks avatar
Den var helt okej. Gillar Theroux och denna film gick i hans vanliga stil. Han hittar i vanlig ordning ett gäng ärkemuppar att intervjua.

Klart sevärt.
Citera
2026-03-15, 11:16
Medlem
Manosfären är ett brett begrepp. Men jag gissar han fokuserar enbart på den mest högljudda och kommersiella delen, de uppmärksamhets-törstande maskulinitets-fjantarna typ Andrew Tate?

De mest intressanta är istället MGTOW. Som förbjudits på reddit och andra sajter, pga de är så revolutionerande och därför farliga. De som vänder ryggen till samhället och till kvinnor och till traditionella mansroller som går ut på att vara en slav åt samhälle och kvinnor.
Citera
2026-03-15, 11:18
Medlem
PeterJihadis avatar
Ska se den sedan när jag är hemma. Louis Theroux dokumentärer brukar vara sevärda. Och den så kallade manosfären är totalt idiotisk och ungefär lika vetenskaplig och vansinnig, som tredje och fjärde vågens feminism.
Citera
2026-03-15, 11:46
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
En rätt klassisk Theroux.
men bra avslöjande av vad hela den där manosfärhypen i sociala medier i grunden handlar om – pengar.
Typiskt vänstervridet narrativ m a o, då vet vi.
Citera
2026-03-15, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
Han låter dem mest prata på tycker jag.
Citera
2026-03-15, 12:05
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Gummi-Tarzan-
De mest intressanta är istället MGTOW. Som förbjudits på reddit och andra sajter, pga de är så revolutionerande och därför farliga. De som vänder ryggen till samhället och till kvinnor och till traditionella mansroller som går ut på att vara en slav åt samhälle och kvinnor.
Är det inte ett sluttande plan dock? Jag tycker hela den här incelkulturen är tragisk, men jag tänker att olyckliga människor halkar in och ut ur definitionen av sig själva beroende på skala av välmående.

Det är lätt för en utomstående att se vart gränsen går mellan Tate och MGTOW, om du förstår vad jag menar. Det är ju delvis samma språkbruk.
Citera
2026-03-15, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterJihadi
Ska se den sedan när jag är hemma. Louis Theroux dokumentärer brukar vara sevärda. Och den så kallade manosfären är totalt idiotisk och ungefär lika vetenskaplig och vansinnig, som tredje och fjärde vågens feminism.

tredje vågens feminism handlade i stort om könsnormer och knappast "vansinnigt".
Citera
2026-03-15, 21:09
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
Jag upplever inte Theroux som typiskt vänstervriden. Snarare har han gjort en del dokumentärer som folk i typiska vänsterled skruvat sig generat för, vilket är ett sundhetstecken.
Citera
2026-03-15, 21:12
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Jag upplever inte Theroux som typiskt vänstervriden. Snarare har han gjort en del dokumentärer som folk i typiska vänsterled skruvat sig generat för, vilket är ett sundhetstecken.
Menar du att han håller en Jon Ronson-kvalitet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in