Citat:
Ursprungligen postat av
Flaskpostens
Alltså ni som tror att samhället skulle bli någon jävla dystopi ala mad max är så jävla dum i huvudet.
Vi svenska samhällen är robusta, vi har stark lojalitet mot våra medmänniskor och vi skulle alla hjälpas åt för att överleva i en krissituation. Vi har gjort det många gånger förr genom historien och kommer kunna göra det igen.
Du vill absolut inte sitta själv ute i någon jävla stuga och tro att du är självförsörjande under någon längre tid. Du behöver sjukvård, du behöver andra människors kunskap och samarbete. Tillsammans är vi starka.
Det är väl så att vi kan komma att behöva klara oss själva utan statens och näringslivets hjälp i större omfattning än nu, det behövde vi redan under pandemin då vi beordrades att hålla oss undan andra människor, då är det bra att ha ett ställe långt bort där man kan klara sig själv ett bra tag.
Med en repressiv stat som har allt mindre resurser för att hjälpa folk är det bra att ha något att falla tillbaka på även om det inte blir ett mad max samhälle.
Jag älskar att sitta ute i min stuga en bra bit från civilisationen och till stor del leva på naturen, bor faktiskt så flera månader om året, men visst allt kan man inte ordna själv, speciellt vid sjukdom eller liknande men vid en kris tvivlar jag på att sjukvården kommer att kunna upprätthålla nivån ändå.