2026-03-13, 20:19
Medlem
Vad ger mest för utseendet/intycket?
Ska på en större fest inkl middag med klädkod osv. Är inte så van att klä upp mig men har fixat en klänning och och tackat ja. Funderar vad som skulle kunna göra mest för mitt utseende inför festen….
Ska man fixa sånna där långa naglar på salong, eller en ögonfrans förlängning (singelfrans av mest naturlig typ), eller sk lash lift, eller ska jag se till att få mitt långa spikraka hår lockat i stora Hollywood lockar? Etc??
Kan inte å vill inte göra ”allt”, men vill iafkänna mig fin på kalaset. Vad är era tips/favorit åtgärder för att piffa till er …?

( går alltså normalt osminkad med håret i tofs & praktiskt klädd)
Citera
2026-03-13, 20:31
Medlem
SoulOfSophias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siaso
Vad ger mest för utseendet/intycket?
Ska på en större fest inkl middag med klädkod osv. Är inte så van att klä upp mig men har fixat en klänning och och tackat ja. Funderar vad som skulle kunna göra mest för mitt utseende inför festen….
Ska man fixa sånna där långa naglar på salong, eller en ögonfrans förlängning (singelfrans av mest naturlig typ), eller sk lash lift, eller ska jag se till att få mitt långa spikraka hår lockat i stora Hollywood lockar? Etc??
Kan inte å vill inte göra ”allt”, men vill iafkänna mig fin på kalaset. Vad är era tips/favorit åtgärder för att piffa till er …?

( går alltså normalt osminkad med håret i tofs & praktiskt klädd)

Sminka dig och locka håret. Ta på dig klackar om du har några. Att fixa naglar och fransar på salong är nog överkurs och inte det som "ger mest för intrycket" som du är ute efter. Om du har någon finare liten väska så ta den till klänningen, annars kan det vara värt att införskaffa. En "praktisk" ryggsäck går ju bort.

Vet du hur du ska sminka dig? Eller gör du det aldrig och har ingen koll? I så fall finns massor av tutorials på YouTube.
Citera
2026-03-13, 22:34
Medlem
Klackar, naglar (röda, inte för långa) läppglans, (och kanske fransar då (på salong)) tillsammans med lockat hår och en fin klänning och du är hemma!
Glöm inte att bättra på läppglanset under kvällen.
Have fun!
Citera
2026-03-14, 00:46
Medlem
Onanikrems avatar
Skippa fransarna, tycker bara det är fult.

Fin klänning och ev. nagellack räcker. (Personligen går jag igång på mörkrött/vinrött men det är en smaksak)
Citera
2026-03-14, 10:53
Medlem
HBTKuks avatar
Kläderna och håret ger bäst utväxling skönhetsmässigt.
Citera
2026-03-14, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SoulOfSophia
Sminka dig och locka håret. Ta på dig klackar om du har några. Att fixa naglar och fransar på salong är nog överkurs och inte det som "ger mest för intrycket" som du är ute efter. Om du har någon finare liten väska så ta den till klänningen, annars kan det vara värt att införskaffa. En "praktisk" ryggsäck går ju bort.

Vet du hur du ska sminka dig? Eller gör du det aldrig och har ingen koll? I så fall finns massor av tutorials på YouTube.
Inga klackar, har inte å kan inte gå i men har köpt typ ballerina skor som bara sticker fram lite för klänningen är lång. En silvrig liten handväska är inköpt. Har silvriga örhängen också. Klänningen är mörkblå rak med ”spets” uppepå tyget vid bysten.

Tror inte jag kommer lyckas lära mig sminka mig från YouTube mer än mascara å läppglans typ. Men det kanske duger om jag fixar till lockar i håret eventuellt.

En del skriver rött nagellack men det känns inte alls som jag. Skulle det va nåt så skulle ju varit lite neutralt vit/ljus färg och om man skulle satt på nån tip så de inte såg så korta ut som de är.
Senast redigerad av Siaso 2026-03-14 kl. 12:42.
Citera
2026-03-14, 12:43
Medlem
Citat:
Vad ger mest för utseendet/intycket? Ska på en större fest inkl middag med klädkod osv. Är inte så van att klä upp mig men har fixat en klänning och och tackat ja. Funderar vad som skulle kunna göra mest för mitt utseende inför festen…. Ska man fixa sånna där långa naglar på salong, eller en ögonfrans förlängning (singelfrans av mest naturlig typ), eller sk lash lift, eller ska jag se till att få mitt långa spikraka hår lockat i stora Hollywood lockar? Etc?? Kan inte å vill inte göra ”allt”, men vill iafkänna mig fin på kalaset. Vad är era tips/favorit åtgärder för att piffa till er …? ( går alltså normalt osminkad med håret i tofs & praktiskt klädd)

Frack!

Kul med pingvinbrudar....
Citera
2026-03-14, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Perkulatorkaffe
Frack!

Kul med pingvinbrudar....

Eh knäppo!
Klänningen ä redan inhandlad, lär dig läsa! Det ska f ö ej vara frack utan är smoking.
Citera
2026-03-14, 15:57
Medlem
Citat:
Eh knäppo! Klänningen ä redan inhandlad, lär dig läsa!

Kanske går att byta om du sparat kvittot...

Citat:
Det ska f ö ej vara frack utan är smoking.

För män ja....
Citera
2026-03-14, 16:32
Medlem
SoulOfSophias avatar
Citat:
Inga klackar, har inte å kan inte gå i men har köpt typ ballerina skor som bara sticker fram lite för klänningen är lång. En silvrig liten handväska är inköpt. Har silvriga örhängen också. Klänningen är mörkblå rak med ”spets” uppepå tyget vid bysten.

Tror inte jag kommer lyckas lära mig sminka mig från YouTube mer än mascara å läppglans typ. Men det kanske duger om jag fixar till lockar i håret eventuellt.

En del skriver rött nagellack men det känns inte alls som jag. Skulle det va nåt så skulle ju varit lite neutralt vit/ljus färg och om man skulle satt på nån tip så de inte såg så korta ut som de är.

Det låter ju fint =)

Det räcker säkert med mascara och läppglans. Lägg till lite rouge på kinderna med så kommer man allt se att du ser sminkad ut.

Ta inte rött nagellack om du inte trivs i det. Till den mörkblåa klänningen kanske det hade det varit fint med ett ljusblått nagellack. Men jag tror inte naglarna är det som folk kollar på mest. Ta det du är bekväm med eller inget alls.

Om du inte vet hur man lockar håret så kan det ju räcka att du sover med flätor natten innan så du får vågigt hår. Ha helst sen håret i flätorna hela dagen fram tills att du ska gå dit, ta då ut dom och spraya lite hårspray på håret så lär vågorna hålla hela kvällen.
Senast redigerad av SoulOfSophia 2026-03-14 kl. 16:47.
Citera
2026-03-14, 18:51
Medlem
Schnyggves avatar
Naglar och fransar känns onödigt, välvårdade helt vanliga naglar är finast. Är det finfest och man har klänning antar jag att det är öppna skor som gäller, så fina fötter vill man ju ha! Tror inte du behöver göra så mycket, fin naturlig make och ett leende kommer man långt på!
Citera
2026-03-14, 20:13
Moderator
Neksnors avatar
Nu är ju jag kass på sådant här, men fundera på vilken sorts kalas det är. Finns det någon uppenbar huvudperson som man bör låta glänsa lite extra? I sådana fall kanske man inte bör gå all in på att vara snyggast.

Nu är jag gubbe och antagligen irrelevant, men sminka sig verkar tjejer kunna göra själva med bra resultat, så lägg krutet på frisyren.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in