Citat:
Ursprungligen postat av
Siaso
Inga klackar, har inte å kan inte gå i men har köpt typ ballerina skor som bara sticker fram lite för klänningen är lång. En silvrig liten handväska är inköpt. Har silvriga örhängen också. Klänningen är mörkblå rak med ”spets” uppepå tyget vid bysten.
Tror inte jag kommer lyckas lära mig sminka mig från YouTube mer än mascara å läppglans typ. Men det kanske duger om jag fixar till lockar i håret eventuellt.
En del skriver rött nagellack men det känns inte alls som jag. Skulle det va nåt så skulle ju varit lite neutralt vit/ljus färg och om man skulle satt på nån tip så de inte såg så korta ut som de är.
Det låter ju fint =)
Det räcker säkert med mascara och läppglans. Lägg till lite rouge på kinderna med så kommer man allt se att du ser sminkad ut.
Ta inte rött nagellack om du inte trivs i det. Till den mörkblåa klänningen kanske det hade det varit fint med ett ljusblått nagellack. Men jag tror inte naglarna är det som folk kollar på mest. Ta det du är bekväm med eller inget alls.
Om du inte vet hur man lockar håret så kan det ju räcka att du sover med flätor natten innan så du får vågigt hår. Ha helst sen håret i flätorna hela dagen fram tills att du ska gå dit, ta då ut dom och spraya lite hårspray på håret så lär vågorna hålla hela kvällen.