2026-03-13, 08:20
Medlem
Jag är en väldigt tanig kille som börjar närma sig 40 (Se bild: https://postimg.cc/2bqs5q22 ) överdriven men ja åt det hållet. Jag försökte gå upp i vikt igenom att bara äta utan och träna och då lade sig alla extrakilon på magen istället.

Till frågan: Om jag köper 1 års gymkort och tränar helkropp varannan dag och har ett kaloriöverskott går jag då upp i vikt som fördelar sig på ett rimligt sätt? Och att jag sedan efter det slutar och kan behålla det hyfsat bra? Jag gillar egentligen inte att träna och förutsätter att jag kommer att tröttna, men vi får se jag kanske blir beroende.

Vad tycker ni? Eller har ni något annat förslag?
Citera
2026-03-13, 08:36
Medlem
Kapitalistkalles avatar
Som periodare när det gäller träning upplever jag att musklerna blir fett när jag slutat.

Jag har ingen faktiskt data över det utan det är min upplevelse eller känsla if you will.
Citera
2026-03-13, 08:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Firrex
Jag är en väldigt tanig kille som börjar närma sig 40 (Se bild: https://postimg.cc/2bqs5q22 ) överdriven men ja åt det hållet. Jag försökte gå upp i vikt igenom att bara äta utan och träna och då lade sig alla extrakilon på magen istället.

Till frågan: Om jag köper 1 års gymkort och tränar helkropp varannan dag och har ett kaloriöverskott går jag då upp i vikt som fördelar sig på ett rimligt sätt? Och att jag sedan efter det slutar och kan behålla det hyfsat bra? Jag gillar egentligen inte att träna och förutsätter att jag kommer att tröttna, men vi får se jag kanske blir beroende.

Hur tänkte du att du ska behålla muskelmassa utan att träna?
Citera
2026-03-13, 08:58
Medlem
Muskler, att vara vältränad är ju lite av en färskvara som det heter. Så tror inte du kan träna till dig något och sedan behålla det utan träna. Men det bästa är väl att snacka med en personlig tränare eller liknande och hitta ett bra upplägg för kost och träning i ett längre perspektiv.
Citera
2026-03-13, 09:47
Avstängd
Timothy.McVeighs avatar
Citat:

Det är lättare att låta plastikkirurgen fixa lite inlägg, se bara här.
https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/kap9kj/opererade-sig-till-fejkad-tvattbrada
Citera
2026-03-13, 12:19
Medlem
Citat:

Svårt att ta tråden på allvar när du bifogar en bild som inte är på dig
Citera
2026-03-13, 12:31
Medlem
Epimaness avatar
Få noob-gainzen och sedan sluta?

Nja, men du kan ju underhållsträna 2 ggr i veckan. Med 1 ggr i veckan så kommer tillbakagången vara ganska långsam om du tränar ordentligt hårt.

Sen får du väl ta och köra en ny period efter ett tag för att skrämma upp siffrorna igen.
Citera
2026-03-13, 12:43
Medlem
INNAN du lägger pengar på ett gymkort... Prova gör typ 50 armhävningar 50 situps och 50 djupa squats varje dag.
Dela upp dem som du vill.

OM du gjort allt korrekt under en hel vecka kan du gott och väl köpa ett gymkort.
Du kanske kommer att börja gilla träna då dina endorfiner kickar in. Testosteronet ökar, och en allmänt trevlig harmonisk fas infinner sig VARJE gång efter ett träningspass.

Ät rätt och engagera dig i din hälsa och ditt utseende, yttre som inre.
Att inte ta tag i sig själv när man ser problem med något är ytterst tärande på ens mentalitet.

Lycka till.
Citera
2026-03-13, 13:40
Medlem
Blir nog väldigt svårt att träna för resultat om man inte alls gillar att träna.
Man måste vara envis och beslutsam samt tycka att resan med träningen är riktigt rolig.
Så försök finna glädjen i träningen och att utmana dig så kommer resultaten tids nog.
Citera
2026-03-13, 14:24
Medlem
Citat:

Gäller att hitta saker i livet som bringar en hälsan. Satsa din tid på sådant så kommer det säkert gå bra för dig.
Citera
2026-03-13, 20:51
Medlem
PatrickEkwalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kapitalistkalle
Som periodare när det gäller träning upplever jag att musklerna blir fett när jag slutat.

Jag har ingen faktiskt data över det utan det är min upplevelse eller känsla if you will.

Om muskelmassan minskar så blir ju kroppsfettprocenten högre. Tjugo kilo fett ser inte lika farligt ut på någon som har mycket muskler jämfört med någon som inte har det.
Citera
2026-03-15, 11:19
Medlem
nonameds avatar
Du kommer behålla en del av det du byggt upp. Sen vill du underhålla så krävs det inte sådär mycket jobb.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in