2026-03-11, 17:24
Medlem
Jag trodde helt ärligt att man skulle kunna köpa ett piller som man sväljer innan
man går ut på krogen/nattklubb, och eftersom man åt upp det enda man hade så kan man inte längre åka fast för innehav. Men man kan alltså bli testad och åka fast för siälva bruket också?

Hur stor risk är det att man åker fast när man går ut en kväll i en medelstor eller
stor stad? Alltså om polis eller ordningsvakt skulle se mina pupiller och misstänka något, när jag för övrigt beter mig bra, kommer de bry sig?

Vad kan konsekvenserna bli om jag blir påkommen med ecstasy i blodet men jag
har inget annat innehav, betedde mig bra, och har inget brottsregister? Kan jag
bli av med jobb och körkort?

Vad är bäst att säga (till polis, familj, jobb) om jag blir tagen? Ska jag säga att jag
inte har tagit något och måste har blivit drogad, att jag blev erbjuden ett piller
av någon främling/kompis och det var en engångshändelse, eller erkänna fullt ut
att jag medvetet har köpt i förväg?

Om jag säger att jag inte medvetet har tagit något och måste ha blivit drogad, och inte har något annat innehav eller brottsregister (borde väl stärka storyn?),
går det att komma undan med det?
Citera
2026-03-11, 17:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av minecraftcito
Jag trodde helt ärligt att man skulle kunna köpa ett piller som man sväljer innan
man går ut på krogen/nattklubb, och eftersom man åt upp det enda man hade så kan man inte längre åka fast för innehav. Men man kan alltså bli testad och åka fast för siälva bruket också?

Hur stor risk är det att man åker fast när man går ut en kväll i en medelstor eller
stor stad? Alltså om polis eller ordningsvakt skulle se mina pupiller och misstänka något, när jag för övrigt beter mig bra, kommer de bry sig?

Vad är bäst att säga (till polis, familj, jobb) om jag blir tagen? Ska jag säga att jag
inte har tagit något och måste har blivit drogad, att jag blev erbjuden ett piller

Om jag säger att jag inte medvetet har tagit något och måste ha blivit drogad, och inte har något annat innehav eller brottsregister (borde väl stärka storyn?),

Ja du, har du fått tag på bra Ecstasy så är det ju den drogen som nästan avslöjar dig lättast och den som är svårast att dölja.Det är ju Ingen drog för att kunna vara anonyum på krogen direkt..Pupillerna och käkrörelserna syns ju direkt.
Citera
2026-03-11, 17:59
Medlem
StonedMonkeys avatar
Skulle säga att risken är betydande! Även om du tror att du beter dig normalt syns det utåt för alla med någon form av erfarenhet att du är påtänd. Är det schyssta vakter och lugnt folk kanske jag hade kört ändå men förvänta dig inte att det går obemärkt förbi för dom i din närhet. Är det inte mycket schysstare att ta i en tryggare miljö där du inte behöver dölja ditt rus?
Citera
2026-03-11, 18:02
Medlem
Fast att åka fast tror jag är rätt liten chans när preparatet är i kroppen. Att folk däremot ser dig och tänker att du antagligen tagit nåt är något annat.
Citera
2026-03-11, 18:02
Avstängd
Melange5738s avatar
Citat:

Av egen erfarenhet i Sverige är risken tyvärr rätt överhängande. Risken utomlands brukar vara så nära noll man kan komma.
Citera
2026-03-11, 18:11
Medlem
Mdma är en rätt dålig drog för krogen ärligt talat. Man tenderar att bli lite väl mkt mysmongo för att kunna glida under radarn.

Beter du dig men är uppenbart påverkad blir du oftast bara avvisad är min erfarenhet, men blir polisen.inkopplad så blir det ju ett ringa narkotika kort.o.gott
Senast redigerad av Prax^ 2026-03-11 kl. 18:13.
Citera
2026-03-11, 20:36
Medlem
CooolaFlickan2014s avatar
Det är inte olagligt att ha droger i kroppen men se till att du inte har droger på dig om du inte vill ha problem.
Citera
2026-03-11, 22:43
Medlem
Bättre du drar ladd! 👍🏼
Citera
2026-03-12, 10:14
Medlem
Citat:

Du åker inte fast för att du har droger i kroppen, du åker fast för att du beter dig på ett sätt som inte är okej.

Konsekvenserna beror väl ganska mycket på situationen där vakt/polis tar itu med dig och vad du har för jobb. Kör du en bil så lär körkortet ryka, jobbar du på något jobb där de inte har råd med skandaler och olämpligt uppförande så förlorar du jobbet.

Bara att erkänna du använt droger en längre tid och behöver hjälp.

En gång kan man komma undan med att det var omedvetet, men knappast mer. Som drogmissbrukare avslöjar du dig ganska snabbt för de människor du möter mer än en gång att det inte är en engångsföreteelse.
Citera
2026-03-12, 11:25
Medlem
Citat:

Svårt att säga hur hög risken är, men om du får i dig en normalstark dos om ca 100mg MDMA så kan du räkna med fysiska symptom som sannolikt kommer sticka ut från alkoholpåverkade människors vid en närmare granskning. Du kommer svettas, bli muntorr, flacka med blicken och få förstorade pupiller. Om du bara vistas på ett dansgolv kanske det inte märks så mycket om där är mycket folk och dämpad belysning.

I ett mer socialt sammanhang ökar risken att du beter dig på ett överdrivet engagerat och/eller gränslöst sätt. Störst är kanske risken att du får för dig att till varje pris knyta an till din omgivning, vilket du kommer ångra dagen därpå när du nås av insikten att du har bondat med någon idiot du i nyktert tillstånd skulle ha avfärdat. Tänk också på att nykter personal sannolikt kommer märka om du tex. dyker upp var 20e minut i baren och ber om ett glas vatten med ett gigantiskt flin och matchande pupiller.

Konsekvensen om du blir påkommen varierar lite. Du behöver inte bli av med varken körkort eller jobb, men risken finns om du har otur. Skulle du bli påkommen kan strategin att hävda att du blivit drogad fungera, då det är upp till polisen att styrka att brottet har begåtts med uppsåt. Om du blivit berusad mot din vilja har du alltså inte begått något brott, men då ska du också vara beredd på att orka framhärda med din rövarhistoria i diverse förhör för att slippa vad som annars mest troligt landar i dagsböter.

Sammantaget skulle jag nog välja att låta bli ecstacy i en miljö där man måste dölja ruset. Du kommer antagligen ha en roligare upplevelse i ett mer slutet sammanhang, där du har bättre kontroll över omständigheterna. Satsa på en eller ett fåtal nära vänner hemma hos någon eller en mörk klubblokal, helst ett rejv, om du vill slippa oroa dig mer än nödvändigt.
Senast redigerad av BrotherClark 2026-03-12 kl. 11:29.
Citera
2026-03-12, 11:30
Medlem
TjackOhejs avatar
Se till att tjoffa i dig ca.0,3g tjack i samband med ecstasym, så har du styr på läget sen!
Citera
2026-03-12, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CooolaFlickan2014
Det är inte olagligt att ha droger i kroppen men se till att du inte har droger på dig om du inte vill ha problem.

Det är dock olagligt att bruka narkotika.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in