2026-03-11, 11:06
Medlem
Lyckades dra på mig en kontrollavgift från Aino Park i veckan. Hade varit på en affär i all hast och hade även stannat på en butik innan där det var krav på p skiva. Var in max 10 minuter. Har förmodligen lyckats dra ner p-skivan under tiden jag körde, den var då "rätt inställd".

Sen var det väldigt lätt att missa skylten vid infarten. Och inga skyltar inne på själva parkeringen.

Har en tanke på att bestrida denna pga otydligheten men vet inte vad jag bör bifoga i bilder och sånt.
Citera
2026-03-11, 11:18
Medlem
Connykrims avatar
Bifoga en dickpic så skrotat dom den ska du se!

Snälla? Du har uppenbarligen gjort fel, o först heter det Aimo inte aino.

Hur ska du bestrida när du gjort fel som du själv erkänner? Det är eget ansvar att läsa skyltar i området!!
Citera
2026-03-11, 11:24
Avstängd
HemligaKaptenens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nejmeg
Lyckades dra på mig en kontrollavgift från Aino Park i veckan. Hade varit på en affär i all hast och hade även stannat på en butik innan där det var krav på p skiva. Var in max 10 minuter. Har förmodligen lyckats dra ner p-skivan under tiden jag körde, den var då "rätt inställd".

Sen var det väldigt lätt att missa skylten vid infarten. Och inga skyltar inne på själva parkeringen.

Har en tanke på att bestrida denna pga otydligheten men vet inte vad jag bör bifoga i bilder och sånt.
Det sitter skyltar vid infarten jag lovar dig ingen blind kan missa dessa. Bit i det sura äpplet och gör rätt för dig din idiot
Citera
2026-03-11, 11:25
Avstängd
Onödigt arbete. Du har ju gjort fel. Vad ska du bestrida?
Citera
2026-03-11, 12:35
Medlem
Kanske kan du kontakta butiksägaren och be de häva boten. I vissa fall har de gett presentkort för hela beloppet.
Skyltar om P-Skiva sitter medvetet på typ 3 meters höjd för att ingen ska upptäcka dem.
Citera
2026-03-11, 12:42
Medlem
Facades avatar
Du har inte uppfyllt din skyldighet att se till så att du har en synlig P skiva.
Det finns ingenting att bestrida.
Citera
2026-03-11, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nejmeg

Om infarten är skyltad med E19 och tilläggstavla som utvisar tillåten parkeringstid samt krav på skiva så finns normalt utsträckningspilar inne på området. Vad är det ni anser vara otydligt?
Citera
2026-03-11, 16:21
Medlem
Hade Aimo Park som p-bolag där jag bodde förut. Har åkt på två lappar från dom de senaste 4 åren trots boendebiljett och i min mening korrekt parkering. Överklagade båda lapparna, men det gick aldrig hem trots att jag hade skapliga bevis för att jag inte gjort något fel.

Min erfarenhet är att de aldrig ger upp, har de sen kommunen på sin sida så är du chanslös. -Betala och förträng!

Vidrigt företag.
Citera
2026-03-11, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RarPonny
Hade Aimo Park som p-bolag där jag bodde förut. Har åkt på två lappar från dom de senaste 4 åren trots boendebiljett och i min mening korrekt parkering. Överklagade båda lapparna, men det gick aldrig hem trots att jag hade skapliga bevis för att jag inte gjort något fel.

Min erfarenhet är att de aldrig ger upp, har de sen kommunen på sin sida så är du chanslös. -Betala och förträng!

Vidrigt företag.

Ni har alltid möjlighet att få saken prövad i domstol.
Citera
2026-03-11, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nordiad
Ni har alltid möjlighet att få saken prövad i domstol.
Känns som ett standardsvar man skulle kunna få om man kontaktade Aimo Parks kundtjänst.

”Du kan alltid få saken prövad i domstol. Ha en bra dag! *handhjärta*”

Dra åt helvete. Sämsta pissparkeringsbolaget som finns. Morsan som är 75år fick sin bil lappad för två veckor sedan när hon var och besökte sin mamma på hennes demensboende. Hon hade löst en digital biljett efter konstens alla regler men Aimo var där och lappade ändå.

Nä, min uppfattning om Aimo Park är att de profiterar på de svagaste. De köper upp parkeringar på platser där de vet att man kan ta lätta ”byten” enkelt.
Citera
2026-03-11, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RarPonny
Känns som ett standardsvar man skulle kunna få om man kontaktade Aimo Parks kundtjänst.

”Du kan alltid få saken prövad i domstol. Ha en bra dag! *handhjärta*”

Dra åt helvete. Sämsta pissparkeringsbolaget som finns. Morsan som är 75år fick sin bil lappad för två veckor sedan när hon var och besökte sin mamma på hennes demensboende. Hon hade löst en digital biljett efter konstens alla regler men Aimo var där och lappade ändå.

Nä, min uppfattning om Aimo Park är att de profiterar på de svagaste. De köper upp parkeringar på platser där de vet att man kan ta lätta ”byten” enkelt.
Min fetning ovan. Var detta fallet fanns inget att rapportera bilen för, så någon avvikelse lär ha förelegat.
Citera
2026-03-11, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nordiad
Min fetning ovan. Var detta fallet fanns inget att rapportera bilen för, så någon avvikelse lär ha förelegat.
Hon var 7min sen ut till bilen.

Så ja visst, det fanns säkert skäl. Men ett seriöst bolag ska inte stå och lurpassa på besökare till ett demensboende för att tjäna pengar på nån som är 10 minuter försenad ut till sin bil. Det är bara så fel.

Aimo är en sånt företag som säkert skulle lappa ambulanser och polisbilar också om de bara kunde. Om de råkade stå felparkerade på deras område. Garanterat. Vidrig firma.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in