2026-03-10, 22:06
Medlem
Vad gör man? Har jobbat här i ett och ett halvt år men jag trivs inte. Kommer inte in i gruppen och vissa säger inte ett ord till mig och jag har fortfarande svårt att förstå vissa arbetsuppgifter vilket ger mig enorm ångest och osäkerhet både före, under och efter jobbet

Det verkar vara en bra arbetsplats i övrigt så jag kanske bara behöver byta arbetsuppgifter men känns för tidigt att be om det. Eller vad tror ni?
Citera
2026-03-10, 22:09
Avstängd
Jobbat i ett och ett halvt år, och fortfarande svårt för uppgiften? Har du ingen chef som noterat detta?
Citera
2026-03-10, 22:11
Medlem
Connykrims avatar
Byt jobb, folk är nog irriterade att du inte gör ett skit
Citera
2026-03-10, 22:15
Medlem
Säger inte att de är så men i vissa fall är det ens eget beteende som gör att man inte välkomnas in i gruppen. Vissa passar helt enkelt inte in, antingen för att dom inte försöker eller så är dom bara en risig person. Rövslickare tex är ett klientel som oftast fryses ut rätt omgående. Folk som kommer in och ska leka expert efter 2 månader är en annan typ som kastas till vargarna.
Citera
2026-03-10, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BetterStories
Jobbat i ett och ett halvt år, och fortfarande svårt för uppgiften? Har du ingen chef som noterat detta?

Har en kollega jag brukar fråga. För det mesta så är jag självgående
Citera
2026-03-10, 22:44
Medlem
TheJesuits avatar
Har du fuskat i ditt CV så är nog det bästa att snabbt som ögat försöka förstå alla arbetsuppgifterna.

Annars kan det ju vara så att du fått uppgifter som du inte har kompetens för. Då är det inte ditt fel, det är chefens fel, men ditt jobb är att berätta för chefen att du behöver mer kunskap. Gör du det så kommer du förhoppningsvis ses som en framåtlutad medarbetare och du får den internutbildning du behöver.
Citera
2026-03-10, 22:49
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slowliving
Vad gör man? Har jobbat här i ett och ett halvt år men jag trivs inte. Kommer inte in i gruppen och vissa säger inte ett ord till mig och jag har fortfarande svårt att förstå vissa arbetsuppgifter vilket ger mig enorm ångest och osäkerhet både före, under och efter jobbet

Det verkar vara en bra arbetsplats i övrigt så jag kanske bara behöver byta arbetsuppgifter men känns för tidigt att be om det. Eller vad tror ni?
Kolla med Samhall om de kan ta emot dig.
Introverta som du kan ha problem med vanliga jobb.
Citera
2026-03-11, 00:37
Avstängd
Flaskpostenss avatar
Citat:

Det man gör är att man lär sig vilka arbetsuppgifter man har och ser till att bli en tillgång för företaget.

Man går inte runt i 1,5 år och är osäker.

Jisses, prata med dina chefer och förklara situationen.
Citera
2026-03-11, 00:43
Medlem
Storstark68s avatar
Bättre att leta ett nytt jobb än vantrivas år efter år. Jag jobbar ofta 4 år och byter sedan eftersom det ger en energikick och nya erfarenheter. Är en ganska rastlös själ som lätt blir uttråkad av för mycket pissrutiner.
Citera
2026-03-11, 11:06
Avstängd
Citat:

Jag brukar dela in jobb-trivsel i 3 delar:
Arbetsuppgifterna
Arbetsplatsen (platsen, kollegorna, avståndet hemifrån)
Ersättningen

Bäst är ju om 3 är godkända
2 funkar men man ska vara öppen för annat
om bara 1 funkar ska man leta annat
om inget är ok så slutar man nästan utan att ha nytt jobb

Tror du att det blivit så bra det kan på dessa punkter inom rimlig tid, så får du ta beslut ut efter det.
Det är inte roligt att bäva inför att åka till jobbet!

Har personligen ett jobb där jag är på 0 nu, men jag är ganska ny å hoppas på att nå 2 inom några månader.
Citera
2026-03-11, 18:33
Medlem
SodaFointains avatar
Inte jag heller.
Senast redigerad av SodaFointain 2026-03-11 kl. 18:38.
Citera
2026-03-11, 18:37
Medlem
SodaFointains avatar
jag vil bli influencer!!!!!!!!!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in