Citat:
Ursprungligen postat av
VirtuellVerklighet
Hej,
Jag vill dela en upplevelse och höra andras synpunkter. För flera månader sedan hittade jag en person på sociala medier och skickade meddelande. Personen svarade inte, och efter ett tag kunde jag inte skicka fler meddelanden, så jag skapade ett nytt Messenger-konto.
Jag skickade ytterligare några meddelanden, men efter fyra meddelanden på det kontot kunde jag inte längre kontakta personen. Några månader senare blev jag kallad till polisförhör eftersom personen hade gjort skärmdumpar på alla meddelanden jag skickat. Personen hade aldrig uttryckligen sagt åt mig att sluta kontakta.
Polisen bad mig sedan att inte kontakta personen igen, och de tydliggjorde att om jag fortsatt kontakta personen hade det kunnat leda till rättegång och ytterligare juridiska konsekvenser. Jag tror att personen har blockerat mig, eftersom jag har behövt skapa totalt fem konton för att kunna skicka meddelanden vid olika tillfällen. Ibland blev jag blockerad efter bara två dagar, andra gånger efter två veckor.
Jag är nyfiken på hur andra ser på situationen och om detta är något som är vanligt förekommande.
Att det inte står rätt till i din skalle har vi fattat i och med att du återkommer med samma typ av problem hela tiden. Visst kan jag väl tycka att motparten borde kunna svara att hon eller han ej vill ha kontakt med dig och sedan blockera dig. Är det samma person som du förföljt på dennes hemadress? I så fall är du mer än lovligt dum i huvudet.
Kan du bara inte begripa att du ska ge fan i att förfölja folk?
EDIT: Jaha, det är samma person. VAD ÄR DET DU INTE FATTAR!!!!!!