Igår, 16:24
Medlem
Hej,

Jag vill dela en upplevelse och höra andras synpunkter. För flera månader sedan hittade jag en person på sociala medier och skickade meddelande. Personen svarade inte, och efter ett tag kunde jag inte skicka fler meddelanden, så jag skapade ett nytt Messenger-konto.

Jag skickade ytterligare några meddelanden, men efter fyra meddelanden på det kontot kunde jag inte längre kontakta personen. Några månader senare blev jag kallad till polisförhör eftersom personen hade gjort skärmdumpar på alla meddelanden jag skickat. Personen hade aldrig uttryckligen sagt åt mig att sluta kontakta.

Polisen bad mig sedan att inte kontakta personen igen, och de tydliggjorde att om jag fortsatt kontakta personen hade det kunnat leda till rättegång och ytterligare juridiska konsekvenser. Jag tror att personen har blockerat mig, eftersom jag har behövt skapa totalt fem konton för att kunna skicka meddelanden vid olika tillfällen. Ibland blev jag blockerad efter bara två dagar, andra gånger efter två veckor.

Jag är nyfiken på hur andra ser på situationen och om detta är något som är vanligt förekommande.
Senast redigerad av VirtuellVerklighet Igår kl. 16:56.
Citera
Igår, 16:30
Medlem
Stalka andra människor på sociala medier ska du ge fan i så det är rätt åt dig!
Citera
Igår, 16:31
Medlem
franges avatar
Grattis, du är en stalker.

Vad är ditt syfte att hålla på och trakassera den här stackars personen som bevisligen inte vill ha med dig att göra?

Du har skapat 5 olika konton och personen blockar dig direkt utan att svara, och har dessutom polisanmält dig. Vad är det du inte förstår? Personen vill inte ha med dig att göra.

Är det samma person som du har förföljt och varit utanför dennes ytterdörr och suttit i timmar och väntat på? Och till och med suttit i dennes trapphus hela natten och väntat på denne?
Citat:
Ursprungligen postat av VirtuellVerklighet
Hej, under ett års tid så åkte jag buss hem till en person, jag har inte blivit bjuden eller personen har inte bett mig att komma.

När jag kom till trapphuset så ringde jag på dörren och ingen öppnade dörren. Men eftersom jag väntade på att personen ska komma ut från lägenheten så vissa dagar så stod jag i trapphuset i 5 timmar och väntade på att personen ska komma ut från lägenhet. Det har hänt att jag skulle kunna vara i trapphuset hela natten.

Ibland så kommer personen hem från att vara ute någonstans. Personen har aldrig under detta perioder som personen bodde där släppt in mig i lägenheten. Jag gick till den här lägenheten/trapphus under 1 års tid. Personen har inte bett mig att inte komma till personens lägenhet och ringde polisen istället.

Det har hänt att många gånger att polisen har fått komma till samma trapphus och hämtat mig.

Det har hänt flera gånger att jag gick till samma trappuppgång.
(FB) Jag blev polisanmäld för att jag gick hem till någon, har jag brutit mot lagen?
Senast redigerad av frange Igår kl. 16:34.
Citera
Igår, 16:32
Medlem
Du är störd förfan. Vad får dig att tro att det skulle gå bättre med ett annat konto när du har blivit blockad på det första?
Citera
Igår, 16:34
Medlem
henrikos avatar
Citat:
efter fyra meddelanden på det kontot kunde jag inte längre kontakta personen. Några månader senare blev jag kallad till polisförhör eftersom personen hade gjort skärmdumpar på alla meddelanden jag skickat. Personen hade aldrig uttryckligen sagt åt mig att sluta kontakta.

Att någon blockar dig får nog anses som ett högst uttryckligt sätt att visa att din kontakt är oönskad.
Citera
Igår, 16:35
Medlem
Onanikrems avatar
Om du inte köpt något av personen, varför skapade du nya konton och försökte kontakta någon som uppenbarligen inte vill ha kontakt med dig?

Svarar folk inte på mess vill de inte ha kontakt. Har man köpt något av dem tar man reda på var de bor och åker dit med några kompisar och löser "affären"
Citera
Igår, 16:39
Medlem
Du har nog en viss störning, eller:

(FB) Jag blev polisanmäld för att jag gick hem till någon, har jag brutit mot lagen?
Citera
Igår, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Grattis, du är en stalker.

Vad är ditt syfte att hålla på och trakassera den här stackars personen som bevisligen inte vill ha med dig att göra?

Du har skapat 5 olika konton och personen blockar dig direkt utan att svara, och har dessutom polisanmält dig. Vad är det du inte förstår? Personen vill inte ha med dig att göra.

Är det samma person som du har förföljt och varit utanför dennes ytterdörr och suttit i timmar och väntat på? Och till och med suttit i dennes trapphus hela natten och väntat på denne?

Det är samma person
Citera
Igår, 16:46
Medlem
Citat:
Det är samma person

Sök hjälp, du är sjuk!
Citera
Igår, 16:46
Medlem
Jag bedömer det som ofredande. Blockeringen är en aktiv handling som visar att hon ( Jag är ganska säker på att du är en man och hon en kvinna) inte vill ha med dig att göra. Trots detta kontaktar du henne igen. Det är ett ofredande. Hade hon inte blockerat hade du nog kunnat skriva ett flertal gånger till henne och efteråt kunnat säga att du inte förstått. Ofredande är ett uppsåtsbrott. Med detta menas att du gör detta medveten om att hon inte vill ha med dig att göra.
Citera
Igår, 17:13
Medlem
VoktorDodkas avatar
Citat:
Det är samma person
Det positiva i hela din tillvaro är att du mest troligt inte är svensk och troligen kommer att bli utvisad vid en fällande dom. Det är bra för du verkar inte riktig på en fläck, fullständigt skogstokig, du verkar helt sakna sjukdomsinsikt.
Citera
Igår, 17:13
Medlem
godboys avatar
Citat:
Hej,

Jag vill dela en upplevelse och höra andras synpunkter. För flera månader sedan hittade jag en person på sociala medier och skickade meddelande. Personen svarade inte, och efter ett tag kunde jag inte skicka fler meddelanden, så jag skapade ett nytt Messenger-konto.

Jag skickade ytterligare några meddelanden, men efter fyra meddelanden på det kontot kunde jag inte längre kontakta personen. Några månader senare blev jag kallad till polisförhör eftersom personen hade gjort skärmdumpar på alla meddelanden jag skickat. Personen hade aldrig uttryckligen sagt åt mig att sluta kontakta.

Polisen bad mig sedan att inte kontakta personen igen, och de tydliggjorde att om jag fortsatt kontakta personen hade det kunnat leda till rättegång och ytterligare juridiska konsekvenser. Jag tror att personen har blockerat mig, eftersom jag har behövt skapa totalt fem konton för att kunna skicka meddelanden vid olika tillfällen. Ibland blev jag blockerad efter bara två dagar, andra gånger efter två veckor.

Jag är nyfiken på hur andra ser på situationen och om detta är något som är vanligt förekommande.
Att det inte står rätt till i din skalle har vi fattat i och med att du återkommer med samma typ av problem hela tiden. Visst kan jag väl tycka att motparten borde kunna svara att hon eller han ej vill ha kontakt med dig och sedan blockera dig. Är det samma person som du förföljt på dennes hemadress? I så fall är du mer än lovligt dum i huvudet.

Kan du bara inte begripa att du ska ge fan i att förfölja folk?

EDIT: Jaha, det är samma person. VAD ÄR DET DU INTE FATTAR!!!!!!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in