2026-03-10, 17:33
  #13
Medlem
Dirk.Coetzees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Du har nog en viss störning, eller:

(FB) Jag blev polisanmäld för att jag gick hem till någon, har jag brutit mot lagen?

Inte "nog", det finns en störning där. Lätt utvecklingsstörd eller nåt sånt.
Citera
2026-03-10, 17:36
  #14
Medlem
Dirk.Coetzees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Att det inte står rätt till i din skalle har vi fattat i och med att du återkommer med samma typ av problem hela tiden. Visst kan jag väl tycka att motparten borde kunna svara att hon eller han ej vill ha kontakt med dig och sedan blockera dig. Är det samma person som du förföljt på dennes hemadress? I så fall är du mer än lovligt dum i huvudet.

Kan du bara inte begripa att du ska ge fan i att förfölja folk?

EDIT: Jaha, det är samma person. VAD ÄR DET DU INTE FATTAR!!!!!!

Användaren har en förutfattad mening om lösningen och accepterar endast svar som bekräftar deras egen teori. Om svaren pekar på något annat (t.ex. att de har fel eller att det blir dyrt/svårt) fortsätter de fråga i hopp om att någon annan ska ge det svar de vill ha. Beror vanligtvis på flera olika psykologiska eller sociala faktorer.
Citera
2026-03-10, 17:43
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VirtuellVerklighet
Jag är nyfiken på hur andra ser på situationen och om detta är något som är vanligt förekommande.
Huruvida det är vanligt eller inte beror på perspektiv, men visst existerar det äckliga och obehagliga stalkers. Du är en av dem. Det är ovanligt såtillvida att en stor majoritet av befolkningen förstår att man inte beter sig som du. Du är ett vidrigt äckel och du borde lära dig att lämna folk ifred.
Citera
2026-03-10, 17:45
  #16
Medlem
Eurodiscos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VirtuellVerklighet
Det är samma person
Du är uppenbarligen en väldigt sjuk person. När ska du fatta att personen absolut inte vill ha med dig att göra. Hopas att du blir dömd för stalking. Sluta nu att göra fler idiot trådar om samma situation
__________________
Senast redigerad av Eurodisco 2026-03-10 kl. 17:49.
Citera
2026-03-10, 17:50
  #17
Avstängd
Med all rätt att du blev polisanmäld.
Sjukt att polisen tog det på allvar ändå. Lite imponerad.
Mina anmälningar bara försvinner *poof*
Citera
2026-03-10, 17:51
  #18
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Eurodisco
Du är uppenbarligen sjuk. När ska dufatta att personen absolut inte vill ha med dig att göra. Hopas att du blir dömd för stalking. Sluta nu att göra fler idiot trådar
Jag förstår inte början att jag blev hackad så jag skapade nya konto. Personen har aldrig svarat på min meddelande.

Jag förstår vad ni menar. Polisen har sagt att jag inte får kontakta personen igen, och det kommer jag inte göra.
Citera
2026-03-10, 18:04
  #19
Avstängd
448s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VirtuellVerklighet
Jag förstår inte början att jag blev hackad så jag skapade nya konto. Personen har aldrig svarat på min meddelande.

Jag förstår vad ni menar. Polisen har sagt att jag inte får kontakta personen igen, och det kommer jag inte göra.

Du brukar ju enligt trådar här sitta utanför folks dörrar o är allmänt crepy

Kan man hyra dig?
Citera
2026-03-10, 18:07
  #20
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av VirtuellVerklighet
Jag förstår inte början att jag blev hackad så jag skapade nya konto. Personen har aldrig svarat på min meddelande.

Jag förstår vad ni menar. Polisen har sagt att jag inte får kontakta personen igen, och det kommer jag inte göra.

Menar du att någon hackade dig och skrev från ditt konto till den här personen?
Eller menar du att när du väl kontaktat personen så tog någon annan över ditt konto?
Citera
2026-03-10, 18:47
  #21
Moderator
pbos avatar
Relationer och samlevnad --> Relationsakuten
/Moderator
Citera
2026-03-10, 18:49
  #22
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VirtuellVerklighet
Hej,

Jag vill dela en upplevelse och höra andras synpunkter. För flera månader sedan hittade jag en person på sociala medier och skickade meddelande. Personen svarade inte, och efter ett tag kunde jag inte skicka fler meddelanden, så jag skapade ett nytt Messenger-konto.

Jag skickade ytterligare några meddelanden, men efter fyra meddelanden på det kontot kunde jag inte längre kontakta personen. Några månader senare blev jag kallad till polisförhör eftersom personen hade gjort skärmdumpar på alla meddelanden jag skickat. Personen hade aldrig uttryckligen sagt åt mig att sluta kontakta.

Polisen bad mig sedan att inte kontakta personen igen, och de tydliggjorde att om jag fortsatt kontakta personen hade det kunnat leda till rättegång och ytterligare juridiska konsekvenser. Jag tror att personen har blockerat mig, eftersom jag har behövt skapa totalt fem konton för att kunna skicka meddelanden vid olika tillfällen. Ibland blev jag blockerad efter bara två dagar, andra gånger efter två veckor.

Jag är nyfiken på hur andra ser på situationen och om detta är något som är vanligt förekommande.
Att blockera dig är att uttryckligen säga att de inte vill att du kontaktar dem.
Citera
2026-03-10, 19:07
  #23
Medlem
Connykrims avatar
Hahah alltså måste ju vara ett troll? 😂

Annars är det det sjukaste jag läst.

Varför i helvete stalkar du en person o går hem till den väntar utanför dörr osv(din andra tråd) och sen skickar meddelanden från mängder av konton?

Snälla klargör för oss VARFÖR?

Vad är ditt mål?
Vad skriver du i meddelandena?
Vem är personen för dig? Vad har ni för anknytning?

Du verkar vara en superpsykopat men hoppas ändå att du klarar att svara på frågorna så ärligt som möjligt
Citera
2026-03-10, 19:08
  #24
Medlem
S1G1N4s avatar
Vad fan skrev du till personen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in