2026-03-09, 11:53
Avstängd
https://www.dn.se/sverige/kallades-nazistpyssling-hogeraktivist-forlorar-fortalsmal/
Citat:
I ett uppmärksammat mål har Stockholms tingsrätt utrett om det är förtal att kalla någon för nazistpyssling. Nu meddelar rätten att högeraktivisten Nick Alinia förlorar målet och ska ersätta komikern Bianca Meyers rättegångskostnader. Enligt tingsrätten är det tydligt att uttalandena gjorts i en humoristisk kontext.
En seger för yttrandefriheten säger jag. Vad säger ni andra?
Citera
2026-03-09, 11:58
Avstängd
Idiotiskt av Nick att ens göra en grej av det. Han är ju förevigad som nazistpysslingen nu.
Citera
2026-03-09, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flyzz
https://www.dn.se/sverige/kallades-nazistpyssling-hogeraktivist-forlorar-fortalsmal/

En seger för yttrandefriheten säger jag. Vad säger ni andra?

Vad ville dåren åstadkomma med det målet? Försöka göra förolämpningar olagliga eller?
Citera
2026-03-09, 12:46
Medlem
Seger och seger. Det var väldigt väntat att det skulle bli en friande dom.
Citera
2026-03-09, 12:55
Medlem
triptykens avatar
Så den lilla nazistfjollan är ledsen nu alltså? Skoj!

Personligen tycker jag att det är komiskt och ett ypperligt tillfälle att håna Alinia mer eftersom hans tunna hud tydligen inte ens kan hantera humor.
Att han inte ens kunde stämma rätt person OCH babblade i rätten på ett sätt att hans eget fall sköts i sank är väl extra roligt. Men dom brukar inte vara så smarta dom där bunkerbubblarna.
Citera
2026-03-09, 12:57
Medlem
kalkryggars avatar
Det som är lite konstigt är att det var ju inte ens hon som sade detta. Hon tog upp ämnet. Men hon måste väl kunna ta upp vilket ämne som helst utan att behöva stå för det andra säger.

I vilket fall som helst så anser jag att yttrandefriheten ska råda i detta fallet.

Det som blir vinst trots allt för högersidan är att det visar hyckleriet och därför borde hela högersidan chippa in och betala notan som Alinia nu står med.
Citera
2026-03-09, 13:06
Medlem
Fantens avatar
Nog för att jag gillar Nick för det mesta, men det är en förolämpning, inte förtal.
Citera
2026-03-09, 13:18
Avstängd
Han är ju en nasse så vad gnäller han om, tycker han ska skaffa sig ett jobb och inte gå på våra skattepengar!
Citera
2026-03-09, 13:31
Medlem
Partiet.Nyanss avatar
Dom: https://gofile.io/d/1FbOmp
Citera
2026-03-09, 13:31
Medlem
En brun snöflinga är fortfarande en snöflinga.

Seriöst, är man så lättkränkt så har man inget i politiken att göra, oavsett vad man har för färg.

Edit: Den där göken borde ha googlat Streisandeffekten, innan han gick till domstolen. Snacka nu om att han har lyckats branda sig själv för livet.
Senast redigerad av FjodorBajkalsjon 2026-03-09 kl. 13:56. Anledning: Tillägg
Citera
2026-03-09, 14:33
Medlem
gud vilken pinsam tönt (nick alinia).
Citera
2026-03-09, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Nog för att jag gillar Nick för det mesta, men det är en förolämpning, inte förtal.

Att kalla någon nazist är förtal.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in