Enligt intelligensmätning har generation Z lägre IQ än millenials. Undersökning hävdar att det var första generationen med lägre än tidigare generation, men det tror jag inte på var den första nedgången eftersom så stor andel av generationen före Z är helt blåsta - och är influensers med många följare! 
Det märkte jag för länge sedan då 90-talister.
-Vad vill du bli?
-Kändis.
-Känd för vadå?
-Det spelar ingen roll...
Vilket märks på hur de vill vara med i TV och göra bort sig som började med bl a Big Brother...
Undersökningen hävdar att det beror på införandet av datorer o d i utbildningen.
Eleverna blev bra på att söka info istället för att lära sig kunskaperna.
Det är rätt,
MEN jag hävdar att ett större problem av förändringen är att den även inneburit snuttifiering, mer upphackat, sällan görs något ordentligt. Det sägs t o m i klartext i andra sammanhang att texter måste vara korta för att ha en chans att få ut budskapet, apoteket t o m skojar om det i sin reklam om att yngre inte klarar att koncentrera sig mer än 10 sekunder
På så korta texter blir det för okomplett info...
Antalet ADHD-diagnoser har även ökat mycket. Inte ett dugg konstigt, eftersom en större andel av yngre generationer är stirriga. Jag hävdar att det beror på att mycket större andel småbarn sätts på dagis alldeles för tidigt nu än förr. Och det blir ännu värre då även föräldrarna sattes på dagis för tidigt då de var småbarn och smittar av sin egen stirrighet på sina barn. Tänkare har jag alltid varit och redan som 7-åring vid skolstarten kunde jag sånär på en peka ut rätt vilka som hade gått på dagis innan, för de var de stirriga...
Det säger sig självt - eller borde göra
- att det är en omöjlig uppgift även för perfekt personal att kunna ta hand om så många barn vardera och att få till en tillräckligt lugn miljö. Olika personligthetstyper på barn drabbas dock olika hårt, för behovet av lugna perioder är olika stort hos olika barn. Ännu värre av att många småbarn har LÄNGRE "arbetsdag" än ett vuxet heltidsjobb då de lämnas på dagis innan föräldern går till arbetet och hämtas efter...
https://www.msn.com/sv-se/nyheter/other/neurolog-h%C3%A4vdar-att-gen-z-kan-ha-l%C3%A4gre-iq-%C3%A4n-millennials/vi-AA1XDqCL?ocid=winp2fp&cvid=69ae5d60fa104c458f284d5 751c45b11&ei=29

Det märkte jag för länge sedan då 90-talister.
-Vad vill du bli?
-Kändis.
-Känd för vadå?
-Det spelar ingen roll...
Vilket märks på hur de vill vara med i TV och göra bort sig som började med bl a Big Brother...
Undersökningen hävdar att det beror på införandet av datorer o d i utbildningen.
Eleverna blev bra på att söka info istället för att lära sig kunskaperna.
Det är rätt,
MEN jag hävdar att ett större problem av förändringen är att den även inneburit snuttifiering, mer upphackat, sällan görs något ordentligt. Det sägs t o m i klartext i andra sammanhang att texter måste vara korta för att ha en chans att få ut budskapet, apoteket t o m skojar om det i sin reklam om att yngre inte klarar att koncentrera sig mer än 10 sekunder
På så korta texter blir det för okomplett info...Antalet ADHD-diagnoser har även ökat mycket. Inte ett dugg konstigt, eftersom en större andel av yngre generationer är stirriga. Jag hävdar att det beror på att mycket större andel småbarn sätts på dagis alldeles för tidigt nu än förr. Och det blir ännu värre då även föräldrarna sattes på dagis för tidigt då de var småbarn och smittar av sin egen stirrighet på sina barn. Tänkare har jag alltid varit och redan som 7-åring vid skolstarten kunde jag sånär på en peka ut rätt vilka som hade gått på dagis innan, för de var de stirriga...
Det säger sig självt - eller borde göra
- att det är en omöjlig uppgift även för perfekt personal att kunna ta hand om så många barn vardera och att få till en tillräckligt lugn miljö. Olika personligthetstyper på barn drabbas dock olika hårt, för behovet av lugna perioder är olika stort hos olika barn. Ännu värre av att många småbarn har LÄNGRE "arbetsdag" än ett vuxet heltidsjobb då de lämnas på dagis innan föräldern går till arbetet och hämtas efter...https://www.msn.com/sv-se/nyheter/other/neurolog-h%C3%A4vdar-att-gen-z-kan-ha-l%C3%A4gre-iq-%C3%A4n-millennials/vi-AA1XDqCL?ocid=winp2fp&cvid=69ae5d60fa104c458f284d5 751c45b11&ei=29