2026-03-07, 14:43
Avstängd
OnkelUnkass avatar
Konversation med Mod, moderator har inte återkopplat på över 24 timmar.

Citat:
Ursprungligen postat av KomissarieBeck
Du har fått en varning för brott mot 0.03. Trams och off-topic.
Ämne: Svensk man gripen i Polen misstänkt för synnerligen grovt narkotikabrott (2026-03-04)
Citat:
Ursprungligen postat av OnkelUnkas
Hur bränd är man om man som kriminell babbe drar till Polen för att gömma sig? Han lär ha stått ut som en neger i Sverige anno 1960

Innan du kan posta fler inlägg på forumet behöver du först bekräfta att du har mottagit varningen. Klicka på följande länk för att bekräfta att du har mottagit meddelandet: Länk

Du har tilldelats varning för Trams/OT i ämnet// Moderator
… [ Visa mer ]

Och på vilket sätt är det "trams"? Det är hela ämnet, en kriminell, efterlyst neger drar till Europas vitaste land för att gömma sig. Hur Fan en neger tror att han kan gömma sig i ett land där han sticker ut som en neger i Sverige 1960 tillhör trådens ämne.

Vad säger FB? En befogad varning?

Själv säger jag nog att det är den tramsigaste varningen jag någonsin åkt på.
Citera
2026-03-07, 14:44
Medlem
Turbulentxxxs avatar
Absolut inte befogad!
Citera
2026-03-07, 14:53
Medlem
Helt klart en befogad varning.
Citera
2026-03-07, 14:54
Medlem
kalkryggars avatar
Man skulle vilja få en motivering faktiskt.

När du formulerar dig så låter du nedlåtande mot den grupp människor som identifieras som negrer. Kanske anses inte det tillhöra trådens topic?

Annars så är ju reflektionen du uttrycker sannolikt del av topic (som avgränsningen alltid har gått till här på Flashback).
Citera
2026-03-07, 14:59
Medlem
Zaedrewss avatar
Klart inte motiverad. Finns ju lite kontext. Polen är som vi anser helt vitt. Jävla dumt att försöka gömma sig där som icke-vit således. Förmodligen dumt som vit etnisk svensk också. Du lär ju sticka ut också. Inte katolik, saknar de slaviska ansiktsdragen. Folkmassan lär skrika på direkten! Det är svensk här! Ta han!
Citera
2026-03-07, 15:01
Avstängd
OnkelUnkass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Man skulle vilja få en motivering faktiskt.

När du formulerar dig så låter du nedlåtande mot den grupp människor som identifieras som negrer. Kanske anses inte det tillhöra trådens topic?

Annars så är ju reflektionen du uttrycker sannolikt del av topic (som avgränsningen alltid har gått till här på Flashback).

Det är en extremt godtycklig varning, jag har sett betydligt mer utsvävande och tramsiga kommentarer som fått stå kvar utan åtgärd i andra trådar. Men det där resulterar inte bara i en radering utan också en varning, trots att det är inom trådens ämne? Nej, jag köper det inte, och jag är inte en person som gnäller över varningar
Citera
2026-03-07, 15:01
Medlem
Queutards avatar
Du yppade negerordet. Det gör man inte ostraffat.
Citera
2026-03-07, 15:02
Medlem
negrofobens avatar
Ser inget trams där? Vad är det i inlägget som mod hävdar är trams?
Citera
2026-03-07, 15:05
Medlem
Zeimines avatar
kan du länka till tråden?
Citera
2026-03-07, 15:06
Avstängd
OnkelUnkass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zeimine
kan du länka till tråden?

(FB) Svensk man gripen i Polen misstänkt för synnerligen grovt narkotikabrott (2026-03-04)
Citera
2026-03-07, 15:06
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Queutard
Du yppade negerordet. Det gör man inte ostraffat.
Finns inget förbud mot detta! Ordet neger finns förövrigt med i SAOL, vissligen med en kommentar att det kan anses nedsättande mot negrer.
Det måste finnas en annan förklaring till varningen.
Citera
2026-03-07, 15:10
Medlem
BombaySaphires avatar
Totalt obefogad varning. Jag har åkt på ett par helt obefogade också den senaste tiden. Ny policy bland modsen antagligen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in