Just nu har jag Telia, men jag undrar vilka bredbandsleverantörer som har minst mot fildelning och vilka har mest, för mig har Telia aldrig klagat under de 11 åren jag bott i detta huset, och haft med dom att göra.
Varken om fildelning eller annat upphovsrättsskyddat material, vad anser ni andra vilka leverantörer har mest emot fildelning av upphovsrättsskyddat material?
Senast redigerad av LawEnforce Idag kl. 13:03.
Telia är absolut sämst när det gäller ge ut information om användare, hur länge dom sparar sina loggar vet jag inte, men finns en tråd om detta.
Bahnhof har ju alltid setts som bäst i dessa scenarion och dom sparar inte mer än vad dom måste enligt lag. https://www.flashback.org/t2708381
Men i princip har leverantörer inget "emot" fildelning, annat än att det belastar näten. Statstelefonin är dock i maskopi med regimen, och är tjänstvillig i att sätta dit abonnenter för allsköns brott mot staten, som fildelning med mera. Statstelefonin tillämpar också flitigt DNS-förgiftning, exempelvis för Sputnik, RT, Pirate Bay och andra sajter staten anser att du inte ska ta del av.
Man kan ha statstelefonin, men då får man se till att inte kryssa i rutan där de vill "ta del av" vad du surfar (idiotin!), och att skaffa en VPN så att de ändå inte kan tjuvkika. Man måste också använda 1.1.1.1 eller 8.8.8.8 som DNS-server.
Det är också så att film- och musikindustrin regelbundet skannar vilka IP som används i fildelning. De skickar därefter en begäran om utdrag hos operatören, som då måste lämna ut data. Statstelefonin loggar så gärna allt, men det gör inte Bahnhof. Man kan inte lämna ut det som inte finns. VPN löser detta.
Telia är absolut sämst när det gäller ge ut information om användare, hur länge dom sparar sina loggar vet jag inte, men finns en tråd om detta.
Bahnhof har ju alltid setts som bäst i dessa scenarion och dom sparar inte mer än vad dom måste enligt lag. https://www.flashback.org/t2708381
Banhof påstår ju sekretess? Då haha, Telia är då bättre företag för internetuppkoppling.