Citat:
Ursprungligen postat av
Overmind
Det är jobbigt. Man försöker finna en kvinna men man gillar film och spel och det känns som på de här apparna tinder till exempel är det bara festande kvinnor och modeller. De söker icke seriöst. En app eller sida som är gratis för folk som älskar film och spel hade varit något.
Fortsätter det såhär så lär man fara utomlands för att få lite närkontakt så att säga.
Jag gissar att det just är din "seriositet" som skrämmer. Blir lätt "too much too soon". Många kvinnor lider också av detta när de träffar nån det klickar med. Träffas och ha kul, inga mål eller förväntningar, annat än att umgås göra saker tillsammans och ha kul. Sen får man se var det leder.
Jag har flera gånger rest 100 mil och mer för en dejt. Men min inställning och förväntning var närmast en minisemester, uppleva en ny plats. Någon gång blev det "bara" just det, vilket i sig inte är någon förlust. Nån gång bara ett ONS, ibland pga henne ibland mig. Ett par gånger ett kortare förhållande över typ en sommar.
Hur vet du att de inte söker seriöst?
Jag träffade en kvinna som efter flera träffar med sex sa - Du får dejta hur mycket du vill, jag tar er män en i taget. Jag uppfattade henne som seriös, hon letade den rätte, men satt inte hemma och dissade män utifrån rena fantasier. Idag har hon flyttat 20 mil, tom lämnat sina barn till sitt ex och lever sedan några år med vad jag förmodar blev rätt för henne. Jag hävdar att det just är de "seriösa" som ingår förhållande på tok för fort, är de som är oseriösa genom sin desperation.