2026-03-07, 02:32
Medlem
För ett tag sen blev jag dumpad av min flickvän. Kändes som livet var över och hade gjort allt för att få henne tillbaka. Vi har har haft ganska mycket kontakt sen dess men efter en händelse för ett tag sen fick jag avsmak och det jag bett till Gud om har nu hänt. Jag har tappat alla kärlekskänslor. Är totalt ointresserad av någonting annat än vänskap på sin höjd.

Det jag inte var beredd på är att det uppstod ett antiklimax i samband med att jag tappade intresset. Jag är så förbannat uttråkat nu.
Kommer aldrig återfå känslor för henne men varför känns det piss att jag inte vill ha henne på det sättet längre? Kan ju inte vara friskt?

Är detta ett normalt fenomen eller kan någon förklara varför det blir så såhär? Och vad jag gör åt det?

Fan att man aldrig är nöjd.
Citera
2026-03-07, 02:39
Avstängd
Merwinnas avatar
Det går över när du hittar någon ny att bli kär i. Var glad att du slipper tråna efter någon som inte vill ha dig /längre/.
Citera
2026-03-07, 03:57
Medlem
Det går över när du träffar en ny kvinna och blir kär igen!
Citera
2026-03-07, 04:35
Medlem
MissAjDiHiDis avatar
Du borde se det som positivt istället för att göra en gnäll tråd.
Citera
2026-03-07, 06:52
Medlem
Helt normalt. Passar man inte så är det så.
Citera
2026-03-07, 06:59
Medlem
busy-signals avatar
Tråkigt att höra, men det hade väl varit ännu värre att fortsätta att vara kär i ett ex som ändå inte vill ha dig?

Förresten vad var det för typ av händelse som gjorde att din kärlek försvann?
Citera
2026-03-07, 07:34
Medlem
CC75s avatar
Detta TS beror på att du gjorde det klassiska misstaget att göra henne till ditt "liv". Ingen person, man eller kvinna, ska vara ditt liv. Bara du själv ska vara det. Man ska aldrig bygga sitt liv runt en annan människa och låta den personen vara skälet till att man mår bra, vill leva, ha inspiration till att göra saker etc. Det måste du bygga upp i dig själv.

Rådet till dig är att bygga upp ditt liv så som du vill ha det. Arbete, karriär, hobbys, vänner, ekonomi, bygg dig själv (fysiskt och mentalt). En ny kvinna ska bara komplettera ditt liv. Vill hon vara med på din resa, fine. Vill hon inte, också fine. Som man ska du aldrig stå och falla pga en kvinna. De män som gör sig beroende av en kvinna är svaga och kommer förr eller senare att råka mycket illa ut.

Se nu detta uppbrott som en möjlighet till utveckling av dig själv.

// CC
Citera
2026-03-07, 07:53
Medlem
Det är komplicerat med känslor, det är mycket jobb med människor.
Men du har åtminstone kommit fram till att du inte vill ha henne.
Stort plus det.
Försök att inte ägna tid åt att grubbla över henne nu, finns många andra kvinnor därute.
Citera
2026-03-07, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FallerIfallerA
Det går över när du träffar en ny kvinna och blir kär igen!

Så länge orkar jag inte vänta 😂
Citera
2026-03-07, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissAjDiHiDi
Du borde se det som positivt istället för att göra en gnäll tråd.

Är gnällig av natur.
Citera
2026-03-07, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CC75
Detta TS beror på att du gjorde det klassiska misstaget att göra henne till ditt "liv". Ingen person, man eller kvinna, ska vara ditt liv. Bara du själv ska vara det. Man ska aldrig bygga sitt liv runt en annan människa och låta den personen vara skälet till att man mår bra, vill leva, ha inspiration till att göra saker etc. Det måste du bygga upp i dig själv.

Rådet till dig är att bygga upp ditt liv så som du vill ha det. Arbete, karriär, hobbys, vänner, ekonomi, bygg dig själv (fysiskt och mentalt). En ny kvinna ska bara komplettera ditt liv. Vill hon vara med på din resa, fine. Vill hon inte, också fine. Som man ska du aldrig stå och falla pga en kvinna. De män som gör sig beroende av en kvinna är svaga och kommer förr eller senare att råka mycket illa ut.

Se nu detta uppbrott som en möjlighet till utveckling av dig själv.

// CC

Ord och inga visor! Men du har rätt jag har som vana att göra mina kvinnor till hela mitt liv. Har inga andra intressen.
Citera
2026-03-07, 11:27
Medlem
Varför vill du ha någon som inte vill ha dig, är ett bra trick att lura hjärnan med.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in