2026-03-08, 00:33
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Follows
Sluta lek tjej på Flashback

Haha, ja det är lite patetiskt. Som om ingen tjej ställer upp hjulkorgen. De gör ju det, de flesta. Men jag antar att TS vill visa att tjejer är så svaga att de inte kan lyfta en korg.
Citera
2026-03-08, 00:38
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av H3xinator
Alltså det funkar skitbra! Jag laddar korgen, helst en sån där stor som man ska dra, med 1,5 liters standard mjölk och när jag lyfter upp den så tar jag den som en hantel. Kanske om det är nån het blondin i kön så gör jag några pump med korgen. Funkar varje gång. Det blir liksom ett snigelspår efter brudarna när vi går ut tillsammans!

Fast hon blir märkligt konfunderad när hon tror att hon följer med dig hem för att ligga, men det visar sig att du bara vill ha henne som en vikt och du börjar lyfta henne hela tiden. Sedan råkar du lyfta henne lite hårt så att hon flyger ut genom fönstret.

Är förresten standardmjölk tyngre än mellanmjölk?
Citera
2026-03-08, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Fast hon blir märkligt konfunderad när hon tror att hon följer med dig hem för att ligga, men det visar sig att du bara vill ha henne som en vikt och du börjar lyfta henne hela tiden. Sedan råkar du lyfta henne lite hårt så att hon flyger ut genom fönstret.

Är förresten standardmjölk tyngre än mellanmjölk?
passa dig för std mjök kontra mellan. Kan nog väga lite olika ja
Citera
2026-03-08, 00:39
Medlem
kibokos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baimei
Förstår inte frågan, jag har vagn?

Då ställer man såklart hela vagnen på plattan. Kräver lite balansövningar, men lyckas du så vill även kassörskan ligga med dig.
Citera
2026-03-08, 00:48
Medlem
Authixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smetenigatan
En sak som jag lagt märke till på senare tid är att i mataffären är det väldigt frekvent förekommande att män lyfter upp en stor varukorg fylld med varor och sätter den på den lilla avsatsen vid kassan. För mig är det uppenbart att de gör detta för att imponera på oss kvinnor. Liksom "Höhö, kolla här vad stark jag är. Kan lyfta en hel korg med varor höhö. Vill du följa med mig hem höhö?". Jag vill uppmana er män att sluta med detta sexistiska beteende. Vi kvinnor blir inte kåta eller impade av att ni gör detta. Inte det minsta.

Diskussionsunderlag: Varför tror män att kvinnor blir kåta eller impade av att de gör så?
jag är en av dem jag gör det enbart för att inte skada ryggen
Citera
2026-03-08, 00:56
Medlem
sk33s avatar
Citat:
En sak som jag lagt märke till på senare tid är att i mataffären är det väldigt frekvent förekommande att män lyfter upp en stor varukorg fylld med varor och sätter den på den lilla avsatsen vid kassan. För mig är det uppenbart att de gör detta för att imponera på oss kvinnor. Liksom "Höhö, kolla här vad stark jag är. Kan lyfta en hel korg med varor höhö. Vill du följa med mig hem höhö?". Jag vill uppmana er män att sluta med detta sexistiska beteende. Vi kvinnor blir inte kåta eller impade av att ni gör detta. Inte det minsta.

Diskussionsunderlag: Varför tror män att kvinnor blir kåta eller impade av att de gör så?
Jag träffade min fru i mataffären. Slängde upp två sexpack Falcon Bayersk, en Grandiosa Pan Pizza och en näve grus på bandet, och på den vägen är det.

Men med lite mer allvar, det är ju tusan så mycket jobbigare att böja sig ner när man ska ta upp sakerna till bandet, än att lyfta upp en i sammanhanget LÄTT korg på avsatsen och sedan lägga upp utan att behöva kröka rygg.

Ingen (frisk) man kan tycka att en fylld kundkorg är tung, tror ingen ens tänker tanken att det skulle vara imponerande att lyfta upp den till avsatsen.
Citera
2026-03-08, 01:02
Avstängd
EgoistNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Canonica
Ge inte föda till trollet…

Man kan ju spela med för skojs skull.. Ts var ju humoristisk och kul att följa.
Citera
2026-03-08, 02:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Jag misstänker att hålen längs kundkorgen är ditsatta med exakt lika avstånd för man bättre ska kunna bedöma bredden på arslet när de böjer sig dubbelvikt med röven i blickfånget.

Det fanns således en sexuell tanke redan när kundkorgarna designades. Sex säljer, som vanligt.

Klarar röven "hålmåttet" kan det vara lätt roande att se "rövguppandet" när korgen på golvet töms, "vara för vara".
Du har rätt! Måste vara frimurare som står bakom detta
Citera
2026-03-08, 02:53
Medlem
Citat:

Är inte säker att jag fattar problemet: hur ska man få upp matvarorna om man inte lyfter upp dem?

Folk går igång på de konstigaste saker. haha, man kan som snubbe snart inte andas utan att det uppfattas stötande av vissa.
Citera
2026-03-08, 03:00
Medlem
JohnnySamhalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saab_90
Herrejävlar! 10 sidor för en uppenbar trolltråd!? Skämmes ta mig fan flashback-medlemmar!

Helvete, innebär då detta att vi alla eg är troll? Eller endast troll-offer?
Jag ska fundera på detta under natten - lär sova bra!
Citera
2026-03-08, 03:14
Medlem
Citat:

Förlåt syster, jag skall inte göra om det här igen.
Citera
2026-03-08, 06:31
Medlem
Pinoputchins avatar
En del hatiska svar här, men TS kan har rätt. Själv känner jag mig som "The Rock" så jag lyfter upp den överfulla matkorgen med en hand i affären och armmusklerna spelar banjo under gäddhänget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in