Citat:
Ursprungligen postat av
Nypan-sr
Senast jag försökte boka en tid på min vårdcentral (2023) fick jag svaret att jag möjligen kunde få en tid 11 veckor senare, efter det har jag inte ens försökt, nu väntar jag tiils jag måste in akut, hur det kan vara en vinst för samhället har jag ingen aning om.
Nästa gång jag vill ha en tid på vårdcentralen kommer jag påpeka problem med förändrade födelsemärken, synproblem, högt blodtryck, andningsproblem, hjärtrytmproblem, problem med avföring, pissande, mm.
+1
Men vinst nja. Råd är ändå att försöka. Det blir ju ett jävla minus om det går för långt. För samhället i stort. Ett problem enkelt att fixa tidigt, kan bli mega om gått för långt. Men nu utifrån anhörigas erfarenhet. Ta i träd ännu inte för egen del. Men för att få tid numera är det bäst att faktiskt överdriva problemen. Sedan aldrig veta säkert för egen del, om de nu frågar.
Kan ju bara ta till exempel om en senast man läste om som dog. Efter blivit hemskickad från akuten. Han hade sagt att han trodde det bara var magkramp. Helvete säg inget om vad du tror om saker du inte har en utbildning för. De tog på hans ord, och han var död två dagar senare. Idag inom sjukvården ska man vara noll att kunna saker själv, sedan gärna överdriva om hur ont det faktiskt gör. För att de ska kolla ordentligt.