2026-03-06, 22:01
Medlem
Hur fan bokar man en tid hos vårdcentralen 2026? Sjukt att det inte går att boka online, som att vi lever på 90-talet igen.

Och till flashback som lagt till dessa jävla anti-bot pussel, helt jävla omöjliga att lösa. Jag får rätt på varenda pussel men ändå så blir det icke godkänt och jag måste göra om hela skiten. Har hållit på över en halvtimme att starta denna jävla tråd. Internet börjar bli helt jävla oanvändbart.
Citera
2026-03-06, 22:06
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slowliving
Hur fan bokar man en tid hos vårdcentralen 2026? Sjukt att det inte går att boka online, som att vi lever på 90-talet igen.

Och till flashback som lagt till dessa jävla anti-bot pussel, helt jävla omöjliga att lösa. Jag får rätt på varenda pussel men ändå så blir det icke godkänt och jag måste göra om hela skiten. Har hållit på över en halvtimme att starta denna jävla tråd. Internet börjar bli helt jävla oanvändbart.

Bara vissa som måste bevisa att de inte är robotar här.

Vad gäller vårdcentralen så har de inte tillräckligt med tider om alla bara skulle få boka själva. Man får tala med en sköterska, dels för att kunna bli avvisad, dels för att man faktiskt kan boka en längre tid om man har många saker man vill ta upp. Sedan måste de också få bestämma om du behöver en akuttid. OCH att de ska kunna säga ring 112 istället om det är något de anar är alldeles för akut.
Citera
2026-03-06, 22:10
Medlem
Citat:

Gå in på 1177, välj din vådcentral, boka. Fungerade perfekt för mig nyligen.
Citera
2026-03-06, 22:14
Medlem
Zaedrewss avatar
Brukar vara klagomål om det motsatta. Hur boka tid utan att göra det online!? Att få prata med en riktig människa.

Antar att vi lever i en övergångstid. Om några årtionden är det AI och ja man märker inte skillnaden. Online och tekniskt detta, eller är det en riktig ena jag pratar med?
Citera
2026-03-06, 22:47
Medlem
Senast jag försökte boka en tid på min vårdcentral (2023) fick jag svaret att jag möjligen kunde få en tid 11 veckor senare, efter det har jag inte ens försökt, nu väntar jag tiils jag måste in akut, hur det kan vara en vinst för samhället har jag ingen aning om.
Nästa gång jag vill ha en tid på vårdcentralen kommer jag påpeka problem med förändrade födelsemärken, synproblem, högt blodtryck, andningsproblem, hjärtrytmproblem, problem med avföring, pissande, mm.
Senast redigerad av Nypan-sr 2026-03-06 kl. 23:05.
Citera
2026-03-06, 23:20
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nypan-sr
Senast jag försökte boka en tid på min vårdcentral (2023) fick jag svaret att jag möjligen kunde få en tid 11 veckor senare, efter det har jag inte ens försökt, nu väntar jag tiils jag måste in akut, hur det kan vara en vinst för samhället har jag ingen aning om.
Nästa gång jag vill ha en tid på vårdcentralen kommer jag påpeka problem med förändrade födelsemärken, synproblem, högt blodtryck, andningsproblem, hjärtrytmproblem, problem med avföring, pissande, mm.

+1

Men vinst nja. Råd är ändå att försöka. Det blir ju ett jävla minus om det går för långt. För samhället i stort. Ett problem enkelt att fixa tidigt, kan bli mega om gått för långt. Men nu utifrån anhörigas erfarenhet. Ta i träd ännu inte för egen del. Men för att få tid numera är det bäst att faktiskt överdriva problemen. Sedan aldrig veta säkert för egen del, om de nu frågar.

Kan ju bara ta till exempel om en senast man läste om som dog. Efter blivit hemskickad från akuten. Han hade sagt att han trodde det bara var magkramp. Helvete säg inget om vad du tror om saker du inte har en utbildning för. De tog på hans ord, och han var död två dagar senare. Idag inom sjukvården ska man vara noll att kunna saker själv, sedan gärna överdriva om hur ont det faktiskt gör. För att de ska kolla ordentligt.
Senast redigerad av Zaedrews 2026-03-06 kl. 23:26.
Citera
2026-03-07, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nypan-sr

Du får bara söka för en sak i taget, annars får man nog boka nåt annat.

Det där med ”11 veckor senare” kör väl alla VC med? Det handlar ju om att alla vill komma in akut för något som självläker på några dagar, då kör de den attityden utåt.

Du har väl en husläkare?
Senast redigerad av Cooltrayne 2026-03-07 kl. 00:20.
Citera
2026-03-07, 01:09
Avstängd
Det är bara att gå in här och boka en tid men se till att lista dig på den vårdcentralen först! https://www.1177.se/Stockholm/
Citera
2026-03-07, 01:15
Medlem
Jag gick till kassan på vårdcentralen. Jag fick gå hem och ringa och beställa tid haha
Citera
2026-03-07, 02:44
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:

Vilka pussel? Jag får aldrig upp några sådana pussel.

Du får ringa till vårdcentralen, du hittar deras telefonnummer på nätet - googla! Ring direkt när telefontiden börjar, annars kan det bli slut på tider. Det brukar vara så att en automatisk röst säger att de ringer upp ett visst klockslag, och att man ska lägga på luren. Sedan ser man till att ha telefonen på och vara någonstans där man kan prata i fred, när de ringer upp. Inte svårt alls.
Citera
2026-03-07, 03:31
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Brukar vara klagomål om det motsatta. Hur boka tid utan att göra det online!? Att få prata med en riktig människa.

Antar att vi lever i en övergångstid. Om några årtionden är det AI och ja man märker inte skillnaden. Online och tekniskt detta, eller är det en riktig ena jag pratar med?

Jo du kommer märka det när en AI tar ditt samtal när du ringer i framtiden. För det kommer inte vara någon kö och när samtalet är avslutat så kommer du tänka "vad trevlig hon var".
Citera
2026-03-07, 03:41
Medlem
lersaters avatar
på min vct närhälsan vänersborg går det bara få tid samma dag man ringer
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto