2026-03-06, 23:02
Medlem
Anybodykillers avatar
Jag undrar hur det ser ut lokalt?
Här i Skaraborg är grynkorven säkert 3 eller 4 på en sådan lista. Den egentillverkade på Ica går att köpa året runt och har ett ganska stort utrymme i kyldisken.

All korv under 70% kött har jag lite svårt för. Rød pølse är nog den jag äter mest av. Bullens pilsnerkorv och falukorv är dock raggarfoder häromkring.
Citera
2026-03-06, 23:58
Medlem
kokt med johnnys...
Citera
2026-03-07, 00:46
Medlem
ArtificialElegances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snobird
Krig och stora världshändelser i alla ära men det finns faktiskt viktigare saker, såsom vilken korv som är mest populär i Sverige.

Folk har länge sökt svaret på denna livsavgörande fråga, och begrundat den under oöverskådliga tider... Nu när korv påstås vara mer populärt än någonsin (speciellt i gruppen 18-29 år har konsumtionen ökat) har ett svar äntligen uppenbarat sig...

Så vilken korv är då populärast, åtminstone enligt en undersökning?

Jag lämnar svaret inom spoiler så ni först kan gissa själva...

Svaret var ju inte oväntat men är inte salami en annan sorts korv? Den har man skivad på mackan. Ska påläggskorv också vara på listan?

Sen kommer en fråga av mindre astronomisk betydelse. Nämligen vilka tillbehör man har på korven. Jag kan avslöja jag väl egentligen ser senap som viktigast (gärna stark) och torkad lök är gott på. Både senap och ketchup är dock ingen dålig kombination...

Denna lista är inte av lika episk signifikans, så den får ingen spoiler...

https://alltommat.expressen.se/artiklar/det-ar-sveriges-mest-populara-korv-topplista/

Håller ni med om dessa preferenser eller skiljer ni er från "svenska folket" i dessa avseenden?

Men, men, men...
VAR är mina fellow Bratwurst-lovers???!!
Citera
2026-03-07, 01:11
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArtificialElegance
Men, men, men...
VAR är mina fellow Bratwurst-lovers???!!

Jag tyckte mer om dessa innan. Är periodare på olika sorters smak. Men om du möter mig för 10 år sedan så är jag vid din sida.
Citera
2026-03-07, 01:12
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anybodykiller
Jag undrar hur det ser ut lokalt?
Här i Skaraborg är grynkorven säkert 3 eller 4 på en sådan lista. Den egentillverkade på Ica går att köpa året runt och har ett ganska stort utrymme i kyldisken.

Jag saknar verkligen grynkorven. Jag var från det området i mitt tidigare liv.

Edit: Slog mig att prinskorven tydligen är ratad trots att alla äter den vid jul.
Citera
2026-03-07, 04:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Isterband är en av mina favoritkorvar, men det äter man inte på en korvmoj.
Bra isterband är gott. Tyvärr är kvalitén på det som säljs som isterband ofta rätt låg.
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in