Citat:
Ursprungligen postat av
Ratad
För, säg, tio år sedan skulle ju varenda kommun, region och kissbyxeängsligt företag hoppa på konsultutredningar av näsringstjejer för att få HBTQI-certifieringar. Man kunde lätt bränna minst sexsiffriga belopp så att konsulterna kom fram till att homo- och transfobin skulle upphöra om man bytte till "hen" i PM-mallarna samt bytte alla omålade cykelställ mot regnbågsfärgade dito.
Varje cuck till kommunalråd kunde sitta och nicka med när dessa sommarjobbare till utredare såg till att pengar försvann från omsorg, gatu- och parkunderhåll eller sommarjobb för de som sexuellt identifierade sig som tonåringar mellan 14 och 17.
Lyckades de utrota fobierna och vad hände med dessa projekt som skulle få samhället att inte kollapsa i barbari och armod? Vad hände med genuskonsulterna, är de föreläsare på Södertörn?
Man fick ett certifikat, som nu sitter i en pärm.
Finns ju redan lagar som reglerar vilken sorts diskriminering vi ska ha och inte, så jag kan inte se att dessa certifikat har något syfte alls.
Jag skulle i alla fall inte be att få se ett sådant certifikat innan jag väljer att flytta till en annan kommun. Tvärtom möjligen. Jag skulle helst flytta dit de inte lägger skattepengar på sånt som inte behövs, utan jag väljer hellre låg skatt.