2026-03-06, 12:52
Medlem
Ratads avatar
För, säg, tio år sedan skulle ju varenda kommun, region och kissbyxeängsligt företag hoppa på konsultutredningar av näsringstjejer för att få HBTQI-certifieringar. Man kunde lätt bränna minst sexsiffriga belopp så att konsulterna kom fram till att homo- och transfobin skulle upphöra om man bytte till "hen" i PM-mallarna samt bytte alla omålade cykelställ mot regnbågsfärgade dito.

Varje cuck till kommunalråd kunde sitta och nicka med när dessa sommarjobbare till utredare såg till att pengar försvann från omsorg, gatu- och parkunderhåll eller sommarjobb för de som sexuellt identifierade sig som tonåringar mellan 14 och 17.

Lyckades de utrota fobierna och vad hände med dessa projekt som skulle få samhället att inte kollapsa i barbari och armod? Vad hände med genuskonsulterna, är de föreläsare på Södertörn?
Citera
2026-03-06, 13:31
Medlem
bo-jerrys avatar
Kan ju ha varit så att certifieringen gjorde att samhället blev bättre och och att certifiering blev överflödig. Skämt o sido, känns som vi växte ifrån det och fick nya problem att lösa.
Citera
2026-03-06, 13:47
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ratad
För, säg, tio år sedan skulle ju varenda kommun, region och kissbyxeängsligt företag hoppa på konsultutredningar av näsringstjejer för att få HBTQI-certifieringar. Man kunde lätt bränna minst sexsiffriga belopp så att konsulterna kom fram till att homo- och transfobin skulle upphöra om man bytte till "hen" i PM-mallarna samt bytte alla omålade cykelställ mot regnbågsfärgade dito.

Varje cuck till kommunalråd kunde sitta och nicka med när dessa sommarjobbare till utredare såg till att pengar försvann från omsorg, gatu- och parkunderhåll eller sommarjobb för de som sexuellt identifierade sig som tonåringar mellan 14 och 17.

Lyckades de utrota fobierna och vad hände med dessa projekt som skulle få samhället att inte kollapsa i barbari och armod? Vad hände med genuskonsulterna, är de föreläsare på Södertörn?

Man fick ett certifikat, som nu sitter i en pärm.

Finns ju redan lagar som reglerar vilken sorts diskriminering vi ska ha och inte, så jag kan inte se att dessa certifikat har något syfte alls.

Jag skulle i alla fall inte be att få se ett sådant certifikat innan jag väljer att flytta till en annan kommun. Tvärtom möjligen. Jag skulle helst flytta dit de inte lägger skattepengar på sånt som inte behövs, utan jag väljer hellre låg skatt.
Citera
2026-03-06, 13:59
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bo-jerry
Kan ju ha varit så att certifieringen gjorde att samhället blev bättre och och att certifiering blev överflödig. Skämt o sido, känns som vi växte ifrån det och fick nya problem att lösa.
Ja, man kan skoja om det men det kanske var ett väldigt nischat sätt att göra sig nödvändig och efter ett år så fanns det inga fler saker att påpeka. Då fick charlatanerna vidareutveckla sig.
Citera
2026-03-06, 14:03
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henriko
Man fick ett certifikat, som nu sitter i en pärm.
Jamendåså! Tänk om jag hade blivit informerad om att det var så seriöst... värt varenda krona!

Här tänkte jag sitta och skriva sarkasmer. Stygg Ratad.
Citera
2026-03-06, 14:06
Medlem
Stiert-Munnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ratad

Västvärlden fick riktiga problem istället för påhittade?
Citera
2026-03-06, 14:12
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stiert-Munning
Västvärlden fick riktiga problem istället för påhittade?
HOW DARE YOU?!?!

Vilka är dagens trendiga problem? Att vi inte tar hem gängkriminella och OF-modeller från Dubai?

Uppdatering: Där var jag lite snabb att skoja till det...
Citera
2026-03-06, 15:16
Medlem
UniktAnvNamns avatar
Det blev pandemi följt av en massa krig samtidigt som det gick upp för världen att allt styrs av en pedofil elit som gör vad de vill när de vill, sådant här trams visar sig vara just trams när omvärlden blir kall och hård!
Citera
2026-03-08, 21:06
Medlem
HugoStieglitzs avatar
Certifieringarna fortsätter väl fortfarande i vänsterkommuner? Sen att det har börjat fasas utg i högerkommuner efter att SD och KD för ett kulturkrig är någonting annat.
Citera
2026-03-09, 11:34
Medlem
Man insåg att det inte va värt kostnaden för att få några pluspoäng hos ett fåtal invånare!
Citera
2026-03-11, 10:00
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Konstigt att man glömde bort att certifiera moskéerna…
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in