Du skulle ha ett jobb där du gör några timmars jobb i veckan där du kan fördela arbetstiden som du själv vill.
I mitt första företag som var en typ av butik beståendes av några enheter så hade jag en tant som skötte ekonomin och viss administration. Det innebar ca 15-16 timmar i månaden som hon bestämde själv när hon ville göra det. Det fanns givetvis några tidsgränser för vissa saker som hon var tvungen att förhålla sig till.
Ett sånt typ av jobb kanske skulle passa dig.
Eller så kan du bli konstnär. En sån konstnär som skapar det kunden beställer. De konstnärerna kan tjäna ganska bra faktiskt. När du får en beställning som du bedömer tar ca 10 timmar så kan du säga att den är klar om en månad. Då spär du ut de 10 timmarna som du själv vill under månaden.
Det är bara att börja gå lite kurser i hur man målar, behandlar färger, behandlar material etc. Sen tar man inspiration från andra konstnärer (kopierar mer eller mindre

).
Citat:
Ursprungligen postat av
BetterStories
Det är väl just det som FK & AF ska hjälpa till med?
AF hjälper alltid till även om hjälpen är värdelös i de flesta fall. Däremot så är det väl FK som är det mest akuta för att överleva. Då blir det problem att de utförsäkrar folk som läkare har sjukskrivit och anser inte för tillfället kunna ta något som helst jobb.
Men Socialbidrag förstår jag inte hur det kan nekas. Hen måste förstås uppfylla kraven som att söka jobb.