Igår, 11:53
Medlem
Som sagt. Jag har varit sjuk i många år, många av dessa har jag dessutom varit utförsäkrad. Jag lever i en konstant oro att bli utförsäkrad på nytt och det skulle vara skönt att ha någon trygghet i botten. Jag vill inte kasta mig ut i det för att misslyckas ännu en gång.
Jag ställer dessutom väldigt höga krav på mig själv och mitt psyke klarar inte av en hög frånvaro från ett jobb där någon förväntar sig att jag borde vara. Så jag vill börja i andra änden, någonstans där jag kan jobba bara någon timme åt gången, och bara kan ta på mig dom pass som jag känner att jag klarar av. Så slipper någon bli besviken på mig och jag slipper bli besviken på mig själv.

Men finns dessa jobb ens? Finns det något yrke som uppskattar en person som bara vill jobba timtid och så pass lite? Och vilka är dom i så fall? Jag är inte högutbildad, har dubbla yrkesexamen men inget av dessa yrken fungerar med min sjukdom.

Jag har på nåt vis börjat skissa på en lada i skogen där jag tänker att jag kommer att behöva bo utan el och vatten fram till pensionen 🙈 Den dagen barnen flyttar ut kommer jag ju knappast att få hjälp av soc heller vid utförsäkring. Så länge jag har minderåriga barn hemma så finns i alla fall det skyddsnätet men dom är snart myndiga. Nånting måste jag göra. Så kom gärna med alla tips ni har, i allra bästa fall kan jag komma upp till 25% i jobb hoppas jag, men mer än detta är bara önsketänkande.
Citera
Igår, 12:07
Medlem
Det är väl just det som FK & AF ska hjälpa till med?
Citera
Igår, 12:20
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Låter som någon typ av varuplockarjobb som kan vara aktuellt där en mindre butik kanske behöver hjälp några timmar per dag då det är lite extra.
Citera
Igår, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gammalsjukling
Jag har på nåt vis börjat skissa på en lada i skogen där jag tänker att jag kommer att behöva bo utan el och vatten fram till pensionen 🙈
Lador brukar man inte ha i skogen.