2026-03-06, 11:16
Medlem
Nihennas avatar
Jag gillar Chelsea boots, men har köpt 4 I rad nu som varit helt värdelösa. Där sulan antingen börjat lossna, eller så har det varit små mikrosprickor eller något i sulan som gör att de suger upp vatten när man går ute och det har regnat, och hela strumpan blir dyblöt oxhd agen blir förstörd om man exempelvis är på väg till jobb eller skola.

Never again, men hur mycket behöver man betala för en kvalitativ sko? Tidigare började jag med runt 800 kronor, och den dyraste kostade 1200 kronor. Alla köpa på "ordentliga" skobutiker som exempelvis DinSko, och inte nån ehandel som AliBabas Sko och Sånt.

Får 5600 tillbaka på skatten i år så tänker att nu kör vi på kvalitet. Helst vill jag ju givetvis inte spendera HELA återbäringen på sko. Funkar det?
Citera
2026-03-06, 11:25
Medlem
Använder du Chelsea Boots på vår & sommar?
Citera
2026-03-06, 11:32
Medlem
Finnj-vels avatar
Provat Gant?
Citera
2026-03-06, 11:41
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BetterStories
Använder du Chelsea Boots på vår & sommar?
Yes, och hösten.

Citat:
Ursprungligen postat av Finnj-vel
Provat Gant?
Kan inte märken över huvud taget, så ingen aning.
Citera
2026-03-06, 11:51
Medlem
Robert_Goatses avatar
Prova Myrqvist de har fina prisvärda Chelsea boots.
Citera
2026-03-06, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
...eller så har det varit små mikrosprickor eller något i sulan som gör att de suger upp vatten när man går ute och det har regnat, och hela strumpan blir dyblöt oxhd agen blir förstörd om man exempelvis är på väg till jobb eller skola.
Nu tvivlar jag på mikrohål i sulan, men visst, det kanske förekommer.

Putsar du skorna med skokräm? Eller impregnerar om det inte är läder? Jag har ganska dyra kängor av ett mycket ansett fabrikat, men även dessa börjar läcka om man inte sköter om dem ordentligt. Speciellt i skarven till sulan.

En av de där sakerna som män i dag inte lär sig under värnplikten.

Dessutom är nyputsat snyggast.
Citera
2026-03-06, 14:20
Medlem
Turbulentxxxs avatar
Mina senaste chelsea boots är från Ecco, 100 % nöjd!
Citera
2026-03-06, 15:56
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Nu tvivlar jag på mikrohål i sulan, men visst, det kanske förekommer.

Putsar du skorna med skokräm? Eller impregnerar om det inte är läder? Jag har ganska dyra kängor av ett mycket ansett fabrikat, men även dessa börjar läcka om man inte sköter om dem ordentligt. Speciellt i skarven till sulan.

En av de där sakerna som män i dag inte lär sig under värnplikten.

Dessutom är nyputsat snyggast.
Ja, det är mycket möjligt att det beror på annat. Jag kallar det dock det för stunden, eftersom att det känns som att det är något sådant eftersom att vatten sugs upp i sulan och in i underdelen av skon.

Inte skokräm, men impregnering körde jag på mitt senaste par. Samma problem med vatten som kom in underifrån hände ändå :/
Citera
2026-03-06, 15:56
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Turbulentxxx
Mina senaste chelsea boots är från Ecco, 100 % nöjd!
Får kolla in. Tack för tipset!
Citera
2026-03-06, 21:52
Medlem
Blundstone såklart,alltid. Finns i flera modeller,bara googla. Kostar väl 2000 typ. Känner flera som har dessa på jobbet,som anläggare då. Står i jord och lervälling hela dagen typ.
Citera
2026-03-06, 22:02
Medlem
Doc Martens
Allt annat går bort
Citera
2026-03-25, 08:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Finnj-vel
Provat Gant?

Gant rekommenderas.