Citat:
Ursprungligen postat av
HeroesSilencio
Näringsförbud kan väl de ändå inte hunnit få? Det finns ju ingen dom ännu. Häktade ännu stämmer dock. Med tanke på att nu PS är häktad och att de fått tag på han äntligen tror jag inte mildrar för M*na men däremot säkert dottern som jag antar varit ovetande. M*ona däremot har vetat om vart pengar kommer från. Hon är slipad så det första hon gör när hon kommer ut från häktet är att röja bevis.
Det går väl att anta at PS "dödsstädade" lite innan han greps också?
Åtalet om grovt bokföringsbrott mot PS är svårt att städa bort då det rimligen redan är väldokumenterat.
Det finns nästan inget som tyder på att PS inte är skyldig till det som påstås och mycket mer därtill eftersom PS varit en yrkesskojare större delen av sitt liv.
Sett över en livstid kommer PS att få ett väldigt lindrigt straff om man väger in att han ständigt varit inblandad i skumraskaffärer i årtionden.
Att PS exfru och dotter dragits in i hans kriminella livsstil kommer som ett brev på posten. Deras samveten är inte lika bländvita som deras blekta tänder, den saken är klar.
Hypotetisk fråga:
"Kunden Gultand: Kan jag betala min tandblekning utan kvitto med svarta pengar?"