2006-09-09, 21:45
Medlem
Jag tror mig ha läst någonstans att enbart admin kan banna en medlem.(Jag kan ha fel)
Om det nu skulle vara på det viset så blir jag lite förundrad eftersom jag sett medlemmar blivit bannade utan att admin varit inloggad under lång tid.
Jag har även sett medlemmar löpa amok (troligtvis under alkoholrus) och blivit bannade tillfälligt.
Är det så att alla moderatorer har möjlighet att banna en medlem?
Citera
2006-09-09, 21:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pascal
Jag tror mig ha läst någonstans att enbart admin kan banna en medlem.(Jag kan ha fel)
Om det nu skulle vara på det viset så blir jag lite förundrad eftersom jag sett medlemmar blivit bannade utan att admin varit inloggad under lång tid.
Jag har även sett medlemmar löpa amok (troligtvis under alkoholrus) och blivit bannade tillfälligt.
Är det så att alla moderatorer har möjlighet att banna en medlem?
Admin, Admin2, & Supermoderatorer, Kan väl banna har jag för mig.
Citera
2006-09-09, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bizarre
Admin, Admin2, & Supermoderatorer, Kan väl banna har jag för mig.

"Supermoderatorerna" finns väl inte kvar längre?
Citera
2006-09-09, 21:55
Medlem
LadyTieras avatar
Admin 2 kan banna med och om man surfar osynligt syns det inte när personen är online

oftast går det till såhär: en moderator postar en tråc och ber ansvarig bannlysa, när ansvarig (tex admin2( ser den så bannlyser han och skriver "nu är det gjort".

De som bannlyses är: troll, folk som får sin 3:dje och 2:ndra varning, spammare, knark köp/sälj och referallänkare.
Citera
2006-09-09, 22:10
Medlem
Carpe Diems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadyTiera
Admin 2 kan banna med och om man surfar osynligt syns det inte när personen är online

oftast går det till såhär: en moderator postar en tråc och ber ansvarig bannlysa, när ansvarig (tex admin2( ser den så bannlyser han och skriver "nu är det gjort".

De som bannlyses är: troll, folk som får sin 3:dje och 2:ndra varning, spammare, knark köp/sälj och referallänkare.
Samt piratkortförfrågare och de som själva ber om att få bli bannade.
Andra varningen resulterar normalt i ett tempbann.
Citera
2006-09-09, 22:18
Medlem
Jag tackar för era svar, men min fråga kvarstår dock. (Det är möjligt att jag var otydlig.)
Ibland går en banning till väldigt fort och jag har svårt att tänka mig att admin samt admin2 skulle kunna vara här hela tiden.
Vad jag undrar över är vad som händer om en medlem skulle löpa fullständigt amok?
Citera
2006-09-09, 22:29
Medlem
Avva66s avatar
Citat:
Jag tackar för era svar, men min fråga kvarstår dock. (Det är möjligt att jag var otydlig.)
Ibland går en banning till väldigt fort och jag har svårt att tänka mig att admin samt admin2 skulle kunna vara här hela tiden.
Vad jag undrar över är vad som händer om en medlem skulle löpa fullständigt amok?
Trådarna lär väl raderas eftersom, tills admin kastar ut vederbörande.
Citera
2006-09-09, 22:31
Medlem
LadyTieras avatar
Citat:
Vi har andra sätt att kontakta admin2 än bara på forumet så det brukar lösa sig.

När någon har flippat ur och vi inte har kunnat få honom/henne avstängd så har moddsen i det forumet jobbat övertid med att radera tråden/inlägget så fort den har kommit upp.
Citera
2006-09-09, 22:32
Medlem
LadyTieras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avva66
Trådarna lär väl raderas eftersom, tills admin kastar ut vederbörande.
Helt rätt
Citera
2006-09-09, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadyTiera
Vi har andra sätt att kontakta admin2 än bara på forumet så det brukar lösa sig.

När någon har flippat ur och vi inte har kunnat få honom/henne avstängd så har moddsen i det forumet jobbat övertid med att radera tråden/inlägget så fort den har kommit upp.
Ok, då förstår jag. Tack så mycket.
Citera
2006-09-09, 22:53
Medlem
Ralph_Wiggums avatar
Det borde förekomma tjära och fjädrar också tykcer jag.
Citera
2006-09-09, 23:01
Medlem
<::-\-47-/-::>s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ralph_Wiggum
Det borde förekomma tjära och fjädrar också tykcer jag.
Det gör det redan, det gäller dock bara när någon moderator blir bannlyst.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in