2006-09-09, 23:23
Medlem
IMPlicits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pascal
Jag tackar för era svar, men min fråga kvarstår dock. (Det är möjligt att jag var otydlig.)
Ibland går en banning till väldigt fort och jag har svårt att tänka mig att admin samt admin2 skulle kunna vara här hela tiden.
Vad jag undrar över är vad som händer om en medlem skulle löpa fullständigt amok?
Jag blev tempbannad "pga fyllepostande" nyligen. Det gick fasligt fort, såg jag dagen efter.
Citera
2006-09-10, 00:10
Medlem
LadyTieras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMPlicit
Jag blev tempbannad "pga fyllepostande" nyligen. Det gick fasligt fort, såg jag dagen efter.
ibland har vi tur, man jag kan lova att det flera gånger varit desperat vrål efter att få tag på dom och modsen har fått jobba natt det är bara bra om "allmänheten" inte alltid märker av dom gångerna för så ska det vara.
Citera
2006-09-10, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pro Patria
"Supermoderatorerna" finns väl inte kvar längre?
Klart att dom gör!
... en förutsättning är att dessa ip-läsande mods också kan banna folk... men det är lite känsligt att kalla dom supermods!
Citera
2006-09-10, 01:09
Medlem
Får ni någon feedback som moderatorer i erat agerande?

Är ladytiera och ladyceline samma person?

Hängde mycket här ibörjan och i slutet av 2002 har inte sett henne sen dess..
Citera
2006-09-10, 01:10
Medlem
LadyTieras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plit
Får ni någon feedback som moderatorer i erat agerande?
vad menar du då?
Citera
2006-09-10, 01:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadyTiera
vad menar du då?

Nä, tänkte om ni utvärderade ert arbete här en gång i månaden.. Tex beslut som ni gör..
Citera
2006-09-10, 02:29
Medlem
_killahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadyTiera
Admin 2 kan banna med och om man surfar osynligt syns det inte när personen är online

oftast går det till såhär: en moderator postar en tråc och ber ansvarig bannlysa, när ansvarig (tex admin2( ser den så bannlyser han och skriver "nu är det gjort".

De som bannlyses är: troll, folk som får sin 3:dje och 2:ndra varning, spammare, knark köp/sälj och referallänkare.

Glöm inte den allt för älskade anledningen "Tillför inte forumet något".

Eller den kanske räknas in i de där?
Citera
2006-09-10, 03:13
Medlem
LadyTieras avatar
Citat:
Nä, tänkte om ni utvärderade ert arbete här en gång i månaden.. Tex beslut som ni gör..
Vi diskuterar allabeslut så det pågår en konstant utvärdering av regler och åtgärder
Citera
2006-09-10, 03:13
Medlem
LadyTieras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _killah
Glöm inte den allt för älskade anledningen "Tillför inte forumet något".

Eller den kanske räknas in i de där?
det är enbart upp till admin.
Citera
2006-09-10, 03:17
Moderator
tobess avatar
Citat:

Beslut bland enskilda mods är egentligen ganska sällsynta - det enda vi har mandat att göra på egen hand är egenligen att modda trådar och att dela ut tillsägelser. Och sedan starta åtgärdspollar givetvis - men då är det ju hela moderatorskåren som röstar. Så den enskilda moderatorn har egentligen inte så mycket "makt".

Och missköter sig någon mod så är det bara att PM:a admin/2 och så kommer det att tas en åtgärd/diskussion om det är befogat.
Citera
2006-09-10, 03:28
Medlem
Händer det att ni i efterhand ångrar en varning som delats ut?
Citera
2006-09-10, 04:39
Medlem
Oddballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mullenö
Händer det att ni i efterhand ångrar en varning som delats ut?

Det är ju ett röstningsförfarande vid varningar och en enskild moderator kan således inte pekas ut som "den som gav x en varning".

Mvh,

Oddis
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in