2026-03-05, 15:09
Medlem
https://www.dn.se/insandare/infor-en-extra-arbetsdag-och-lat-lonerna-ga-till-ukraina/
Citat:
INSÄNDARE. Inför en årlig nationell extra arbetsdag i Sverige, en söndag eller helgdag, så länge det ryska anfallskriget pågår. Det skulle visa vår solidaritet med Ukraina och landets kamp, skriver Göran Trogen, tidigare vd för arbetsgivarorganisationen Almega och Sidaexpert i Ukraina.
Jag tycker detta är en mycket dålig idé. Vad säger ni?
Citera
2026-03-05, 15:14
Medlem
Nej det tycker jag inte vi ska göra, det är fritt för alla att ge både pengar och saker de kan behöva på bättre sätt!
Citera
2026-03-05, 15:17
Medlem

Varför kan inte Göran Trogen åka ned till Ukraina och hjälpa Ukraina med kriget istället om han tycker det är så viktigt?

Fattar inte hur man kan komma fram till denna logik. Varför ska man behöva offra sin tid utan lön för ett lika korrupt land som de krigar mot?

Edit:

Citat:
Ursprungligen postat av FallerIfallerA
Nej det tycker jag inte vi ska göra, det är fritt för alla att ge både pengar och saker de kan behöva på bättre sätt!

Han har säkert själv inte bidragit med ett enda skit utan förväntar sig att alla andra ska.
Citera
2026-03-05, 15:18
Medlem
dude2ks avatar
Fan heller!
Riktigt hemsk tanke.. det är så att man spyr.
Citera
2026-03-05, 15:19
Medlem
henrikos avatar
Finns det arbete i överflöd?
Citera
2026-03-05, 15:23
Medlem
Eurodiscos avatar
Va fan.Det var den dummaste ide jag har hört. Vill man skänka pengar till Ukraina så går det alldeles utmärkt redan idag. Utan att tvinga folk att jobba gratis. Idioten som tycker detta måste va en hjärndöd sosialist.
Senast redigerad av Eurodisco 2026-03-05 kl. 15:25.
Citera
2026-03-05, 15:27
Medlem
Citat:
Deltagandet kan göras frivilligt, men både företag och anställda bör starkt uppmuntras att delta
Det var ju tur att det kan göras frivilligt.

Tycker Göran kan stoppa upp sin idé i röven.
Citera
2026-03-05, 15:35
Medlem
Ganonitos avatar
Vad hindrar Göran från att skicka hela sin pension samt sälja allt han äger och har och ge pengarna till Ukraina? När Göran ändå håller på så kan han väl åka till fronten och bli kanonmat åt sitt älskade Ukraina.
Citera
2026-03-05, 15:40
Medlem
Stiert-Munnings avatar
I helvete heller. Vilka andra konflikter och krigshärdar ska vi jobba gratis för?

Citat:
Deltagandet kan göras frivilligt, men både företag och anställda bör starkt uppmuntras att delta
Kan? Det var ju generöst som satan att det inte handlar om tvång och träldom. I nuläget.

Här har vi fjanten till vänster. Göran Trogen. Han ser ut som en riktig autistgubbe.
https://www.lag-avtal.se/nyheter/4-fragor-till-goran-trogen-om-almega-boken/1471252
Citera
2026-03-05, 15:41
Medlem
Vill.Ha.Den.I.2ans avatar
Jättebra förslag, Det här bör lagstiftas, fast med modifikation, alla som tjänar över skattetröskeln som ligger runt 45-50 lax bör jobba gratis en dag i månaden, minst.
Citera
2026-03-05, 15:48
Medlem
Mailmanss avatar
Hahaha hur ska det funka menar dom? Rent tekniskt? 😂 alla arbetsplatser kan inte generera det jobbet till inkomst ändå
Citera
2026-03-05, 15:49
Medlem
kalkryggars avatar
Allt som handlar om att vi ska jobba mer är dåliga idéer. Jag som egenföretagare skulle hellre se att vi inför 1 procentenhet extra på inkomst som går oavkortat till Ukraina. I växling så lägger alla arbetsgivare
1% av vinsten som oavkortat går till Ukraina.

Vi måste för vår skull, Europas skull och hela mänsklighetens skull se till att Ukraina vinner över massmördaren och diktatorn Putin.

Själv har jag skickat vidare delar av min ekonomi till Ukraina samt att jag engagerat mig med olika saker för att slå ner kriget mot Europa. Nu är det dags att alla tvingas delta för Europas framtid.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in