2026-03-05, 15:51
Medlem
Vansterpartiets avatar
Boomer-Göran är själv 83 och skulle således inte behöva arbeta denna extra dag. Ungefär som krigshetsande gamlingar som slipper åka till fronten själva.
Citera
2026-03-05, 15:51
Avstängd
StorFetAnkas avatar
Inkomstskatteintäkter för en dag blir ungefär samma som det statliga mediestödet på omkring 894 miljoner kronor. Varför då inte ta dessa pengar från ljugmedia och ge till Ukraina i stället så kan vanligt folk få behålla sin lediga dag, å de som vill kan självklart använda sin lediga dag till att hjälpa Ukraina.

Om folk slösade mindre tid på att läsa ljug media och bli demoraliserade av dess propaganda så hade mer tid kunnat läggas på produktivt arbete, eller diverse projekt som kan hjälpa Ukraina.

Varför lägger vi inte bara ner ljug media i stället? Det blir billigare och så vinner samhället på att man slipper all onödig demoralisering. Göran Trogen kan åka ner till frontlinjen där han gör mer nytta än vad han gör när han skriver meningslösa insändare till skattefinansierad ljug media.
Citera
2026-03-05, 16:00
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mailmans
Hahaha hur ska det funka menar dom? Rent tekniskt? 😂 alla arbetsplatser kan inte generera det jobbet till inkomst ändå

Exakt. Det är ju inte så att Willys-butiken, Bilprovningen och frisören får 20% mer kunder på grund av detta. Skogen växer ju inte 20% fortare även om Göran vill. Folk lär inte gå 20% mer på krogen, om de får mindre fritid. Osv. Märkligt minst sagt.
Citera
2026-03-05, 16:04
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henriko
Exakt. Det är ju inte så att Willys-butiken, Bilprovningen och frisören får 20% mer kunder på grund av detta. Skogen växer ju inte 20% fortare även om Göran vill. Folk lär inte gå 20% mer på krogen, om de får mindre fritid. Osv. Märkligt minst sagt.

Som vanligt nån vänstertomte som inte kan tänka längre än näsan..
Citera
2026-03-05, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flyzz
https://www.dn.se/insandare/infor-en-extra-arbetsdag-och-lat-lonerna-ga-till-ukraina/

Jag tycker detta är en mycket dålig idé. Vad säger ni?

Mycket dålig idé, jag håller med.
Citera
2026-03-05, 17:01
Medlem
Jag tycker att vi har gett tillräckligt och mer därtill. Idiotern bakom insändaren kan ju jobba oavlönat hela året inklusive sin semester och helger istället, om det nu är så jävla kul.
Citera
2026-03-05, 17:10
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jumpjet
Jag tycker att vi har gett tillräckligt och mer därtill. Idiotern bakom insändaren kan ju jobba oavlönat hela året inklusive sin semester och helger istället, om det nu är så jävla kul.
Gubbfan är pensionär så han jobbar inte och skulle således inte behöva - givetvis handlar det om att andra skall göra det för att han skall kunna känna sig god.
Citera
2026-03-05, 17:14
Medlem
Håller med om att detta kommer från fel person, pensionär och även från arbetsgivarsidan (att föreslå arbetare jobbar en dag extra för att få ihop pengar).

Det håller inte ens rent praktiskt.

Nej, men däremot skulle man kunna bygga upp fabriker, där många av oss skulle kunna jobba gratis för att tillverka speciellt då ammunition, granater och drönare till Ukraina. Om många ställer upp och jobbar ett par enstaka dagar så skulle det snabbt bli väldigt mycket krigsmaterial att skicka till Ukraina.

Som Zelensky sa redan första dagen för drygt fyra år sedan.
Citera
2026-03-05, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Gubbfan är pensionär så han jobbar inte och skulle således inte behöva - givetvis handlar det om att andra skall göra det för att han skall kunna känna sig god.
Ja, det är väl det vanliga när svenskar ska komma med idéer. "Någon annan ska".
Citera
2026-03-05, 17:15
Avslutad
Gubben lär ju va runt 100 strecket...

Nej, jag jobbar för mig själv, att ge pengar till några av de värsta hycklarna på planeten gör jag gärna inte.
Citera
2026-03-05, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SecretGarden352
Håller med om att detta kommer från fel person, pensionär och även från arbetsgivarsidan (att föreslå arbetare jobbar en dag extra för att få ihop pengar).

Det håller inte ens rent praktiskt.

Nej, men däremot skulle man kunna bygga upp fabriker, där många av oss skulle kunna jobba gratis för att tillverka speciellt då ammunition, granater och drönare till Ukraina. Om många ställer upp och jobbar ett par enstaka dagar så skulle det snabbt bli väldigt mycket krigsmaterial att skicka till Ukraina.

Som Zelensky sa redan första dagen för drygt fyra år sedan.
Varför ska vi jobba gratis? Med de sjuka matpriser, elpriser och skithöga skatter vi har i detta landet? Varför ska då någon jobba gratis? Är det någon som ska jobba gratis så är det fan lagstiftare, myndighetspersonal och regeringen/politiker!
Citera
2026-03-05, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jumpjet
Varför ska vi jobba gratis? Med de sjuka matpriser, elpriser och skithöga skatter vi har i detta landet? Varför ska då någon jobba gratis? Är det någon som ska jobba gratis så är det fan lagstiftare, myndighetspersonal och regeringen/politiker!

De också, man ska ju vara en förebild för folket när man har sådana positioner, så ja tack gärna att de jobbar också.

Alla måste med, kanske vi får ihop 250.000 som jobbar extra, då kanske vi får iväg 2,5 miljoner drönare av olika slag till Ukraina + att även svenska försvaret får ett motvapen mot vissa typer av de ryska drönarna. Ukraina har börjat att attackera drönare med drönare, så det är det jag syftar på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in