2026-03-04, 21:38
Medlem
Bluebeast72s avatar
Efter 1 år med månatliga betalningar till min bils finansbolag kändes det rätt att idag pynta in allt o äga bilen helt.

Krigen ökar, oljepriset likaså. Räntan kan sticka,nä, när shit hits the fan tar jag kärran över bron mot solen. Känns bra det här.

Äger du din bil eller har tankar att köpa loss den? Kanske byta upp sig?
Citera
2026-03-04, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Efter 1 år med månatliga betalningar till min bils finansbolag kändes det rätt att idag pynta in allt o äga bilen helt.

Krigen ökar, oljepriset likaså. Räntan kan sticka,nä, när shit hits the fan tar jag kärran över bron mot solen. Känns bra det här.

Førsta bil du har køpt? Hoppas du ær nøjd. Vad ær det før vrålåk?

Øver bron mot solen? Oljan kommer inte långvarigt vara upptrisad om du tror det.
Citera
2026-03-04, 22:03
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Räntan är snarare på väg ner låter det som. Oljelagren hade ökat denna vecka och en hybrid kommer inte så värst långt på el så det blir ändå till att tanka bensin när du ska mot solen.

Konstigt bara att alla bensinbolag köpte in olja exakt dagen efter att kriget startade och priset åkte uppåt. Man kan tycka att den dyra oljan borde ta några månader på sig innan den når en pump nära mig men tydligen var de direktuppkopplade med pipelines mot irans oljefält och direkt till varje mack 😤
Citera
2026-03-04, 22:11
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Köpte loss min laddhybrid idag, frågor på det?

Har du pengar kvar att tanka den, när oljepriset stiger?
Citera
2026-03-04, 22:20
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itsaek
Førsta bil du har køpt? Hoppas du ær nøjd. Vad ær det før vrålåk?

Øver bron mot solen? Oljan kommer inte långvarigt vara upptrisad om du tror det.
Passat GTE laddhybrid 2025 sweden ski team edition. Supernöjd, trots tidigare bmw ägare, haft volvo v90 i tjänst osv. Denna är väldigt trevlig, snygg o laddar när man kör så i stan är det typ gratis. Väldigt snabb o skön på långresor.
Citera
2026-03-04, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Räntan är snarare på väg ner låter det som. Oljelagren hade ökat denna vecka och en hybrid kommer inte så värst långt på el så det blir ändå till att tanka bensin när du ska mot solen.

Konstigt bara att alla bensinbolag köpte in olja exakt dagen efter att kriget startade och priset åkte uppåt. Man kan tycka att den dyra oljan borde ta några månader på sig innan den når en pump nära mig men tydligen var de direktuppkopplade med pipelines mot irans oljefält och direkt till varje mack 😤
Bara lugn, det måste bli billigt igen direkt när Trump har deterroriserat och pacificierat Iran
Citera
2026-03-04, 22:56
Medlem
revodnebs avatar
Citat:

Jag äger min bil, något annat är otänkbart!
Citera
2026-03-05, 10:58
Medlem
Citat:
Passat GTE laddhybrid 2025 sweden ski team edition. Supernöjd, trots tidigare bmw ägare, haft volvo v90 i tjänst osv. Denna är väldigt trevlig, snygg o laddar när man kör så i stan är det typ gratis. Väldigt snabb o skön på långresor.
Vad är skillnaden mot Passat R?

Jag tänkte hyra den på Sixt förra året, men såg att jag kunde få audi för bara några kronor mer.

Jag tycker hellre det ska vara 350-450 hästar, då blir det kul att köra. Imponerad av T6 och T8 i xc60 exempelvis .
Citera
2026-03-05, 11:01
Medlem
Citat:
Är det den med 272 hästar?
Citera
2026-03-05, 15:25
Medlem
zoombos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Jag äger min bil, något annat är otänkbart!

Helt enig.
Citera
2026-03-05, 15:37
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itsaek
Vad är skillnaden mot Passat R?

Jag tänkte hyra den på Sixt förra året, men såg att jag kunde få audi för bara några kronor mer.

Jag tycker hellre det ska vara 350-450 hästar, då blir det kul att köra. Imponerad av T6 och T8 i xc60 exempelvis .
R har lite mer fläsk under huven. min 275 hästar.
Citera
2026-03-05, 18:14
Medlem
Nej. Inga frågor alls. Grattis. 🥂
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem