2026-03-03, 20:50
Medlem
GormDenGamles avatar
Vi alla har sett den legendariska filmen, ”Heat”, med bland annat Robert De Niro, Al Pacino, Val Kilmer, Tom Sizemore och Jon Voight. Nu kommer ”Heat 2”.

Då, liksom nu, är det Michael Mann som står för det hela.

Med sig får han ett helt gäng från ”översta hyllan”.
Vad sägs bland annat om Leonardo DiCaprio, Christian Bale, Bradley Cooper, Adam Driver och Austin Butler?

Filmen blir inte en traditionell uppföljare. Utan den ska både fungera som en prequel och sequel till ettan. Och kommer därför utspela sig både före och efter händelserna i den första filmen från 1995. Närmare bestämt på 1980-talet och tidigt 2000-tal.

Vad tror ni; blir den minst lika bra som ettan?

IMDB: https://m.imdb.com/title/tt27351074/?ref_=nm_flmg_job_2_accord_1_unrel_cdt_t_7
Källa: https://www.filmweb.no/filmnytt/christian-bale-og-leonardo-dicaprio-bekreftet-til-heat-2
Citera
2026-03-03, 21:00
Medlem
XtraXs avatar
Kan väl inte hända så jäkla mycket efter rånet när bara Chris och Wincent överlevde.
Citera
2026-03-03, 21:25
Medlem
smickras avatar
Jag har försökt att ta mig igenom Heat tre gånger. Jag kommer ca 20 minuter innan jag tröttnar.
Hoppas tvåan blir bra och skippar all betong-action.
Citera
2026-03-03, 21:31
Medlem
XtraXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smickra
Jag har försökt att ta mig igenom Heat tre gånger. Jag kommer ca 20 minuter innan jag tröttnar.

Älskar filmen, råder dig till att åtminstone se rånet och efterföljande eldstrid. Nåt av det bästa som gjorts.
Citera
2026-03-03, 21:34
Medlem
Vafan, kan de inte lämna bra filmer ifred?

Hollyweird verkar bara kunna göra remakes och uppföljare, vilket så gott som aldrig blir bra.

Både en prequel och en sequel?! För helvete! Vem fan kommer ens på tanken att göra så? Ingen i publiken vill ha sådant skit, vi vill ha en bra historia från början till slut, i kronologisk ordning.

Nä jag sätter vänsterarmen på att detta blir skit.
Citera
2026-03-03, 21:40
Medlem
Ingen koll på Austin Butler, men Adam Driver brukar inte vara ett bra tecken.. Och gillar inte direkt Bradley Cooper heller förutom nåt enstaka..

Men lär ju ge den en chans, Micheal Mann skulle kunna styra dem.
Citera
2026-03-03, 23:08
Medlem
Skall bli så kul, tro om det blir nåt rån eller så.
Citera
2026-03-03, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smickra

Jag såg den när det begav sig och minns det som en trist och överskattad film. Trots att jag egentligen gillar både genren och skådisarna.
Citera
2026-03-03, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Vi alla har sett den legendariska filmen, ”Heat”, med bland annat Robert De Niro, Al Pacino, Val Kilmer, Tom Sizemore och Jon Voight. Nu kommer ”Heat 2”.

Vad sägs bland annat om Leonardo DiCaprio, Christian Bale, Bradley Cooper, Adam Driver och Austin Butler?

Filmen blir inte en traditionell uppföljare. Utan den ska både fungera som en prequel och sequel till ettan. Och kommer därför utspela sig både före och efter händelserna i den första filmen från 1995. Närmare bestämt på 1980-talet och tidigt 2000-tal.

Vad tror ni; blir den minst lika bra som ettan?

IMDB: https://m.imdb.com/title/tt27351074/?ref_=nm_flmg_job_2_accord_1_unrel_cdt_t_7
Källa: https://www.filmweb.no/filmnytt/christian-bale-og-leonardo-dicaprio-bekreftet-til-heat-2

Spännande projekt men jag har lite tvivel att den blir lika bra som Heat.
Det är sällan uppföljare blir lyckade med ett undantag.(Terminator 2)

Det blir nog ingen kalkon film i alla fall med skådisarna du rabblade upp.
De ställer knappast upp om manuset är svagt.
Citera
2026-03-04, 01:42
Medlem
Peter Gibbonss avatar
Spontant: Låt en av Hollywoods tyngsta filmer vara och kom på nått nytt.

Det brukar aldrig bli bra och ju längre man dröjer desto sämre blir det.
Tiderna och hur filmer görs förändras och man kan t.ex inte att göra en värdig uppföljare på en tidsenlig 80-talsfilm idag. Nu är inte Heat en 80-talsfilm men ni fattar vad jag menar.

Men eftersom Hollywood inte lyssnar på oss:

Vem vet, en heist-film kanske är just en sådan film som funkar att göra uppföljare på efter lång tid.
Förutsättningarna är ju i alla fall de bästa för att lyckas med det omöjliga:

Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle

Citat:
Ursprungligen postat av buffalo3tys
Det blir nog ingen kalkon film i alla fall med skådisarna du rabblade upp.
De ställer knappast upp om manuset är svagt.

Stämmer. A+ skådisar som gör bra filmval och Michael Mann visade att han ej tappat stinget med åldern i Tokyo Vice.

Citat:
Ursprungligen postat av -Gummi-Tarzan-
Både en prequel och en sequel?! För helvete! Vem fan kommer ens på tanken att göra så? Ingen i publiken vill ha sådant skit, vi vill ha en bra historia från början till slut, i kronologisk ordning.

Gudfadern 2 körde det upplägget och det är en av de bästa uppföljarna någonsin.
Citera
2026-03-05, 14:41
Medlem
JuniorDahlens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Gummi-Tarzan-
Vafan, kan de inte lämna bra filmer ifred?

Hollyweird verkar bara kunna göra remakes och uppföljare, vilket så gott som aldrig blir bra.

Nä jag sätter vänsterarmen på att detta blir skit.

Den är baserad på en bok.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in