Citat:
Ursprungligen postat av
UniktAnvNamn
Det är mångbottnat det här och dumheterna hittar nya bottennoteringar.
Först och främst är du så jävla korkad att du väljer att resa till Mellanöstern när det pågått en flera månader lång upptrappning mot krig mellan Iran och Judarna, du tar risken och fastnar, då tar du beslutet att säga ditt namn och dela din bild på Aftonbladet för att visa hur jävla efterbliven du är som människa, fascinerande!
Jag kan nog vara beredd att hålla med till viss del. De som fastnat i Iran nu trots allt som sagts i media under flera månader, spänningar mellan Iran och Trump osv, ändå väljer att åka ner... Nä jag e ledsen, men det är bara korkat. Jag har en polare som är från Iran. Han har inte varit i Iran på flera år pga oroligheterna. Varför? Jo för att det just är pga oroligheterna i landet. Men andra verkar inte bry sig om detta.
Sen har vi de svenskar som e fast i andra länder vars luftrum är stängt för att kunna åka hem. Det är ju inte så att UD gått ut med att svenskar inte bör resa till Thailand för att luftrummet hemmåt eventuellt kan stängas. Samtidigt så blir det svårt för resebolagen att göra något åt detta med deras låga vinstmarginaler.
I det sistnämnda så har jag faktiskt ett förslag: Tvinga Resebolagen att lösa resorna hem från icke krigsdrabbade länder via ny lag i riksdagen. Detta kommer att höja priset på biljetterna alt en försäkringspremie som skulle kunna täcknas via försäkringsbolag. Klart!