2026-04-13, 02:12
Medlem
Stor-Franks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Briskey
Jag valde att avvakta. Rätt som du skriver, precis kommit igång. Sen fick jag svar på blodprover vilket även var bidragande till jag avvaktar.
Men sjukt vad en bra känsla i kroppen kan vilja "ha mer", sen förstår jag att fallet inte är så utan resultatet kanske rent av hade blivit värre.

Ohja, jag älskar mat. Inte massa skit, men kan äta stora lass. Nu kämpar jag varje dag, äter och följer mitt kostschema, och tycker synd om mig själv mellan måltiderna - främst på kvällen. Är även en mack-älskare. Nybakat bröd, bullar etc haha. Tur man har en gnutta disciplin, men det är tufft. Och jag hade ljugit om jag sagt att jag inte unnat mig en brödskiva, eller två.
Skoj! Jag väntar även på min beställning av reta, bör komma under nästa vecka. Håll mig gärna uppdaterad om vad du tycker och när resultaten börjar komma.
Vad har du tänkt för dosering? Nu har du en vana från trizepaid, har läst och lyssnat att man ska inte ta hänsyn till detta, utan börja från 0 avsett. Är det även din uppfattning?

Min tanke är att börja på 0.5mg/v, v3 höja till 1mg, sen vecka 5 till 2mg om det behövs. Vi får se.
Den nya är faktiskt inget jag hört om, ska kolla lite på den.
Och tack för youtube tipset, intressant och klok.

Håller med dig, men det senaste jag läste utifrån en video från instagram är just att den är bra i båda syftena, bulk som cut. Tror det är så med det mesta, fungerar inte grunderna så är peptider och dylik bara pengar i sjön. Jag tänker mycket på främst energi och återhämtningen från Mots-c, kan kanske göra de där lilla extra samt att man kanske blir lite piggare när man äter vad man ska, men inte tillräckligt haha.

Som jag nämnde tidigare var jag och lämnade prover i v6. Som jag kan se det ligger dem väl bra men tar gärna en input på just testo och östrogen. Har känt av en viss förhöjd aromatisering (tror jag).
Mina vader är något mer svullna/vattniga än önskat, huden upplevs lite fetare, fått en finne hit och dit. I övrigt inga biverkningar.
Kan detta bero på högt östrogen?

Första stora provet taget dagen efter första sticket, andra provet taget 2dagar efter ett stick.
Provet visade:
Östrogen 202 pmol/l en höjning från 126.
Testosteron 37 nmol/l en höjning från 35
Bioaktivt testo 30nmol/l en höjning från 27
LH helt nedstängd, 0.2
SHBG 13 nmol/l en sänkning från 14

Prover enligt blod såg bra ut, fråga gärna om du/ni tänker på något specifikt.

Tog även ett HDL-kolesterol låg på 0.81 mmol/l något lågt?
Jag vet inte om jag fattar fel...
Lämnade du prover 6v in på kuren?
Du kör 300mg ew?
I så fall är 37 nmol lågt kan jag säga.

Och alla är olika mottagliga för östrogenrelaterade problem, och det ändras genom tid och erfarenhet.
När jag var yngre körde jag aldrig nån AI.
1g testo i veckan var inga problem öht.
Men på nån kur eller blast så drog jag på mig lite gyno som jag kontrade bort direkt.
Men efter det så är jag extremt gynokänslig.
Jag kan inte ens cruisa på 200mg ew utan adex, det kommer en knöl som på ett brev på posten på några veckor. Så stirra inte för mycket på doser och siffror. Lär känna din kropp är mitt tips.
Citera
2026-04-15, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Frank
Jag vet inte om jag fattar fel...
Lämnade du prover 6v in på kuren?
Du kör 300mg ew?
I så fall är 37 nmol lågt kan jag säga.

Och alla är olika mottagliga för östrogenrelaterade problem, och det ändras genom tid och erfarenhet.
När jag var yngre körde jag aldrig nån AI.
1g testo i veckan var inga problem öht.
Men på nån kur eller blast så drog jag på mig lite gyno som jag kontrade bort direkt.
Men efter det så är jag extremt gynokänslig.
Jag kan inte ens cruisa på 200mg ew utan adex, det kommer en knöl som på ett brev på posten på några veckor. Så stirra inte för mycket på doser och siffror. Lär känna din kropp är mitt tips.

Tjena!
Nej du har uppfattat helt rätt.
Första kur, och som du säger ”lär känna din kropp” så håller jag helt med. Blodprovet efter 6v var för att få en överblick hur kroppen har reagerar och svarar. En del i att lära känna kroppen, lite rikt värden.
Yes, 300mg ew - Vad borde jag förvänta mig då du säger att 37 nmol är lågt?
Kan det bero på större fettmassa från start? Låg på ca 20-22% (en gissad uppfattning)
Hade även låg testo produktion från start, låg på runt 6.5 nmol (minns ej exakt)

Kommer köra detta i 20v totalt, sen cruisa med 100-150 ew i 8v. Därefter öka upp mot 450-500mg ew som ny kur.
Kanske slänga in något annat, inte riktigt säker än och känner mig nöjd såhära långt.

Får en känsla av att du har desto längre erfarenhet, och legat på 1g - låter sjukt 😅
Kör du någon kur idag?
Citera
2026-04-15, 22:50
Medlem
Stor-Franks avatar
Citat:
Tjena!
Nej du har uppfattat helt rätt.
Första kur, och som du säger ”lär känna din kropp” så håller jag helt med. Blodprovet efter 6v var för att få en överblick hur kroppen har reagerar och svarar. En del i att lära känna kroppen, lite rikt värden.
Yes, 300mg ew - Vad borde jag förvänta mig då du säger att 37 nmol är lågt?
Kan det bero på större fettmassa från start? Låg på ca 20-22% (en gissad uppfattning)
Hade även låg testo produktion från start, låg på runt 6.5 nmol (minns ej exakt)

Kommer köra detta i 20v totalt, sen cruisa med 100-150 ew i 8v. Därefter öka upp mot 450-500mg ew som ny kur.
Kanske slänga in något annat, inte riktigt säker än och känner mig nöjd såhära långt.

Får en känsla av att du har desto längre erfarenhet, och legat på 1g - låter sjukt 😅
Kör du någon kur idag?
37 nmol på 300mg ew är lågt. Det dubbla hade låtit rimligare.
Kolla omdömen/labrapporter på märket du kör.
Gör allt rätt så räcker testo långt utan massa onödiga biverkningar.
Jag har kört jävligt onödigt höga doser ofta, blir lätt fartblind.
Låg i flera år med 1g testo som "cruise" med blaster som var rätt puckade kan jag se idag.
Ligger idag på drygt 600mg när jag blastar på annars 200mg cruise.
Testo only nästan hela tiden.
Inga jobbiga biverkningar.
Behöver inte tömma mig på blod för HB.
Har kurat snart 25år, behöver äta blodtrycksmedicin och betablockerare för hjärtat. Om det har med doping att göra eller annat vet jag inte.

Men jag kommenterade mest för att du borde kolla upp så din testo är korrekt doserad
Citera
2026-05-27, 15:36
Medlem
Det var ett tag sen jag skrev här, och mycket har hänt.
Bla fått upp ögonen för en helt ny värld för mig (peptide) vilka saker, och att detta inte är öppet för allmänheten är för mig en gåta, men samtidigt inte. (pengar pengar pengar)

Ang kurandet har jag 5.5v kvar av mina 20v, ligger på 350mg/v och tänker cruisa på 100mg därefter i 8v, sen på det igen.

Jag tycker jag har svarat bra, aromatiserade en del när fett procenten låg högt. Märkte det främst med lite finnar och vattenansamling i vaderna.
Tagit hjälp av arimidex 0,25mg ca varannan dag, men inte nitiskt utan lärt mig känna av när det är dags och då kör jag 1mg totalt i stöten.

Det var skit att försöka dela den, så tog till mig tipset att krossa, blanda med sprit - Detta har funkat magiskt.

Under tiden körde jag lite fotboll, och mina gamla knä drog snabbt på sig en skada. Knäskålen hoppade ur led, sen tillbaka igen.. pjoo.. Satte direkt in TB500 och BPC-157.
TB500 0,5mg eod
BPC-157 0,5mg ed, uppdelat morgon och kväll. Lokalt på på kvällen och sq på kvällen.

Nån vecka in la jag till ghk-Cu och miraklet, retatrutide!

Nu hände det grejer!

Det tog lång tid att tappa vikt, under hela tiden har jag byggt muskler och tappat fettmassa men stått hyfsat still på 103-105kg tills dagen kom, dagen då reta gjorde skillnad.
1kg, 2kg, 4kg - viktigt att nämna är även riktigt strikt kostschema som nämnts här tidigare. Druckit lite öl, men inget festande eller mer än 1 under grillning.

Idag är jag nere på 96kg, inte tappat muskelmassa utan tvärtom. Jag fortsätter göra progress.
Landade på 2mg/w av reta, och kör nu underhåll på 1mg ett tag till. Kärlekshandtagen är inte riktigt borta.

Ska ta blodprov nu på fredag, eventuellt måndag. Kolla om där är några markanta förändringar främst med teston och bioaktiva. Köpt hem vial från annat märke och kommer köra denna de sista veckorna just för se om jag blivit "lurad" med underdoserad testo, eller om jag helt enkelt aromatiserat mycket under progressen att förlora fettmassa.

Skulle tippa på att jag är närmre 15% idag, och i mitt livs bästa form. Magen visade sig ha 8st rutor som snyggt vill visa sig, ådror som syns på ställen jag inte viste fanns haha.
Helt enkelt blivit chockerande nöjd så här långt.
Resan är inte slut, fler möjligheter kommer ses över och jag kör på!

Nästa fas för mig efter blodprovet blir att köra igång med Mots-C, Nad+ och Semax. Hoppas detta kommer göra skillnad för det kognitiva, energi och så de andra peptiderna får en liten boost.

Har även dragit hem HGH, men överväger fortfarande.

Vad säger ni om HGH, blir det markant skillnad?
Tänker som första omgångare, (försiktig av mig) så börja med 1iu v1-4 v4-8 höja till 2iu. Vet att man kan kura längre på denna, men med det följer mer ansvar.

Hoppas allt varit gott med er på FB.
Dags att bli mer aktiv igen, lagt ner mycket fokus på andra saker.

Mvh, Briskey
Citera
2026-05-28, 19:04
Medlem
Kul att du är tillbaks. Jag har läst lite i din rapport 🙂

Gött att det börjar hända saker. Peptider är oerhört populärt i andra länder men inte riktigt kommit till Sverige på det sättet än. Men det är de enda jag får upp på mina 'reels' så det är nog mainstream här också snart.

Men ska du inte köra en PCT och pausa kurandet efter dina 20 veckor?
Det är väl din första kur? Ska du fortsätta for life?

Kan vara en nyttig läxa att köra en pct och vara off ett par månader. Eller så kör du på, men är du verkligen beredd att ligga på hela tiden?
Har du barn?
Det är lätt att hamna i ett mode där man vill mosa på konstant men om 10 år kanske du känner annorlunda.

Frys in dina spermier om du ska köra på och inte har barn.
Citera
2026-05-31, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LyingInADitch
Kul att du är tillbaks. Jag har läst lite i din rapport 🙂

Gött att det börjar hända saker. Peptider är oerhört populärt i andra länder men inte riktigt kommit till Sverige på det sättet än. Men det är de enda jag får upp på mina 'reels' så det är nog mainstream här också snart.

Men ska du inte köra en PCT och pausa kurandet efter dina 20 veckor?
Det är väl din första kur? Ska du fortsätta for life?

Kan vara en nyttig läxa att köra en pct och vara off ett par månader. Eller så kör du på, men är du verkligen beredd att ligga på hela tiden?
Har du barn?
Det är lätt att hamna i ett mode där man vill mosa på konstant men om 10 år kanske du känner annorlunda.

Frys in dina spermier om du ska köra på och inte har barn.

Kul att du har läst och följt lite! Uppskattas verkligen

Det kommer väl sakta och säkert här med, tyvärr lär det väl få stanna i den grå zonen ett tag om inte väldigt väldigt länge. Dock tror jag på det, men gäller att hitta rätt ställe att handla från, labb tester är oerhört viktigt när jag gjort mina val. Många timmars forskning bakom det, både leverantör men främst om produkterna.

Min plan är att lägga mig på en cruise, ca 100mg/v sen öka testo om "nödvändigt" ev lägga till något annat i kuren, har mina funderingar.
Kliva av, jag vet inte. Som jag känner nu mår jag jäkligt bra i detta, förändrat en hel del. Även med tanke på att jag hade så låg produktion från start. Var och tog blodprov i fredags och fått svar, något chockad av resultatet faktiskt. Kommer skriva det längre ner och du får gärna tycka till med tankar

Barn osv är i sin ordning, jag blev tidigt förälder och fick en sladdis nu för något år sen. Jag, vi är nöjda med det. Så ur den aspekten är det ingen fara.

Citat:
Ursprungligen postat av Bilten
Jag tror inte det är tillåtet för dig att skriva ut vart du köper dina peptider men du får gärna skicka PM då jag letar efter någon i Europa som har legit grejer så att säga.

Jag går på TRT och vill lägga till lite vid sidan.

Nä det stämmer, får inte nämna något här. Men det löser sig ska du se.

Citat:
37 nmol på 300mg ew är lågt. Det dubbla hade låtit rimligare.
Kolla omdömen/labrapporter på märket du kör.
Gör allt rätt så räcker testo långt utan massa onödiga biverkningar.
Jag har kört jävligt onödigt höga doser ofta, blir lätt fartblind.
Låg i flera år med 1g testo som "cruise" med blaster som var rätt puckade kan jag se idag.
Ligger idag på drygt 600mg när jag blastar på annars 200mg cruise.
Testo only nästan hela tiden.
Inga jobbiga biverkningar.
Behöver inte tömma mig på blod för HB.
Har kurat snart 25år, behöver äta blodtrycksmedicin och betablockerare för hjärtat. Om det har med doping att göra eller annat vet jag inte.

Men jag kommenterade mest för att du borde kolla upp så din testo är korrekt doserad

Storfrank, önskar en liten input av dig här med tanke på din kunskap och inblick i inlägget här.. Även av alla andra!

Tack Ivan! Jag följer även din resa och ser att det går bra Har du kanske en förklaring till mina blodprov?

Jag var och lämnade blodprov i fredags, fick svaren igår. Till min förvånad har testo skjutit i höjd och jag kan inte riktigt förstå karusellen i det hela.
Kan det bero på att jag aromatiserat mycket tidigare?

Till proverna:

Testosteron: 95 nmol/L (referens 8,3–30)
Bioaktivt testosteron: 88 nmol/L (referens 6,3–16)
LH: <0,2 E/L (kraftigt nedtryckt)
SHBG: 9,5 nmol/L
LPK: 11,2 (referens 3,5–8,8) - Förmodligen en inflammation ?
Hb: 156
Hematokrit: 0,47
EPK: 5,0
MCV: 94
MCH: 32
TPK: 315
Östrogen: 227 pmol/L

Testosteron ökning:
Februari: 35 nmol/L - 02-20
April: 37 nmol/L - 04-01
Maj: 95 nmol/L - 05-29

Bioaktivt testosteron (samma datum)
27
30
88

SHBG
14
13
9,5

Vad kan denna extrema ökning bero på ?
Jag har de senaste 3v lagt till HCG med 500ie x3/v
Tar 50mg testo ed.
Citera
2026-06-01, 13:10
Medlem
Stor-Franks avatar
Har du bytit märke på testot?
Annars är det HCG:n som står för hela lyftet.
Citera
2026-06-01, 19:48
Medlem
Citat:
Har du bytit märke på testot?
Annars är det HCG:n som står för hela lyftet.

Nej det är samma mix jag kör. Får hem nytt märke i dagarna just för jag ville kontrollera detta. Då vet jag att det jag har nu kan jag i stort sett slänga 🤔
Trodde inte HCG kunde göra sån skillnad, chockad.
Värt att prova hoppa av HCG inför den nya vialen?
Hoppade mest på för det psykiska när bollarna kändes lite väl för små 😅
Citera
Igår, 12:17
Medlem
Stor-Franks avatar
Citat:
Nej det är samma mix jag kör. Får hem nytt märke i dagarna just för jag ville kontrollera detta. Då vet jag att det jag har nu kan jag i stort sett slänga 🤔
Trodde inte HCG kunde göra sån skillnad, chockad.
Värt att prova hoppa av HCG inför den nya vialen?
Hoppade mest på för det psykiska när bollarna kändes lite väl för små 😅
Det kan vara teston med vettu.
Jag har legat på testo som funkat bra och huxflux så hamnade mitt testo på noll för dom började skicka matolja som avsluts scamm. Det är en oerhört oseriös marknad med aas och "lab" med deras shoppar.
Det mesta kokas hemma på folks spisar.
Citera
Igår, 12:19
Medlem
Stor-Franks avatar
Vilket märke är det du kör på testot?
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto