Tjena.
Varnar för långt och förhoppningsvis givande inlägg.
Jag har påbörjat min första testo kur. Spänd, nervös och extremt exalterad. Jag har lagt många timmars läsande och forskande i olika forum och inlägg för att skapa min en plan.
Följer Ivans kur här inne på FB, vilken kille!
Tänkte dra genom mitt upplägg samt dra några frågor som jag inte riktigt kunnat få helt klarthet i, hoppas ni vill följa med på resan, hitta det ni söker om vi får igång bra diskussioner och helt enkelt stötta varandra till bättre och kunnigare versioner av oss själv.
Av en till synes betrodd källa, fick jag dennas källa för att få hem testo.
Det jag kör på är Testo Mix 250mg
Jag har haft mina funderingar här då jag kan verkligen inte hitta något om detta.
Innehåller då 125mg testo E och 125mg testo C.
-Vad har ni för erfarenhet av detta?
-Samt om det ska vara "bra" varför kör inte fler detta preparat?
Enligt källa ska även blåblå gjort tillslag och enligt analys ska den ha levererat närmre 300mg testo, kan detta verkligen stämma?
Upplägg:
Jag ligger på 300mg/v uppdelat på 175mg e3.5d - måndag och torsdagar är de nya favorit dagarna
V 1-12 Testo mix
V 10-12 HCG 5 units/ 500IU e3.5d
V 12-14 HCG men gå ner till 250IU e3d
V 14-16 Nolva 40mg ed
V 16-18 Nolva 20mg ed
Jag har även clomid och funderat på att köra 100mg d1 på PCT sedan fortsätta med 50mg till PCT är slut.
Jag känner lite delade meningar då min kur är inte extrem då det är första, samt att jag vill inte stoppa i mig för mycket "onödigt" utan tänkt se hur kroppen reagerat på enbart Nolva.
Jag har även Arimidex 1mg hemma, där jag funderar på att slänga in 0.25mg e3d redan nu för att hålla nere östrogenet. Första tanke är att vänta till jag tar blodprovet 6v in i kuren.
-Tankar på detta?
Lite svårt att dosera exakt rätt då det är en liten tablett med enbart en skåra.
-Hur viktigt är det att de blir exakt 0.25mg per tillfälle?
Då jag inte vill stoppa i mig för mycket så har tidigare avvägt om jag skulle satt in HCG redan från start, eventuellt om testiklarna skulle börja krympa, men då med 250IU e3,5d (enbart för att samla sticken) Skulle ni föreslå något annat har jag inte problem med att köra e2d-e3d.
-Tankar?
Vill tillägga att Nolva är redo om några gynokänningar skulle uppstå om inte arimidex skulle fixa detta.
Tar gärna emot feedback, tankar och förslag på allt.
För att ta allt från start.
Jag var hos VC och lämnade ett test pga andra livs fenomen. Begärde även att få ta testosteron prov då jag länge anat att dessa är låga. Tänkt på att prova en kur länge, men detta fick mig till verkligen ta beslutet.
Provsvaret jag fick hem visade 6.4nmol/L
referens 5.7-24.3
Själv tycker jag detta är lågt för en man i min ålder.
Ålder: 34år
Längd: 188cm
Vikt: 105kg (dag 1 påbörjad kur)
Fettmassa: Ren gissning mellan 20-22%
Träningsupplägg just nu (gillar att variera lite efter 4v)
Push 4x8-10
Pull 4x8-max
Ben
Hypertrofi (Superset)
-Bröst/rygg
-Axlar/armar
-Farmer walks
Kör abs 3-4ggr/v och cardio/motion 2d/v
Kalorier: 2200-2400(mer på cardio/motion dagar ca 2600-2800) (Fotboll)
Protein: 270-300g
Fett 70-75g
Kolhydrater ca 155g
Dagligt intag.
Mål (inte nödvändigtvis denna kur, har tänkt 2st/år)
Vikt: 95kg
Fettmassa: 10-12%
Jag beställde sen ett blodprov via werlabs (testosteron stor + östrogen). Jag var ivrig dagen testo och verktygen var hemma, så satte första sticket dagen innan jag skulle ta proverna.
Resultat av prover:
Testosteron 35nmol/L
ref. 8.3-30 (märk skillnaden från olika vårdgivare här, första ref är från KRY vårdcentral.
Bioaktivt testosteron 27nmol/L
ref. 6.3-16
LH 2.6E/L
ref. framgår ej.
SHBG 14nmol/L
Ref. framgår ej.
Hemoglobin (Hb) 154g/L
EVF 0.46
EPK 4.8 10^12/L
MCV 95fL
MCH 32pg
TPK 334 10^9/L
LPK 6.5 10^9/L
Östrogen 126pmol/L kommentar från läkare "lätt förhöjt"
Inför start med ett stick så ser alla prover bra ut, en ökning på testosteron och förhöjning på östrogen, vilket är förväntat.
Som tidigare beskrivet är nästa test tänkt att ta vecka 6 in i kur.
Jag har tagit 3 stick, och väntar glatt på det 4e imorgon (måndag) och är 10d in idag.
Status idag (10 dagar).
Mycket placebo på gymmet, och upptäckte något större vens idag under pump. (kan även bara vara en söndags önskning
)
I övrigt, inga negativa biverkningar och heller inget "super positivt" utan ser framemot att märka av skillnaden.
Övriga tankar:
Efter lite eftertänksamhet så har jag kanske påbörjat kuren lite tidigt, vill kunna nyttja egenskaperna till sommaren. Så lite lösa funderingar.
Enbart köra en 8v kur, gå av i 8v för att sedan köra en 12v kur?
Fortsätta köra kuren, efter 12v öka till ca 200-250mg e3,5d / 500mg/v ?
Ni med mer erfarenhet, vad säger ni? Fördelar nackdelar.
Inför kur 2 har jag tankar på att lägga till anavar 25-50mg e0d-e2d detta för att få till en ordentlig cut.
Har dock läst för lite om anavar för att vara helt säker utan detta är ett ämne jag kommer djupdyka i för förstå styrka, bieffekter och förhållning till ämnet, har tolkat det som att denna är "rätt" ofarlig.
Samma här, tar gärna emot tips och trix, förslag och tankar.
Tack för du tagit dig tid till att läsa och förhoppningsvis lägga en kommentar.
Allt gott, hälsningar Briskey.
Varnar för långt och förhoppningsvis givande inlägg.
Jag har påbörjat min första testo kur. Spänd, nervös och extremt exalterad. Jag har lagt många timmars läsande och forskande i olika forum och inlägg för att skapa min en plan.
Följer Ivans kur här inne på FB, vilken kille!
Tänkte dra genom mitt upplägg samt dra några frågor som jag inte riktigt kunnat få helt klarthet i, hoppas ni vill följa med på resan, hitta det ni söker om vi får igång bra diskussioner och helt enkelt stötta varandra till bättre och kunnigare versioner av oss själv.
Av en till synes betrodd källa, fick jag dennas källa för att få hem testo.
Det jag kör på är Testo Mix 250mg
Jag har haft mina funderingar här då jag kan verkligen inte hitta något om detta.
Innehåller då 125mg testo E och 125mg testo C.
-Vad har ni för erfarenhet av detta?
-Samt om det ska vara "bra" varför kör inte fler detta preparat?
Enligt källa ska även blåblå gjort tillslag och enligt analys ska den ha levererat närmre 300mg testo, kan detta verkligen stämma?
Upplägg:
Jag ligger på 300mg/v uppdelat på 175mg e3.5d - måndag och torsdagar är de nya favorit dagarna
V 1-12 Testo mix
V 10-12 HCG 5 units/ 500IU e3.5d
V 12-14 HCG men gå ner till 250IU e3d
V 14-16 Nolva 40mg ed
V 16-18 Nolva 20mg ed
Jag har även clomid och funderat på att köra 100mg d1 på PCT sedan fortsätta med 50mg till PCT är slut.
Jag känner lite delade meningar då min kur är inte extrem då det är första, samt att jag vill inte stoppa i mig för mycket "onödigt" utan tänkt se hur kroppen reagerat på enbart Nolva.
Jag har även Arimidex 1mg hemma, där jag funderar på att slänga in 0.25mg e3d redan nu för att hålla nere östrogenet. Första tanke är att vänta till jag tar blodprovet 6v in i kuren.
-Tankar på detta?
Lite svårt att dosera exakt rätt då det är en liten tablett med enbart en skåra.
-Hur viktigt är det att de blir exakt 0.25mg per tillfälle?
Då jag inte vill stoppa i mig för mycket så har tidigare avvägt om jag skulle satt in HCG redan från start, eventuellt om testiklarna skulle börja krympa, men då med 250IU e3,5d (enbart för att samla sticken) Skulle ni föreslå något annat har jag inte problem med att köra e2d-e3d.
-Tankar?
Vill tillägga att Nolva är redo om några gynokänningar skulle uppstå om inte arimidex skulle fixa detta.
Tar gärna emot feedback, tankar och förslag på allt.
För att ta allt från start.
Jag var hos VC och lämnade ett test pga andra livs fenomen. Begärde även att få ta testosteron prov då jag länge anat att dessa är låga. Tänkt på att prova en kur länge, men detta fick mig till verkligen ta beslutet.
Provsvaret jag fick hem visade 6.4nmol/L
referens 5.7-24.3
Själv tycker jag detta är lågt för en man i min ålder.
Ålder: 34år
Längd: 188cm
Vikt: 105kg (dag 1 påbörjad kur)
Fettmassa: Ren gissning mellan 20-22%
Träningsupplägg just nu (gillar att variera lite efter 4v)
Push 4x8-10
Pull 4x8-max
Ben
Hypertrofi (Superset)
-Bröst/rygg
-Axlar/armar
-Farmer walks
Kör abs 3-4ggr/v och cardio/motion 2d/v
Kalorier: 2200-2400(mer på cardio/motion dagar ca 2600-2800) (Fotboll)
Protein: 270-300g
Fett 70-75g
Kolhydrater ca 155g
Dagligt intag.
Mål (inte nödvändigtvis denna kur, har tänkt 2st/år)
Vikt: 95kg
Fettmassa: 10-12%
Jag beställde sen ett blodprov via werlabs (testosteron stor + östrogen). Jag var ivrig dagen testo och verktygen var hemma, så satte första sticket dagen innan jag skulle ta proverna.
Resultat av prover:
Testosteron 35nmol/L
ref. 8.3-30 (märk skillnaden från olika vårdgivare här, första ref är från KRY vårdcentral.
Bioaktivt testosteron 27nmol/L
ref. 6.3-16
LH 2.6E/L
ref. framgår ej.
SHBG 14nmol/L
Ref. framgår ej.
Hemoglobin (Hb) 154g/L
EVF 0.46
EPK 4.8 10^12/L
MCV 95fL
MCH 32pg
TPK 334 10^9/L
LPK 6.5 10^9/L
Östrogen 126pmol/L kommentar från läkare "lätt förhöjt"
Inför start med ett stick så ser alla prover bra ut, en ökning på testosteron och förhöjning på östrogen, vilket är förväntat.
Som tidigare beskrivet är nästa test tänkt att ta vecka 6 in i kur.
Jag har tagit 3 stick, och väntar glatt på det 4e imorgon (måndag) och är 10d in idag.
Status idag (10 dagar).
Mycket placebo på gymmet, och upptäckte något större vens idag under pump. (kan även bara vara en söndags önskning
) I övrigt, inga negativa biverkningar och heller inget "super positivt" utan ser framemot att märka av skillnaden.
Övriga tankar:
Efter lite eftertänksamhet så har jag kanske påbörjat kuren lite tidigt, vill kunna nyttja egenskaperna till sommaren. Så lite lösa funderingar.
Enbart köra en 8v kur, gå av i 8v för att sedan köra en 12v kur?
Fortsätta köra kuren, efter 12v öka till ca 200-250mg e3,5d / 500mg/v ?
Ni med mer erfarenhet, vad säger ni? Fördelar nackdelar.
Inför kur 2 har jag tankar på att lägga till anavar 25-50mg e0d-e2d detta för att få till en ordentlig cut.
Har dock läst för lite om anavar för att vara helt säker utan detta är ett ämne jag kommer djupdyka i för förstå styrka, bieffekter och förhållning till ämnet, har tolkat det som att denna är "rätt" ofarlig.
Samma här, tar gärna emot tips och trix, förslag och tankar.
Tack för du tagit dig tid till att läsa och förhoppningsvis lägga en kommentar.
Allt gott, hälsningar Briskey.