2026-03-01, 20:08
Avstängd
Tjena.
Varnar för långt och förhoppningsvis givande inlägg.

Jag har påbörjat min första testo kur. Spänd, nervös och extremt exalterad. Jag har lagt många timmars läsande och forskande i olika forum och inlägg för att skapa min en plan.
Följer Ivans kur här inne på FB, vilken kille!

Tänkte dra genom mitt upplägg samt dra några frågor som jag inte riktigt kunnat få helt klarthet i, hoppas ni vill följa med på resan, hitta det ni söker om vi får igång bra diskussioner och helt enkelt stötta varandra till bättre och kunnigare versioner av oss själv.

Av en till synes betrodd källa, fick jag dennas källa för att få hem testo.
Det jag kör på är Testo Mix 250mg

Jag har haft mina funderingar här då jag kan verkligen inte hitta något om detta.
Innehåller då 125mg testo E och 125mg testo C.
-Vad har ni för erfarenhet av detta?
-Samt om det ska vara "bra" varför kör inte fler detta preparat?

Enligt källa ska även blåblå gjort tillslag och enligt analys ska den ha levererat närmre 300mg testo, kan detta verkligen stämma?

Upplägg:
Jag ligger på 300mg/v uppdelat på 175mg e3.5d - måndag och torsdagar är de nya favorit dagarna

V 1-12 Testo mix
V 10-12 HCG 5 units/ 500IU e3.5d
V 12-14 HCG men gå ner till 250IU e3d
V 14-16 Nolva 40mg ed
V 16-18 Nolva 20mg ed

Jag har även clomid och funderat på att köra 100mg d1 på PCT sedan fortsätta med 50mg till PCT är slut.
Jag känner lite delade meningar då min kur är inte extrem då det är första, samt att jag vill inte stoppa i mig för mycket "onödigt" utan tänkt se hur kroppen reagerat på enbart Nolva.

Jag har även Arimidex 1mg hemma, där jag funderar på att slänga in 0.25mg e3d redan nu för att hålla nere östrogenet. Första tanke är att vänta till jag tar blodprovet 6v in i kuren.
-Tankar på detta?
Lite svårt att dosera exakt rätt då det är en liten tablett med enbart en skåra.
-Hur viktigt är det att de blir exakt 0.25mg per tillfälle?

Då jag inte vill stoppa i mig för mycket så har tidigare avvägt om jag skulle satt in HCG redan från start, eventuellt om testiklarna skulle börja krympa, men då med 250IU e3,5d (enbart för att samla sticken) Skulle ni föreslå något annat har jag inte problem med att köra e2d-e3d.
-Tankar?

Vill tillägga att Nolva är redo om några gynokänningar skulle uppstå om inte arimidex skulle fixa detta.

Tar gärna emot feedback, tankar och förslag på allt.

För att ta allt från start.

Jag var hos VC och lämnade ett test pga andra livs fenomen. Begärde även att få ta testosteron prov då jag länge anat att dessa är låga. Tänkt på att prova en kur länge, men detta fick mig till verkligen ta beslutet.

Provsvaret jag fick hem visade 6.4nmol/L
referens 5.7-24.3
Själv tycker jag detta är lågt för en man i min ålder.

Ålder: 34år
Längd: 188cm
Vikt: 105kg (dag 1 påbörjad kur)
Fettmassa: Ren gissning mellan 20-22%

Träningsupplägg just nu (gillar att variera lite efter 4v)
Push 4x8-10
Pull 4x8-max
Ben
Hypertrofi (Superset)
-Bröst/rygg
-Axlar/armar
-Farmer walks

Kör abs 3-4ggr/v och cardio/motion 2d/v

Kalorier: 2200-2400(mer på cardio/motion dagar ca 2600-2800) (Fotboll)
Protein: 270-300g
Fett 70-75g
Kolhydrater ca 155g
Dagligt intag.

Mål (inte nödvändigtvis denna kur, har tänkt 2st/år)
Vikt: 95kg
Fettmassa: 10-12%

Jag beställde sen ett blodprov via werlabs (testosteron stor + östrogen). Jag var ivrig dagen testo och verktygen var hemma, så satte första sticket dagen innan jag skulle ta proverna.

Resultat av prover:
Testosteron 35nmol/L
ref. 8.3-30 (märk skillnaden från olika vårdgivare här, första ref är från KRY vårdcentral.
Bioaktivt testosteron 27nmol/L
ref. 6.3-16
LH 2.6E/L
ref. framgår ej.
SHBG 14nmol/L
Ref. framgår ej.
Hemoglobin (Hb) 154g/L
EVF 0.46
EPK 4.8 10^12/L
MCV 95fL
MCH 32pg
TPK 334 10^9/L
LPK 6.5 10^9/L
Östrogen 126pmol/L kommentar från läkare "lätt förhöjt"

Inför start med ett stick så ser alla prover bra ut, en ökning på testosteron och förhöjning på östrogen, vilket är förväntat.
Som tidigare beskrivet är nästa test tänkt att ta vecka 6 in i kur.

Jag har tagit 3 stick, och väntar glatt på det 4e imorgon (måndag) och är 10d in idag.

Status idag (10 dagar).
Mycket placebo på gymmet, och upptäckte något större vens idag under pump. (kan även bara vara en söndags önskning )
I övrigt, inga negativa biverkningar och heller inget "super positivt" utan ser framemot att märka av skillnaden.

Övriga tankar:

Efter lite eftertänksamhet så har jag kanske påbörjat kuren lite tidigt, vill kunna nyttja egenskaperna till sommaren. Så lite lösa funderingar.
Enbart köra en 8v kur, gå av i 8v för att sedan köra en 12v kur?
Fortsätta köra kuren, efter 12v öka till ca 200-250mg e3,5d / 500mg/v ?

Ni med mer erfarenhet, vad säger ni? Fördelar nackdelar.

Inför kur 2 har jag tankar på att lägga till anavar 25-50mg e0d-e2d detta för att få till en ordentlig cut.
Har dock läst för lite om anavar för att vara helt säker utan detta är ett ämne jag kommer djupdyka i för förstå styrka, bieffekter och förhållning till ämnet, har tolkat det som att denna är "rätt" ofarlig.

Samma här, tar gärna emot tips och trix, förslag och tankar.

Tack för du tagit dig tid till att läsa och förhoppningsvis lägga en kommentar.

Allt gott, hälsningar Briskey.
Citera
2026-03-01, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Briskey
Tjena.
Varnar för långt och förhoppningsvis givande inlägg.

Jag har påbörjat min första testo kur. Spänd, nervös och extremt exalterad. Jag har lagt många timmars läsande och forskande i olika forum och inlägg för att skapa min en plan.
Följer Ivans kur här inne på FB, vilken kille!

Tänkte dra genom mitt upplägg samt dra några frågor som jag inte riktigt kunnat få helt klarthet i, hoppas ni vill följa med på resan, hitta det ni söker om vi får igång bra diskussioner och helt enkelt stötta varandra till bättre och kunnigare versioner av oss själv.

Av en till synes betrodd källa, fick jag dennas källa för att få hem testo.
Det jag kör på är Testo Mix 250mg

Jag har haft mina funderingar här då jag kan verkligen inte hitta något om detta.
Innehåller då 125mg testo E och 125mg testo C.
-Vad har ni för erfarenhet av detta?
-Samt om det ska vara "bra" varför kör inte fler detta preparat?

Enligt källa ska även blåblå gjort tillslag och enligt analys ska den ha levererat närmre 300mg testo, kan detta verkligen stämma?

Upplägg:
Jag ligger på 300mg/v uppdelat på 175mg e3.5d - måndag och torsdagar är de nya favorit dagarna

V 1-12 Testo mix
V 10-12 HCG 5 units/ 500IU e3.5d
V 12-14 HCG men gå ner till 250IU e3d
V 14-16 Nolva 40mg ed
V 16-18 Nolva 20mg ed

Jag har även clomid och funderat på att köra 100mg d1 på PCT sedan fortsätta med 50mg till PCT är slut.
Jag känner lite delade meningar då min kur är inte extrem då det är första, samt att jag vill inte stoppa i mig för mycket "onödigt" utan tänkt se hur kroppen reagerat på enbart Nolva.

Jag har även Arimidex 1mg hemma, där jag funderar på att slänga in 0.25mg e3d redan nu för att hålla nere östrogenet. Första tanke är att vänta till jag tar blodprovet 6v in i kuren.
-Tankar på detta?
Lite svårt att dosera exakt rätt då det är en liten tablett med enbart en skåra.
-Hur viktigt är det att de blir exakt 0.25mg per tillfälle?

Då jag inte vill stoppa i mig för mycket så har tidigare avvägt om jag skulle satt in HCG redan från start, eventuellt om testiklarna skulle börja krympa, men då med 250IU e3,5d (enbart för att samla sticken) Skulle ni föreslå något annat har jag inte problem med att köra e2d-e3d.
-Tankar?

Vill tillägga att Nolva är redo om några gynokänningar skulle uppstå om inte arimidex skulle fixa detta.

Tar gärna emot feedback, tankar och förslag på allt.

För att ta allt från start.

Jag var hos VC och lämnade ett test pga andra livs fenomen. Begärde även att få ta testosteron prov då jag länge anat att dessa är låga. Tänkt på att prova en kur länge, men detta fick mig till verkligen ta beslutet.

Provsvaret jag fick hem visade 6.4nmol/L
referens 5.7-24.3
Själv tycker jag detta är lågt för en man i min ålder.

Ålder: 34år
Längd: 188cm
Vikt: 105kg (dag 1 påbörjad kur)
Fettmassa: Ren gissning mellan 20-22%

Träningsupplägg just nu (gillar att variera lite efter 4v)
Push 4x8-10
Pull 4x8-max
Ben
Hypertrofi (Superset)
-Bröst/rygg
-Axlar/armar
-Farmer walks

Kör abs 3-4ggr/v och cardio/motion 2d/v

Kalorier: 2200-2400(mer på cardio/motion dagar ca 2600-2800) (Fotboll)
Protein: 270-300g
Fett 70-75g
Kolhydrater ca 155g
Dagligt intag.

Mål (inte nödvändigtvis denna kur, har tänkt 2st/år)
Vikt: 95kg
Fettmassa: 10-12%

Jag beställde sen ett blodprov via werlabs (testosteron stor + östrogen). Jag var ivrig dagen testo och verktygen var hemma, så satte första sticket dagen innan jag skulle ta proverna.

Resultat av prover:
Testosteron 35nmol/L
ref. 8.3-30 (märk skillnaden från olika vårdgivare här, första ref är från KRY vårdcentral.
Bioaktivt testosteron 27nmol/L
ref. 6.3-16
LH 2.6E/L
ref. framgår ej.
SHBG 14nmol/L
Ref. framgår ej.
Hemoglobin (Hb) 154g/L
EVF 0.46
EPK 4.8 10^12/L
MCV 95fL
MCH 32pg
TPK 334 10^9/L
LPK 6.5 10^9/L
Östrogen 126pmol/L kommentar från läkare "lätt förhöjt"

Inför start med ett stick så ser alla prover bra ut, en ökning på testosteron och förhöjning på östrogen, vilket är förväntat.
Som tidigare beskrivet är nästa test tänkt att ta vecka 6 in i kur.

Jag har tagit 3 stick, och väntar glatt på det 4e imorgon (måndag) och är 10d in idag.

Status idag (10 dagar).
Mycket placebo på gymmet, och upptäckte något större vens idag under pump. (kan även bara vara en söndags önskning )
I övrigt, inga negativa biverkningar och heller inget "super positivt" utan ser framemot att märka av skillnaden.

Övriga tankar:

Efter lite eftertänksamhet så har jag kanske påbörjat kuren lite tidigt, vill kunna nyttja egenskaperna till sommaren. Så lite lösa funderingar.
Enbart köra en 8v kur, gå av i 8v för att sedan köra en 12v kur?
Fortsätta köra kuren, efter 12v öka till ca 200-250mg e3,5d / 500mg/v ?

Ni med mer erfarenhet, vad säger ni? Fördelar nackdelar.

Inför kur 2 har jag tankar på att lägga till anavar 25-50mg e0d-e2d detta för att få till en ordentlig cut.
Har dock läst för lite om anavar för att vara helt säker utan detta är ett ämne jag kommer djupdyka i för förstå styrka, bieffekter och förhållning till ämnet, har tolkat det som att denna är "rätt" ofarlig.

Samma här, tar gärna emot tips och trix, förslag och tankar.

Tack för du tagit dig tid till att läsa och förhoppningsvis lägga en kommentar.

Allt gott, hälsningar Briskey.

Till att börja med är din kur för kort.. kör 16-20 veckor istället, du kommer knappt hinna göra några nämnvärda galns på 12 veckor med åtanke att det tar ~30 dagar för nivåerna att nå steady state. Sen tar det tid att bygga muskler, även på steroider.

Hade väntat med att slänga in AI i förebyggande syfte, om du inte får gynokänningar, problem med soldaten eller mår lite off gör det inget om ditt östrogen är förhöjt. Men förhöjt kommer det garanterat bli med tanke på din BF%.

Om du sitter och redan planerar din andra kur ser jag inte vits med en PCT. Om du har bestämt dig att ge dig in på det här är det bäst att blasta och cruisa. Om jag var du hade jag kört 300mg i 16-20 veckor och sedan stegrat upp dosen med 100mg var 6-8:e vecka. Tagit blodprover efter varje höjning och om allt sett grönt ut fortsatt fram tills du känner att det är läge för en Cruise på ~8 veckor. Hade hällt mig till enbart testosteron de första två åren, tro mig man kan komma makalöst långt med enbart det. Sedan börjat snegla på Primo eller EQ som wingman tlll testosteronet om du vill pusha upp doserna en aning utan att behöva använda en AI.

Anavar kan vara rätt stygg mot Kolesterolet och levern så bra att ha koll på det om du nu väljer att slänga in det i din andra kur.

Blir kul att följa iaf! Kör hårt!
Citera
2026-03-02, 11:36
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av FB007
Till att börja med är din kur för kort.. kör 16-20 veckor istället, du kommer knappt hinna göra några nämnvärda galns på 12 veckor med åtanke att det tar ~30 dagar för nivåerna att nå steady state. Sen tar det tid att bygga muskler, även på steroider.

Hade väntat med att slänga in AI i förebyggande syfte, om du inte får gynokänningar, problem med soldaten eller mår lite off gör det inget om ditt östrogen är förhöjt. Men förhöjt kommer det garanterat bli med tanke på din BF%.

Om du sitter och redan planerar din andra kur ser jag inte vits med en PCT. Om du har bestämt dig att ge dig in på det här är det bäst att blasta och cruisa. Om jag var du hade jag kört 300mg i 16-20 veckor och sedan stegrat upp dosen med 100mg var 6-8:e vecka. Tagit blodprover efter varje höjning och om allt sett grönt ut fortsatt fram tills du känner att det är läge för en Cruise på ~8 veckor. Hade hällt mig till enbart testosteron de första två åren, tro mig man kan komma makalöst långt med enbart det. Sedan börjat snegla på Primo eller EQ som wingman tlll testosteronet om du vill pusha upp doserna en aning utan att behöva använda en AI.

Anavar kan vara rätt stygg mot Kolesterolet och levern så bra att ha koll på det om du nu väljer att slänga in det i din andra kur.

Blir kul att följa iaf! Kör hårt!

Tack så mycket för ditt svar FB007, känns tryggt. Läst många av dina kommentarer till andra så känns bra att ha dig i ryggen.

Perfekt, har läst lite delade meningar om att köra längre som första kur, själv känner jag mig inte avskräckt från det utan hade egentligen passat bättre att köra 18-20v.
- Men du tycker jag ska ligga kvar på 300mg/v hela kuren?
- Tolkar jag dig rätt om ditt förslag att efter dessa säg, 20v. Så ökar jag testo efter hand och sen ligger kvar i kanske 40-52v och känner jag mig "nöjd" under denna tiden lägger jag mig på en cruise i ~8v för att sen hoppa på tex 500mg/v igen? Med andra ord, köra testo året om?

Blir lite obekväm med tanken, men det är en process.
Tar till mig dina tips om Primo alt EQ, samt kring anavar. Blir mer läsning och inblick innan vi kommer dit. Och tror det är klokt som du skriver, avvakta upp mot två år med testo only. Men kommer suga på anavar, spec om jag ändrar om och kör 20v kur.

När det kommer till soldaten har jag inga problem att få igång han till dans, däremot har jag märkt att hårdheten gärna avtar relativt fort.
-Några tankar kring det?

Har du några erfarenheter om Testo mix?

Det är måndag och dags för ett nytt stick, underbart!

Har varit nere och kört dagens pass, ett av de bästa på länge. Det känns som jag får betydligt bättre kontakt med mina muskler och ett annat fokus.

Dagens pass efter lite uppvärmning.

Bänk 1x10 + 4x8
Militärpress Stående 4x6
Lutande hantelpress 4x8
Dips 3xmax (kort vila)
Laterals 4x15
Triceps pushdowns 3x12-15

Avslutade med Cable flyes för pumpa ut det sista.
Citera
2026-03-02, 12:53
Medlem
Citat:
Tack så mycket för ditt svar FB007, känns tryggt. Läst många av dina kommentarer till andra så känns bra att ha dig i ryggen.

Perfekt, har läst lite delade meningar om att köra längre som första kur, själv känner jag mig inte avskräckt från det utan hade egentligen passat bättre att köra 18-20v.
- Men du tycker jag ska ligga kvar på 300mg/v hela kuren?
- Tolkar jag dig rätt om ditt förslag att efter dessa säg, 20v. Så ökar jag testo efter hand och sen ligger kvar i kanske 40-52v och känner jag mig "nöjd" under denna tiden lägger jag mig på en cruise i ~8v för att sen hoppa på tex 500mg/v igen? Med andra ord, köra testo året om?

Blir lite obekväm med tanken, men det är en process.
Tar till mig dina tips om Primo alt EQ, samt kring anavar. Blir mer läsning och inblick innan vi kommer dit. Och tror det är klokt som du skriver, avvakta upp mot två år med testo only. Men kommer suga på anavar, spec om jag ändrar om och kör 20v kur.

När det kommer till soldaten har jag inga problem att få igång han till dans, däremot har jag märkt att hårdheten gärna avtar relativt fort.
-Några tankar kring det?

Har du några erfarenheter om Testo mix?

Det är måndag och dags för ett nytt stick, underbart!

Har varit nere och kört dagens pass, ett av de bästa på länge. Det känns som jag får betydligt bättre kontakt med mina muskler och ett annat fokus.

Dagens pass efter lite uppvärmning.

Bänk 1x10 + 4x8
Militärpress Stående 4x6
Lutande hantelpress 4x8
Dips 3xmax (kort vila)
Laterals 4x15
Triceps pushdowns 3x12-15

Avslutade med Cable flyes för pumpa ut det sista.

300mg är så past milt men ändå utmärkt som första kur så du kommer inte direkt ta någon skada av att ligga på det en längre tid. Många cruisar på det. I och med att du hade så lågt testovärde före kur hade du kunnat börja med 150-200mg och fått bra resultat. Gäller att kräma ut så mycket gains man bara kan på lägsta möjliga dos.

Även därför det vore dumt att köra en PCT om din egen produktion endast kan producera 6 nmol/l.. Vad är liksom vitsen att kickstarta bollarna som ändå inte kan producera något.

Jag hade gjort små bumpar med 75-100mg efter ~20 veckor så länge du känner dig bekväm med det. Du kommer behöva använda en AI dock om du fortsätter bumpa upp över 500mg+.

Att du slaknar rätt fort är det ett tecken på högt östrogen. Bra att hålla koll på hur vattnig du blir med högre östrogen också, inte bra att bli en vattenbuffel för blodtryck och annat.
Citera
2026-03-02, 17:55
Medlem
Har kört en mix av estrar, min var doserad 450mg/ml och det enda negativa var pipen. Spelar inte så stor roll vilken ester du kör, speciellt om det är mellan E och C. Din mix får lite längre halveringstid än om du bara kört E, det innebär bara att att det tar några dagar extra för den att nå peak steady state och tar lite längre tid att lämna systemet om du slutar. Sen tar estervikten av lite ”potensen” av testosteronet så ju längre halveringstid estern har desto mindre ”potent” är den. Men minimal skillnad när det kommer tlll E och C. Kör du 150mg test P får du mer testosteron i dig än om du kör 150mg test C.

Hade lagt om dina makros lite även, du behöver inte mer än 2g/kg så hade sänkt proteinet till runt ~210g och bytt ut dom kalorierna mot mer kolhydrater. Hade även sänkt fettet en aning till runt ~50g och adderat mer kolhydrater. 155g kolhydrater är extremt lågt när din kaloribudget ändå är 2400-2800 kcal. Du kommer få bättre kroppssammansättning. Hade även lagt majoriteten av kolhydraterna runt träningen. Tänk på att undvika så mycket mättat fett du kan och försök bara att få i dig tillräckligt med EFA. Du behöver inte fett nu när dina hormoner kommer från en vial. Mättat fett i kombination med steroider kommer bara balla ur dina apolipoproteiner = risk för kardiovaskulära tråkigheter.
Citera
2026-03-05, 11:19
Avstängd
IvanDF3s avatar
Citat:
Har kört en mix av estrar, min var doserad 450mg/ml och det enda negativa var pipen. Spelar inte så stor roll vilken ester du kör, speciellt om det är mellan E och C. Din mix får lite längre halveringstid än om du bara kört E, det innebär bara att att det tar några dagar extra för den att nå peak steady state och tar lite längre tid att lämna systemet om du slutar. Sen tar estervikten av lite ”potensen” av testosteronet så ju längre halveringstid estern har desto mindre ”potent” är den. Men minimal skillnad när det kommer tlll E och C. Kör du 150mg test P får du mer testosteron i dig än om du kör 150mg test C.

Hade lagt om dina makros lite även, du behöver inte mer än 2g/kg så hade sänkt proteinet till runt ~210g och bytt ut dom kalorierna mot mer kolhydrater. Hade även sänkt fettet en aning till runt ~50g och adderat mer kolhydrater. 155g kolhydrater är extremt lågt när din kaloribudget ändå är 2400-2800 kcal. Du kommer få bättre kroppssammansättning. Hade även lagt majoriteten av kolhydraterna runt träningen. Tänk på att undvika så mycket mättat fett du kan och försök bara att få i dig tillräckligt med EFA. Du behöver inte fett nu när dina hormoner kommer från en vial. Mättat fett i kombination med steroider kommer bara balla ur dina apolipoproteiner = risk för kardiovaskulära tråkigheter.

Finns ingen som ger bättre rekommendationer än Mr FB007 - Hatten av!
Citera
2026-03-08, 22:37
Medlem
Kul för dig med första kur!

Det enda problemet med just testo mixar/susta är just doseringingen. Nu hade du ju två långsamma i din bara så som FB007 skrev så det spelar väl ingen större roll. Att fundera på någon form av trt mellan dina kurer kan ju vara en ide. För att ta sig en pct för att nå en sån låg nivå du hade och säkert sämre är ju kanske inget du vill?

Du kan ju däremot tänka +/- 16v om du fortfarande lägger på dig ordentligt. Många kör för långa kurer (mig inkluderat) och man tappar lätt gnistan och pallar inte hålla diet/träning/sömn 100%. Väldigt lätt att tappa respekten för preparaten och bara öka dos som kompensation av bristen på resten. Så kör du typ den längden och ev gå över på en riktig trt en tid och låt kroppen återhämta sig. Sen är det bara sparka gaspedalen i botten igen. Prover kommer vara grymt att ha för framtida referens och kunna se när du återhämtat dig. Onödigt att skjuta från höften idag när det finns tillgängligt.

Lycka till med allt!
Citera
2026-03-09, 11:42
Avstängd
IvanDF3s avatar
Tack för glada tillropet i ditt öppningsinlägg - uppskattas!

Jag är sen på bollen men jag kan bara instämma i att du kör en mix av två långsamma estrar som är otroligt snarlika varandra. Så det blir lite som att kör antingen E eller C. Oavsett kommer få fantastiska resultat på 300 mg ew (min första kur var på 250 mg och jag var blowned away)...

...Lycka till!

//Ivan
Citera
2026-03-09, 12:13
Medlem
Vad jag förstått kan man köra lite högre mg/ml om man blandar estrar, utan pip. Typ 200/200 c/e. Har aldrig provat dessa själv dock.

Men 300 i veckan är väl en alldeles perfekt första kur, träna hårt och njut!
Citera
2026-03-12, 11:37
Avstängd
Citat:
300mg är så past milt men ändå utmärkt som första kur så du kommer inte direkt ta någon skada av att ligga på det en längre tid. Många cruisar på det. I och med att du hade så lågt testovärde före kur hade du kunnat börja med 150-200mg och fått bra resultat. Gäller att kräma ut så mycket gains man bara kan på lägsta möjliga dos.

Även därför det vore dumt att köra en PCT om din egen produktion endast kan producera 6 nmol/l.. Vad är liksom vitsen att kickstarta bollarna som ändå inte kan producera något.

Jag hade gjort små bumpar med 75-100mg efter ~20 veckor så länge du känner dig bekväm med det. Du kommer behöva använda en AI dock om du fortsätter bumpa upp över 500mg+.

Att du slaknar rätt fort är det ett tecken på högt östrogen. Bra att hålla koll på hur vattnig du blir med högre östrogen också, inte bra att bli en vattenbuffel för blodtryck och annat.

Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Liteknepig
Kul för dig med första kur!

Det enda problemet med just testo mixar/susta är just doseringingen. Nu hade du ju två långsamma i din bara så som FB007 skrev så det spelar väl ingen större roll. Att fundera på någon form av trt mellan dina kurer kan ju vara en ide. För att ta sig en pct för att nå en sån låg nivå du hade och säkert sämre är ju kanske inget du vill?

Du kan ju däremot tänka +/- 16v om du fortfarande lägger på dig ordentligt. Många kör för långa kurer (mig inkluderat) och man tappar lätt gnistan och pallar inte hålla diet/träning/sömn 100%. Väldigt lätt att tappa respekten för preparaten och bara öka dos som kompensation av bristen på resten. Så kör du typ den längden och ev gå över på en riktig trt en tid och låt kroppen återhämta sig. Sen är det bara sparka gaspedalen i botten igen. Prover kommer vara grymt att ha för framtida referens och kunna se när du återhämtat dig. Onödigt att skjuta från höften idag när det finns tillgängligt.

Lycka till med allt!

Citat:
Ursprungligen postat av IvanDF3
Tack för glada tillropet i ditt öppningsinlägg - uppskattas!

Jag är sen på bollen men jag kan bara instämma i att du kör en mix av två långsamma estrar som är otroligt snarlika varandra. Så det blir lite som att kör antingen E eller C. Oavsett kommer få fantastiska resultat på 300 mg ew (min första kur var på 250 mg och jag var blowned away)...

...Lycka till!

//Ivan

Citat:
Ursprungligen postat av Bassess.
Vad jag förstått kan man köra lite högre mg/ml om man blandar estrar, utan pip. Typ 200/200 c/e. Har aldrig provat dessa själv dock.

Men 300 i veckan är väl en alldeles perfekt första kur, träna hårt och njut!

Tack som tusan FB007 för ditt svar och engagemang, och ber om ursäkt att jag varit extremt dålig på återkoppla när du lägger ner själ. Ska bättra mig

Jag har däremot varit inne och läst samt lyssnat, lagt om kosten lite och dragit ner på protein och fett. Håller mig till bra fetter normalt och socker är i stort sett uteslutet.
Mer kolhydrater säger du, jag är orolig att min viktnedgång kommer gå något saktare, men kanske tänker fel, musklerna växer/bibehålls bättre och det är fettet jag vill tappa.. Upp mot 170g, eller mer?
Har som mål att tappa till 95kg inom nu ca 3månader men bibehålla och öka i muskelmassa.

Säg att jag fortsätter köra denna kur i 20v, därefter höja var ~8v + blodprover.
Vidare lägga mig på TRT ett tag, 200mg/v
Sen ladda för en ny kur, och känna efter om jag vill lägga till något mer.

Min låga produktion- Jag vet inte om jag misstolkar dig. Med min låga produktion är det egentligen ingen mening med att återgå till "Det normala".
För mig, känner jag att det är inga problem att fortsätta. Och möjligt överväga TRT längre fram i livet. Jag har länge, märk flera år, misstänkt låg produktion av testosteron.
Den korta frågan i detta, som du egentligen redan skriver men det är - Gå inte av, och hoppa inte på någon PCT utan ha grejorna hemma vid gynokänningar?

Ang att jag slaknade, jag satte faktiskt in 0,25mg eod och det blev skillnad efter någon dag.
Tankar på detta?
Vatten och blodtryck (följer regelbundet) har jag koll på. Svettas mycket imed fotboll och bastu 1-2ggr/v.
Tillsätter salt i mitt vatten innan träning samt i måltiderna.

Liteknepig
Blir väl en liten fortsättning av tankarna jag skrivet ovan och tar gärna input från alla, tack så mycket för ditt svar!
Har funderat på detta med TRT efter ett tag efter FB007 senaste kommentar. Har du någon erfarenhet om hur länge jag hade kunnat lägga mig på detta innan det är dags att bygga och växa vidare?
Har lite tankar om att detta året kommer testo leda vägen och jag ska bli bekväm med det samt följa upp så att kroppen mår bra (just nu bättre än på 15-20år haha) och respekt för allt som jag tillsätter min kropp har jag, ambitioner att leva ett långt och friskt liv.
Förstår din tanke om att man lätt "blir trött" och börjar med dåliga vanor, sömn, mat, för mycket alkohol etc. Dock inget jag är orolig för, men medveten om att man kan falla - sen reser man sig starkare. Har arbetat många år med min goda vän, hjärnan och blivit mentalt stark. Sen är vi "bara människor" som har kapacitet att bli super human.
Håller med, och nästa prov kommer jag ta om 3v (6v) in i kuren. Sen kontinuerligt följa upp med nya prover.

IVANDF3 - Mannen med en spännande kur liggandes, hoppas det går bra för dig! Ska in och läsa dom nya posterna när jag skrivit färdigt här. Tack, och kul att du kommit in i tråden. Jag vet efter läsning att du precis som FB007 har mycket visdom och det känns tryggt!

Tack så mycket för era kommentarer, även de som inte är nämna. Tacksam att ni följer och peppar!

Kommer en lägesrapport om en stund, först lite käk. 3v idag, och torsdag - jag mår bra!
Citera
2026-03-12, 12:43
Avstängd
Kursrapport 3e veckan

Mentalt kan jag inte påstå att jag känner något, möjligtvis på bättre humör men det kan även bero på att solen börjar visa sig allt mer - ett vanligt fenomen varje år.

Jag började med att sticka mig i lårets utsida (Vastus lateralis), smidigt och enkelt att dra tillbaka kolven för kontroll. Upplevde däremot att benen blev något strama, träningsvärk vid en begränsad punkt. Gick ut över springet i benen (Fotbollen)

Har vid 2 tillfällen, idag blir tredje istället valt att sätta i skinkan (Gluteus Maximus) upplever inte samma stelhet här. Nackdel är att dra tillbaka kolven, blir uteslutet. Inte så vig.
Läst att FHM gått ut med att detta inte heller är något som är nödvändigt.

Däremot känner jag själv, kan man så ska man. Tror inte det är en rolig historia att sätta det i ett blodkärl, gång på gång.

Som nämnt, 3e veckan, 21dagen. Som jag förstått det med mixen jag kört enligt ovan kommentarer så tar det lite längre att nå peak steady state - så, vi ser om en vecka.

Träningsmässigt vill jag ändå säga att jag både känner och ser resultat, mer blod som pumpas genom venerna och påbörjat högre vikter i alla mina övningar.
Kan även vara ett resultat av bättre mat vanor och tappat fettmassa.

Vikten idag låg på 102.2 och startade på 105kg - mål 95kg och ca 10-12% fettmassa.

Frågor som hade varit kul att få svar på, eller om jag tänkt på det och det under kuren samt viktnedgången välkomnas.

Ursprunget:
Tränat fotboll i alla år, gymmet fram och tillbaka i 10+år. Började regelbundet på gymmet för ca 4år sedan. Jag och sambon bestämde oss för att skaffa ett barn ihop (jag har även från ett tidigare förhållande) Vi hade tur, och jag satte den i prick rätt omgående.
Här började resan till 110kg, bara tung vikt. Dålig mat, massa godheter, sambon var gravid och jag var nog 10gånger mer gravid haha.
Tappade mycket muskelmassa och blev lite av en gris.

Tittade mig i spegeln efter duschen en dag (den sitter mitt framför duschen) och möttes av någon jag inte alls kände igen, så fläskig så jag tänkte "Fyfan, dig hade inte jag velat ligga med" och här valde jag att ta tag i min hälsa och kropp igen.
Så det här med "sympatigraviditet" kan jag lova, det stämmer.
Från 90kg och i form (inte som idag) till 110kg kladdig på ett år.

Idag skulle jag säga att jag är i mitt livs bästa fysiska form, bortsett från ålderskrämpor och stelhet - har däremot läst om lite peptides som kan vara till stöd. Vi ser, och kör en sak i taget.

Nu är det dags att lada 150mg testo, därefter bär det av till gymmet med min äldsta för axlar, bröst och triceps. Avslutat med abs.

Önskar er en fin dag och kommande helg.
Vänligen, Briskey.
Citera
2026-03-12, 14:47
Avstängd
IvanDF3s avatar
Citat:
Kursrapport 3e veckan

Mentalt kan jag inte påstå att jag känner något, möjligtvis på bättre humör men det kan även bero på att solen börjar visa sig allt mer - ett vanligt fenomen varje år.

Jag började med att sticka mig i lårets utsida (Vastus lateralis), smidigt och enkelt att dra tillbaka kolven för kontroll. Upplevde däremot att benen blev något strama, träningsvärk vid en begränsad punkt. Gick ut över springet i benen (Fotbollen)

Har vid 2 tillfällen, idag blir tredje istället valt att sätta i skinkan (Gluteus Maximus) upplever inte samma stelhet här. Nackdel är att dra tillbaka kolven, blir uteslutet. Inte så vig.
Läst att FHM gått ut med att detta inte heller är något som är nödvändigt.

Däremot känner jag själv, kan man så ska man. Tror inte det är en rolig historia att sätta det i ett blodkärl, gång på gång.

Som nämnt, 3e veckan, 21dagen. Som jag förstått det med mixen jag kört enligt ovan kommentarer så tar det lite längre att nå peak steady state - så, vi ser om en vecka.

Träningsmässigt vill jag ändå säga att jag både känner och ser resultat, mer blod som pumpas genom venerna och påbörjat högre vikter i alla mina övningar.
Kan även vara ett resultat av bättre mat vanor och tappat fettmassa.

Vikten idag låg på 102.2 och startade på 105kg - mål 95kg och ca 10-12% fettmassa.

Frågor som hade varit kul att få svar på, eller om jag tänkt på det och det under kuren samt viktnedgången välkomnas.

Ursprunget:
Tränat fotboll i alla år, gymmet fram och tillbaka i 10+år. Började regelbundet på gymmet för ca 4år sedan. Jag och sambon bestämde oss för att skaffa ett barn ihop (jag har även från ett tidigare förhållande) Vi hade tur, och jag satte den i prick rätt omgående.
Här började resan till 110kg, bara tung vikt. Dålig mat, massa godheter, sambon var gravid och jag var nog 10gånger mer gravid haha.
Tappade mycket muskelmassa och blev lite av en gris.

Tittade mig i spegeln efter duschen en dag (den sitter mitt framför duschen) och möttes av någon jag inte alls kände igen, så fläskig så jag tänkte "Fyfan, dig hade inte jag velat ligga med" och här valde jag att ta tag i min hälsa och kropp igen.
Så det här med "sympatigraviditet" kan jag lova, det stämmer.
Från 90kg och i form (inte som idag) till 110kg kladdig på ett år.

Idag skulle jag säga att jag är i mitt livs bästa fysiska form, bortsett från ålderskrämpor och stelhet - har däremot läst om lite peptides som kan vara till stöd. Vi ser, och kör en sak i taget.

Nu är det dags att lada 150mg testo, därefter bär det av till gymmet med min äldsta för axlar, bröst och triceps. Avslutat med abs.

Önskar er en fin dag och kommande helg.
Vänligen, Briskey.

Det är nu du antagligen kommer börja märka av testot. Även om det som sagt sedan tar ytterligare 1-2 veckor tills du peakar steady state.

Jag började också med att sticka mig i utsida lår. Då var min ryggskada rätt stygg. Så pass att jag inte kom runt ordentligt för att få ett bra manöverutrymme. Hatade att pinna i utsida lår. Ja, rent praktiskt är det en fördel för man har full översikt och total kontroll över pumpen. Men lårmusklerna är obehagligt hårda och jag träffade ofta nerver. Sedan kunde jag - tack och lov - börja sätta i gluteus och i jämförelse är det en ren fröjd. Jag vill också passa på att tipsa om att du kan pinna i utsida axel! Jag kör med orange 16 mm-kanyl och det är jättesmidigt. På något mentalt vis är det också lite enklare eftersom man sedan man var liten har fått vaccin där (gissar jag). För mindre mängder föredrar jag axlarna. Just nu sätter jag 1,25 ml av NPP och Testo P i vardera axel.

Kan delvis känna igen mig i din resa. Den som började med att du en dag mötes av en spegelbild som inte var du. Starkt jobbat!

Hoppas passet blev både hårt och snällt!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in