Citat:
Ursprungligen postat av
DeValera
.
Däremot så verkar du inte förstå att om Sverige koloniseras av människor med människor av en helt annan kultur och där väldigt många har en helt annan uppfattning om hur ett samhälle ska fungera och styras så kommer även Sverige också att i grunden förändras över tiden.
De jag känner och umgås med har kommit hit för att de flytt ett politiskt system som de inte vill leva med. Jag tror att de flesta gjort det.
Min uppfattning är att du är offer för högernationalistisk retorik, eller så är du själv en person som formar och sprider högernationalistiska politiska åsikter.
Sverige kommer att förändras? Ja, visst. Landet förändras oavsett om det bor muslimer här eller ej. Landet förändras hela tiden, men vi som lever nu har kanske svårt att överblicka det. Sverige år 1976 t ex, var inte samma land som år 1926.
Du nämner HBTQI. Men du glömmer, eller kanske medvetet låter bli att skriva att ”bögar”, ”transor”
o s v är sedda som lägre sortens människor av högernationalister. Åkesson går inte i Pridetågen, andra företrädare för SD och AFS uttrycker att homosexualitet är en sjukdom, så gör även företrädare för KD.
Kvinnosynen; ja du glömmer återigen, eller undanhåller medvetet att högernationalismens kvinnosyn är att kvinnan ska vara i hemmet och sköta barnen och passa upp på mannen. Sådan är en god hustru. Där har vi anledningen till att SD inte har speciellt många kvinnor bland sina väljare.
Högernationalister gillar att ställa folk mot varandra. Heterosexuella mot bögar, etniska svenskar mot muslimer o s v. Vi har enndryg miljon muslimer i landet. De tillhör flera olika muslimska schatteringar. De två största är Shia och Sunni. De håller inte sams i sina egna länder och allra minst mellan länderna. Det är osannolikt att muslimer som kommer till Sverige skulle enas så fort de kommer innanför vårt lands gränser. Det finns ingen enad muslimsk rörelse som tänker ta över landet. Däremot finns det muslimska invandrare som inget hellre vill än att leva i lugn och ro i en demokrati, jobba och göra rätt för sig.
Och: observera att jag inte försvarar de som är kriminella.
Läs gärna mitt inlägg nr 34 i tråden om stödröster för L, i vilket jag skissar hur ett framtida högernationalistiskt Sverige kommer att se ut.