2026-03-16, 03:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av RFT
Min fråga till dig och till andra flashbackare blir därför:
Varför vill ni deportera folk som fungerar i det svenska samhället, som har jobb, som gör rätt för sig och som försörjer sig själva?

Jag är alltid glad att höra att det finns folk som vill bo med dem. Vi kan importera ännu fler invällare till ditt område och byta ut varenda skandinav. Du får stå för alla kostnanderna och konsekvenserna själv förstås. Vi kan också importera några hundra tusen ryssar till din stad.

Men det lär ju gå fint för de sköter sig så flitigt och jobbar. Det var ju det enda viktiga.

Jag segregerar mig fredad från invällningen av slumpfolk, jag litar inte på dem.
Senast redigerad av Raddigibollen 2026-03-16 kl. 04:05.
Citera
2026-03-16, 06:42
Medlem
RFTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
.

Däremot så verkar du inte förstå att om Sverige koloniseras av människor med människor av en helt annan kultur och där väldigt många har en helt annan uppfattning om hur ett samhälle ska fungera och styras så kommer även Sverige också att i grunden förändras över tiden.

De jag känner och umgås med har kommit hit för att de flytt ett politiskt system som de inte vill leva med. Jag tror att de flesta gjort det.

Min uppfattning är att du är offer för högernationalistisk retorik, eller så är du själv en person som formar och sprider högernationalistiska politiska åsikter.

Sverige kommer att förändras? Ja, visst. Landet förändras oavsett om det bor muslimer här eller ej. Landet förändras hela tiden, men vi som lever nu har kanske svårt att överblicka det. Sverige år 1976 t ex, var inte samma land som år 1926.

Du nämner HBTQI. Men du glömmer, eller kanske medvetet låter bli att skriva att ”bögar”, ”transor”
o s v är sedda som lägre sortens människor av högernationalister. Åkesson går inte i Pridetågen, andra företrädare för SD och AFS uttrycker att homosexualitet är en sjukdom, så gör även företrädare för KD.

Kvinnosynen; ja du glömmer återigen, eller undanhåller medvetet att högernationalismens kvinnosyn är att kvinnan ska vara i hemmet och sköta barnen och passa upp på mannen. Sådan är en god hustru. Där har vi anledningen till att SD inte har speciellt många kvinnor bland sina väljare.

Högernationalister gillar att ställa folk mot varandra. Heterosexuella mot bögar, etniska svenskar mot muslimer o s v. Vi har enndryg miljon muslimer i landet. De tillhör flera olika muslimska schatteringar. De två största är Shia och Sunni. De håller inte sams i sina egna länder och allra minst mellan länderna. Det är osannolikt att muslimer som kommer till Sverige skulle enas så fort de kommer innanför vårt lands gränser. Det finns ingen enad muslimsk rörelse som tänker ta över landet. Däremot finns det muslimska invandrare som inget hellre vill än att leva i lugn och ro i en demokrati, jobba och göra rätt för sig.

Och: observera att jag inte försvarar de som är kriminella.

Läs gärna mitt inlägg nr 34 i tråden om stödröster för L, i vilket jag skissar hur ett framtida högernationalistiskt Sverige kommer att se ut.
Senast redigerad av RFT 2026-03-16 kl. 06:48.
Citera
2026-03-16, 06:59
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
De jag känner och umgås med har kommit hit för att de flytt ett politiskt system som de inte vill leva med. Jag tror att de flesta gjort det.

Min uppfattning är att du är offer för högernationalistisk retorik, eller så är du själv en person som formar och sprider högernationalistiska politiska åsikter.

Sverige kommer att förändras? Ja, visst. Landet förändras oavsett om det bor muslimer här eller ej. Landet förändras hela tiden, men vi som lever nu har kanske svårt att överblicka det. Sverige år 1976 t ex, var inte samma land som år 1926.

Du nämner HBTQI. Men du glömmer, eller kanske medvetet låter bli att skriva att ”bögar”, ”transor”
o s v är sedda som lägre sortens människor av högernationalister. Åkesson går inte i Pridetågen, andra företrädare för SD och AFS uttrycker att homosexualitet är en sjukdom, så gör även företrädare för KD.

Kvinnosynen; ja du glömmer återigen, eller undanhåller medvetet att högernationalismens kvinnosyn är att kvinnan ska vara i hemmet och sköta barnen och passa upp på mannen. Sådan är en god hustru. Där har vi anledningen till att SD inte har speciellt många kvinnor bland sina väljare.

Högernationalister gillar att ställa folk mot varandra. Heterosexuella mot bögar, etniska svenskar mot muslimer o s v. Vi har enndryg miljon muslimer i landet. De tillhör flera olika muslimska schatteringar. De två största är Shia och Sunni. De håller inte sams i sina egna länder och allra minst mellan länderna. Det är osannolikt att muslimer som kommer till Sverige skulle enas så fort de kommer innanför vårt lands gränser. Det finns ingen enad muslimsk rörelse som tänker ta över landet. Däremot finns det muslimska invandrare som inget hellre vill än att leva i lugn och ro i en demokrati, jobba och göra rätt för sig.

Läs gärna mitt inlägg nr 34, i vilket jag skissar hur ett framtida högernationalistiskt Sverige kommer att se ut.

Jag märker av att du inte umgås särskilt mycket med muslimer, eller tal del av många muslimers tankar.

Om vi undantar iranier så är det knappast någon grupp, förutom individuella fall, som flyr den islamiska världen pga ökad islamisk inflytande. Däremot har många islamister flytt därifrån, från sekulära diktaturer för att få en fristad i Europa där de kan sprida sin ideologi.

Problem med sådana som dig är att ni aldrig försöker ta reda på vad muslimerna säger själv. Ni utgår från er egen världsbild och är blinda för fakta som talar emot den.

SD är ett konservativt parti, men det har mig veterligen aldrig påstått att man ska förfölja personer med viss sexuell läggning. I muslimska länder förföljs dessa, i vissa länder stipulerar dödsstraff genom stening eller bli kastade från tak.

Ja länder förändra genom tiden, men man vill väl att landet ska förvandlas till det bättre och inte till det sämre, eller? Vill du att framtidens bögar i Sverige ska kastas nedför hustak? Nej det tror jag inte. Men då ska man heller inte ge ideologier som förespråkar det luft under vingarna.

Alla partier ställer väljare mot väljare. Men SD är det enda partier som försvarar den svenska ursprungsbefolkning mot de utländska kolonisatörerna.

Självklar finns det muslimska rörelser som verkar för att främja islams sak i Sverige. Det finns en rörelse som heter Det Muslimska Brödraskapet som bedriver en väldigt aktiv sådan politik. De infiltrerar politiska partier för att få dem att följa deras agenda i så stor utsträckning som möjligt.

Självklart kommer vi i framtiden få se islamiska partier i Sverige. Det är en ren tidsfråga.

Slutligen vill jag fråga dig vad du ser för positiva saker med att muslimer och därmed islamisk ideologi vinner på mycket kort tid mark i Sverige? Vad kommer Sverige att förbättras av detta enligt dig?
Citera
2026-03-16, 07:46
Medlem
Citat:
Jag märker av att du inte umgås särskilt mycket med muslimer, eller tal del av många muslimers tankar.

Om vi undantar iranier så är det knappast någon grupp, förutom individuella fall, som flyr den islamiska världen pga ökad islamisk inflytande. Däremot har många islamister flytt därifrån, från sekulära diktaturer för att få en fristad i Europa där de kan sprida sin ideologi.

Problem med sådana som dig är att ni aldrig försöker ta reda på vad muslimerna säger själv. Ni utgår från er egen världsbild och är blinda för fakta som talar emot den.

SD är ett konservativt parti, men det har mig veterligen aldrig påstått att man ska förfölja personer med viss sexuell läggning. I muslimska länder förföljs dessa, i vissa länder stipulerar dödsstraff genom stening eller bli kastade från tak.

Ja länder förändra genom tiden, men man vill väl att landet ska förvandlas till det bättre och inte till det sämre, eller? Vill du att framtidens bögar i Sverige ska kastas nedför hustak? Nej det tror jag inte. Men då ska man heller inte ge ideologier som förespråkar det luft under vingarna.

Alla partier ställer väljare mot väljare. Men SD är det enda partier som försvarar den svenska ursprungsbefolkning mot de utländska kolonisatörerna.

Självklar finns det muslimska rörelser som verkar för att främja islams sak i Sverige. Det finns en rörelse som heter Det Muslimska Brödraskapet som bedriver en väldigt aktiv sådan politik. De infiltrerar politiska partier för att få dem att följa deras agenda i så stor utsträckning som möjligt.

Självklart kommer vi i framtiden få se islamiska partier i Sverige. Det är en ren tidsfråga.

Slutligen vill jag fråga dig vad du ser för positiva saker med att muslimer och därmed islamisk ideologi vinner på mycket kort tid mark i Sverige? Vad kommer Sverige att förbättras av detta enligt dig?

Detta är Sverige, och vi är inte intresserade av er ideologi. Och absolut inte islamiska partier. Ska det då bli lagligt med hedersrelaterat våld- och förtryck och kusingifte? Och det är bara tillåtet med halalslakt då djuren avlivas utan bedövning?

2024:
"Islam är den religion som svenskar är mest negativa till, visar siffror från SOM-institutet vid Göteborgs universitet. Den senaste mätningen visar att svenskar aldrig har varit så kritiska mot islam som i dag: 57 procent har en negativ inställning jämfört med åtta procent som har en positiv inställning".

Det finns videor från både Paris och London där de protesterar emot muslimer.

https://r.search.yahoo.com/_ylt=Awr.pLV2qbdpFOYwQBQ_Ogx.;_ylu=Y29sbwMEcG9zAzQ EdnRpZAMEc2VjA3Ny/RV=2/RE=1773672951/RO=10/RU=https%3a%2f%2fwww.gp.se%2fledare%2fislam-utmanar-det-sekulara-sverige.05868574-312e-4fe2-8f6c-ecb 915644f5e/RK=2/RS=eLvpJnn1iIVxVRVJaxy6WnHJR18-
Senast redigerad av Newton555 2026-03-16 kl. 08:25.
Citera
2026-03-16, 08:04
Medlem
RFTs avatar
Citat:

Om du läst inlägg av mig i andra trådar så har du kanske uppmärksammat att jag har flera arbetskamrater från muslimska länder, att jag haft muslimska barn och ungdomar som elever i skolan (jag har fortfarande kontakt med flera av dem) och att jag umgås privat med en familj från Libanon.

Bagatellisera inte högernationalismens hat mot homosexuella. Det är i vår tid och historiskt ett faktum. I alla länder där högernationalister har politisk makt, lever HBTQ-människor farligt. Ungern är ett näraliggande exempel.
Det är inte muslimerna i Sverige som är hotet mot landet, det är högernationalismen, alltså fascismen som är det verkliga hotet. Och speciellt den högernationalism som anser sig stå för kristna värderingar; KD t ex, som helt ”glömt bort” Jesus budskap om att alla människor har lika värde.

Att få dig att ändra din syn om andra människors lägre värde i jämförelse med etniska svenskars är antagligen lika omöjligt för mig, som det är omöjligt för dig att övertyga mig om din uppfattning om att det finns högstående folk kontra skräpfolk.
Senast redigerad av RFT 2026-03-16 kl. 08:06.
Citera
2026-03-16, 09:35
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Om du läst inlägg av mig i andra trådar så har du kanske uppmärksammat att jag har flera arbetskamrater från muslimska länder, att jag haft muslimska barn och ungdomar som elever i skolan (jag har fortfarande kontakt med flera av dem) och att jag umgås privat med en familj från Libanon.

Bagatellisera inte högernationalismens hat mot homosexuella. Det är i vår tid och historiskt ett faktum. I alla länder där högernationalister har politisk makt, lever HBTQ-människor farligt. Ungern är ett näraliggande exempel.
Det är inte muslimerna i Sverige som är hotet mot landet, det är högernationalismen, alltså fascismen som är det verkliga hotet. Och speciellt den högernationalism som anser sig stå för kristna värderingar; KD t ex, som helt ”glömt bort” Jesus budskap om att alla människor har lika värde.

Att få dig att ändra din syn om andra människors lägre värde i jämförelse med etniska svenskars är antagligen lika omöjligt för mig, som det är omöjligt för dig att övertyga mig om din uppfattning om att det finns högstående folk kontra skräpfolk.

Jag delar definitivt inte din syn att sk högerextemism skulle vara den största faran mot det svenska samhället. Den faran ser jag som obetydlig. Inte ens när Tredje RIket stor i sin höjdpunkt hade den yttersta högern endast ett marginellt stöd i det svenska samhället. Så från det hållet behöver du inte känna någon verklig oro.

Visst finns det sk högermänniskor som inte accepterar människors privatliv, men även där handlar det huvudsakligen om enskilda personer och inte någon stor rörelse som vill krossa det fria bögeriet i Sverige.

Ser vi på länder som är islamiska och där islam har fått möjlighet att vara en politisk kraft, där kan vi tala om verklig fascismen.

Jag har aldrig uttryck att människor har olika värde. Inför Gud är vi alla lika och bedöms efter våra handlingar. Men Sverige är mitt och andra svenskars land, precis som Greklands är grekers, Syrien är arabers etc.
Citera
2026-03-17, 19:47
Medlem
Citat:

Fascismen?
Nej det är vanliga svenskar som vill ha sitt hemland tillbaka!
Citera
2026-03-18, 14:46
Medlem
Citat:

Läs gärna mitt inlägg nr 34 i tråden om stödröster för L, i vilket jag skissar hur ett framtida högernationalistiskt Sverige kommer att se ut.

Citat:

De flesta vill implementera samma skitsystem här dock. De flesta har inte flytt hit för att undkomma sin religions våld och förtryck utan för att få en massa saker gratis utan att behöva jobba eller bara höja sin levnadsstandard.
Vilken människosyn man har är som bekant inte så nogräknad när det kommer till invandrare så varför ni invandringspositiva fortfarande håller fast vid det som en av de högsta dygder är svårt att förstå.
De invandrare ni ömmar för ser er som idioter att utnyttja och kommer aldrig att anamma erat tankesätt ändå. Eller tror du på allvar att invandrare tilldelar svenskar samma värde som sina landsmän? Tror du på allvar att en svensk har samma värde i deras hemländer?

I ett muslimskt land har du lägre värde än skiten under skorna. Här i Sverige är du på din höjd en hund som ska hunsas och lära dig att lyda.
Senast redigerad av Statistenidittliv 2026-03-18 kl. 14:55.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in