2026-03-01, 13:35
Medlem
Frågeställningen riktar sig främst till er som är 40-50, om ni börjar träffa en jämngammal man, och det visar sig att han spelar dataspel som intresse, är det något som ni lägger vikt vid?

Jag är själv i den åldern, och spelar en del som fritidsintresse, och känner relativt många i min egen ålder som också gör det. Men noll kvinnor, tror det är extremt ovanligt. Är gift så är inte ute på marknaden, men mest nyfiken på hur det uppfattas.

För mig är det inte konstigare än att titta på tv-serier varje kväll, men jag misstänker att många kvinnor inte ser det så.

Så, hur reagerar ni på det?

( Och för frågeställningarna skull, vi pratar inte sjukligt intresse nu som tar upp all tid, utan intresset som sådant, jämfört med tex att skruva på hojar, fågelskådning eller bowla 2-3 kvällar i veckan)
Citera
2026-03-01, 13:38
Medlem
Det är inga problem om man har olika intressen snarare tvärtom!
Citera
2026-03-01, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baheera
Frågeställningen riktar sig främst till er som är 40-50, om ni börjar träffa en jämngammal man, och det visar sig att han spelar dataspel som intresse, är det något som ni lägger vikt vid?

Jag är själv i den åldern, och spelar en del som fritidsintresse, och känner relativt många i min egen ålder som också gör det. Men noll kvinnor, tror det är extremt ovanligt. Är gift så är inte ute på marknaden, men mest nyfiken på hur det uppfattas.

För mig är det inte konstigare än att titta på tv-serier varje kväll, men jag misstänker att många kvinnor inte ser det så.

Så, hur reagerar ni på det?

( Och för frågeställningarna skull, vi pratar inte sjukligt intresse nu som tar upp all tid, utan intresset som sådant, jämfört med tex att skruva på hojar, fågelskådning eller bowla 2-3 kvällar i veckan)

Jag skulle definitivt inte ha något emot att den jag börjar dejta spelar några gånger i veckan, antagligen skulle jag titta på. Kanske inte hela tiden. Jag har själv spelat mycket som yngre, men har dessvärre kommit ifrån mitt spelande. Kanske får jag tid och möjlighet att återuppta det framöver. Jag behöver göra mer sådant som får mig att koppla av. Fågelskådning eller bowling har däremot aldrig varit intressant, haha.
Citera
2026-03-01, 14:19
Medlem
kalkryggars avatar
Det beror helt på vad det är för kvinna. Vissa kvinnor i medelåldern spelar också. Vissa ganska mycket.

Men jag kan tänka mig att det är en turn off för många när man träffas och dejtar. Då vill de inte ha en man som sitter hemma och jamsar med den där kontrollen.

Men när det rör sig om ett förhållande som pågått ett tag så är det nog ganska skönt för kvinnan att mannen sitter och jamsar med en kontroll istället för att gå ut med polarna, hinka bärs och kolla tajta rumpor i leggings som poppar förbi och får det att vibrera i kuken.
Citera
2026-03-01, 14:59
Medlem
Merwinnas avatar
Jag tycker att det är barnsligt, omoget. Medelålders män borde väl ha kommit längre? Nästan vilket intresse som helst - teoretiskt eller praktiskt - är bättre än dataspel.

Dessutom: de flesta har stillasittande jobb idag, och då behöver man inte sitta framför datorn större delen av sin fritid, det är inte alls bra. Träna, gå ut i skog och mark (oavsett om för att skåda fåglar eller inte ), eller gör något praktiskt med händerna (ja även om det innebär att skruva på hojar)! Bowling gillar jag, så det intresset skulle vi kunna dela. Och skogspromenaderna också, om jag slipper intressera mig för den rödmelerade tofsvippans parningslåt!

När det gäller att titta på TV-serier, så är det förstås inte bra om det tar upp för mycket tid heller. Men det viktiga är ändå vilken kvalitet det är på TV-serien. Man kan lära sig mycket av TV-serier också, särskilt om man tittar på originalspråket utan text, och söker serier från olika länder och inte bara slentrianmässigt USA. Dessutom är TV-serier något som man kan DELA, man kan uppleva den världen tillsammans när man sitter bredvid varandra i soffan. Men dataspelen blir ju en egen, isolerad värld.
Senast redigerad av Merwinna 2026-03-01 kl. 15:10.
Citera
2026-03-01, 15:03
Medlem
Incendios avatar
Nu är jag visserligen yngre, men sexigt är det inte. Dock inget konstigt eller negativt intresse så länge du också har andra intressen och det inte tar över stora delar av ditt liv. De flesta människor har ett "onödigt" intresse. Själv löser jag korsord, vilket är ett intresse som många ser som urtråkigt.
Citera
2026-03-01, 15:27
Medlem
MisterPartyfucks avatar
TS skit i manlighet och dess förpliktelser om du vill njuta av livet. Du lever bara ett liv och då ska man inte lägga det på att behaga människor du inte ens ser upp till.

Tänk så här: om jag inte vill leva livet som den personen har, varför lyssnar jag på den personens åsikter och råd om livet?
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Jag tycker att det är barnsligt, omoget. Medelålders män borde väl ha kommit längre? Nästan vilket intresse som helst - teoretiskt eller praktiskt - är bättre än dataspel.

Dessutom: de flesta har stillasittande jobb idag, och då behöver man inte sitta framför datorn större delen av sin fritid, det är inte alls bra. Träna, gå ut i skog och mark (oavsett om för att skåda fåglar eller inte ), eller gör något praktiskt med händerna (ja även om det innebär att skruva på hojar)! Bowling gillar jag, så det intresset skulle vi kunna dela. Och skogspromenaderna också, om jag slipper intressera mig för den rödmelerade tofsvippans parningslåt!

När det gäller att titta på TV-serier, så är det förstås inte bra om det tar upp för mycket tid heller. Men det viktiga är ändå vilken kvalitet det är på TV-serien. Man kan lära sig mycket av TV-serier också, särskilt om man tittar på originalspråket utan text, och söker serier från olika länder och inte bara slentrianmässigt USA. Dessutom är TV-serier något som man kan DELA, man kan uppleva den världen tillsammans när man sitter bredvid varandra i soffan. Men dataspelen blir ju en egen, isolerad värld.
De alternativen ansågs barnsliga och omogna i sin samtid med. Att gymma hade tolkats som att man aldrig gjort kroppsarbete eller jobbat på riktigt förr. Att vandra i skogen som rekreation hade setts som överklass fjollerier och bortkastad tid.

Synar man manligheten så är det inte att leva som en hingst utan en utsliten ardennerhäst. Det är inte bara farligt utan korkat att leva "manligt" ännu mer sedan kvinnor lämnat kvinnlighet bakom sig. Det fanns en tid där könsroller hade en socialfunktion men nu är det bara hinder.
Citera
2026-03-01, 15:36
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MisterPartyfuck
TS skit i manlighet och dess förpliktelser om du vill njuta av livet. Du lever bara ett liv och då ska man inte lägga det på att behaga människor du inte ens ser upp till.

Tänk så här: om jag inte vill leva livet som den personen har, varför lyssnar jag på den personens åsikter och råd om livet?

De alternativen ansågs barnsliga och omogna i sin samtid med. Att gymma hade tolkats som att man aldrig gjort kroppsarbete eller jobbat på riktigt förr. Att vandra i skogen som rekreation hade setts som överklass fjollerier och bortkastad tid.

Synar man manligheten så är det inte att leva som en hingst utan en utsliten ardennerhäst. Det är inte bara farligt utan korkat att leva "manligt" ännu mer sedan kvinnor lämnat kvinnlighet bakom sig. Det fanns en tid där könsroller hade en socialfunktion men nu är det bara hinder.

Fast jag skrev ju inte om manliga eller kvinnliga intressen, utan om intressen som man och kvinna kan dela. Det är ju det bästa. Även om jag tror att man får acceptera, att många människor även vill umgås i enkönade grupper ibland - det verkar vara något inbyggt i oss. Syjuntor, körer, tjejmiddagar, jaktlag, innebandy, hobbyprojekt typ "rusta upp ett gammalt fartyg".

Dataspel är dock det allra mest meningslösa: det ger ingen nytta, övar inte upp några förmågor som kan användas för nytta, och det är inte heller socialt.
Citera
2026-03-01, 15:47
Medlem
MisterPartyfucks avatar
Citat:
Fast jag skrev ju inte om manliga eller kvinnliga intressen, utan om intressen som man och kvinna kan dela. Det är ju det bästa. Även om jag tror att man får acceptera, att många människor även vill umgås i enkönade grupper ibland - det verkar vara något inbyggt i oss. Syjuntor, körer, tjejmiddagar, jaktlag, innebandy, hobbyprojekt typ "rusta upp ett gammalt fartyg".

Dataspel är dock det allra mest meningslösa: det ger ingen nytta, övar inte upp några förmågor som kan användas för nytta, och det är inte heller socialt.
Jo det är ju mer konstruktivt, socialt uppbyggande och där är kvinnor bättre. Går man iväg på odlarkurser, körer, målarkurser eller danskurser så är de i princip 10 kvinnor på 1 man. Det är oftast min tjej som hittar de evenemangen och jag löser det praktiskt (resan, boendet, maten). TV-spel och datorspel har jag för dåliga reaktionsförmågor för att klara av idag.

Människorna i åldrarna 18-60 lyser i sin frånvaro och då kan det ändå vara tillställningar där det är deras barn.
Citera
2026-03-01, 16:06
Medlem
Galejans avatar
Bryr sig någon egentligen om vad medelålders kvinnor runt 40-50 tycker? Det är inte direkt det mest eftertraktade bytet på marknaden. Deras kroppar är ofta slitna av livet och graviditeter och de har ofta en massa bagage och skit med sig. Kvinnor i den åldern får vara glada att de får någon karl överhuvudtaget och kan därför inte ställa några större krav på hans fritidsintressen.
Citera
2026-03-01, 16:08
Medlem
jag har sätt så många icks på killar/män på tiktok från tjejer/kvinnor. Något jag har lärt mig är att man ska inte bryr sig.
Citera
2026-03-01, 16:33
Medlem
smickras avatar
Citat:

Tack, jag häpnade över de första svaren och tänkte när jag såg rubriken att det väl är 18-årsgräns här. Jag blir mörkrädd. Leker gubbarna med bilar och dockor också?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in