Jag tycker att det är barnsligt, omoget. Medelålders män borde väl ha kommit längre? Nästan vilket intresse som helst - teoretiskt eller praktiskt - är bättre än dataspel.
Dessutom: de flesta har stillasittande jobb idag, och då behöver man inte sitta framför datorn större delen av sin fritid, det är inte alls bra. Träna, gå ut i skog och mark (oavsett om för att skåda fåglar eller inte

), eller gör något praktiskt med händerna (ja även om det innebär att skruva på hojar)! Bowling gillar jag, så det intresset skulle vi kunna dela. Och skogspromenaderna också, om jag slipper intressera mig för den rödmelerade tofsvippans parningslåt!
När det gäller att titta på TV-serier, så är det förstås inte bra om det tar upp för mycket tid heller. Men det viktiga är ändå vilken kvalitet det är på TV-serien. Man kan lära sig mycket av TV-serier också, särskilt om man tittar på originalspråket utan text, och söker serier från olika länder och inte bara slentrianmässigt USA. Dessutom är TV-serier något som man kan DELA, man kan uppleva den världen tillsammans när man sitter bredvid varandra i soffan. Men dataspelen blir ju en egen, isolerad värld.