2026-03-01, 13:34
Medlem
Raddigibollens avatar
Låt medborgare som har släkte som går tillbaks före 70-talet (innan invällningsepoken) gripa blattarna i uppbåd och dömma våldsutövarna på fläcken likt Judge Dred till utvisningar och fängelse.

Om de inte samarbetar blir det en ömklig visa, alla svenskarna är beväpnade förstås. Det kommer bli stridigheter till en början men sakta men säkert kommer våldsamma kaospersonligheter tyna bort när de blir fängslade, förbjudna att avla av sig och utvisade medans nordiska familjer gödslas med bidrag slikt blattarna har senast 20 åren.
Citera
2026-03-01, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kolgrill-ftw
Vad suckar du åt. Det var du som drog en harang om att man måste träna i 30 år i dynamiskt osv för att ens ha en sportmössa att kunna träffa en ladugårdsvägg...bla bla.

I USA går du in i en affär, köper din 357 trubbnos att ha i handväskan och 3 dagar senare hämtar du den.
Jag säger det en sista gång, det funkar inte som på film.
Ibland smärtar sanningen.
Citera
2026-03-01, 13:40
Medlem
Conams avatar
”Den som tar till sexskjutare ska förgås av sexskjutare” Morris&Goscinny
Citera
2026-03-01, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kolgrill-ftw
Eftersom den svenska polisen inte kan upprätthålla våldsmonopolet.
Alla svenskar med rena register som vill borde få gå en 3-4h kurs med lite teori samt praktik och efter det få erhålla en licens för .22 cal.
Personskydd värd namnet helt enkelt.

Vad ser ni för problem med detta mer än någon enstaka vådaskjutning/år?
Kalibern tillräcklig för att stoppa en angripare men klen nog att inte skada i anliggande rum/hus.

Du kan studera utvecklingen i de länder med generösa vapenlagar och komma tillbaka med ny tråd
Citera
2026-03-01, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uptown018
Blöder man inte oavsett?
Räcker med att man tappar lite blod så blir man kraftlös.
Jag blev det när jag cutta mig i handen när jag skalade frukt.
Bullshit

Många känner knappt av något när de har donerat blod, möjligtvis att man blir lite seg. Och då tappar de ut tre deciliter. Garanterat många gånger mer än det du förlorade när du skar dig i handen.

Blev du kraftlös av det så var det psykologiskt. Många blir svimfärdiga vid åsynen av blod.
Citera
2026-03-01, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uptown018
Det där med cutta var både från förr och lite sarkastiskt. Jag var mer eller mindre en ortenapa förr och det är inget jag är stolt över, tro mig.

Skulle vara intressant att se statistik på hur ofta ortenapor har råkat panga sig själva.
Så man visste vad man själv inte bör göra.

Jodå klart det ska finnas träning men inte fan kan det ta lika länge som vitt till svart i kampsport.
Jag läste om en händelse i Borås för nåt år sen, en gängnisse sitter hos frisören och det springer in en nisse med pistol och ska skjuta den som sitter ner och klipper sig, han får iväg ett gäng skott, gängnissen klarar sig och han sitter ändå ner i en frisörstol men lyckas springa in på lagret men det som händer är att frisören får ett skott i låret.
Folk som aldrig har avlossat ett skott har ingen aning om hur det är med snabba rörelser, adrenalinpåslag, rekyl etc i sådana situationer.

Det är inte som på film.
Citera
2026-03-01, 13:56
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JockeJon
Jag säger det en sista gång, det funkar inte som på film.
Ibland smärtar sanningen.
Har jag aldrig påstått.
Citera
2026-03-01, 13:58
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C4sand
Du kan studera utvecklingen i de länder med generösa vapenlagar och komma tillbaka med ny tråd
Finns svar på det i tråden.
Citera
2026-03-01, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
Baserar mitt påstående på statistik över vilka som tar livet av sig med skjutvapen i Sverige.
Tillfället gör tjuven.
Nja, det säger ju inte så mycket. De använde väl skjutvapen för att det var det lämpligaste de hade, men det finns ju inget som säger att de inte hade tagit livet av sig om de inte hade haft skjutvapen.
Citera
2026-03-01, 14:29
Medlem
Någon form av förändring av lagstiftningen är kanske nödvändigt. Men av andra orsaker än kriminella gäng och 3-4h är på tok för lite. Någon form av återgång till regler som var gällande under kalla kriget
behövs. Idag får väl inte ens poliser ha sin tjänstevapen hemma.
Citera
2026-03-01, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamerunHunter
Bullshit

Många känner knappt av något när de har donerat blod, möjligtvis att man blir lite seg. Och då tappar de ut tre deciliter. Garanterat många gånger mer än det du förlorade när du skar dig i handen.

Blev du kraftlös av det så var det psykologiskt. Många blir svimfärdiga vid åsynen av blod.

Äe, för mig var det blodförlusten.
Citera
2026-03-01, 14:44
Medlem
Ja det är helt rätt,

Det vi saknar är en ordentlig konstitution,
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem