Citat:
Ursprungligen postat av
Fanten
Just i det klippet fann jag hennes kroppsspråk väldigt manipulativt.
Du, det är en utmärkt fråga och svaret är mångfacetterat. En anledning är att dom pratar med människor som, i alla fall teoretiskt, redan är med på banan. En annan är att eftersom man förväntas redan vara med på banan, så antas det, ofta helt felaktigt, att dom faktum som presenteras är i sig redan konkretiserade. En tredje är att du har missat dom som faktiskt har ett levande kroppsspråk.
Men i korthet så handlar det om att man pratar inte nödvändigtvis likadant hemma som man gör på jobbet.
Jag tror du missförstått syftet med ett forum kring subkulturer. Ditt svar "Det är så, du har bara missat det" är inget svar som besvarar en enda fråga som ställs i topic. Ungefär om att du skulle svara i min tråd
(FB) Hur smakar säl? "det är så matlagning fungerar. Matlagning gör att mat smakar. Tillagar man säl så smakar den säl".
Föreställ dig att du skulle gå in i nudist-tråden och förklara "Har missat att man föds naken och är naken när man duschar. Det är så icke-kläder fungerar. Genom att vara au naturel."
Nu är Amanda Thonander inte en tiktokare. Utan en politiker. TikTok är en subkultur med eget språk och uttryck. Det är dessa uttryck vi diskuterar. Du problematiserar kring att jag skulle ha missat något. En premiss jag är överens om. För annars hade jag inte startat tråden.
Oavsett. För att jämföra kroppspråket "viftande med armarna i luften [luftretorik]" så kan det jämföras med dansstilen "Voguing". Eller dansstilen i antika Egypten
https://en.wikipedia.org/wiki/Dance_in_ancient_Egypt.
Är det retoriskt övertygande?
Är Fanten skadad av TikTok-flödet och finner viftande med armarna som övertygande?
Varför anser Fanten att måla poänger i luften är övertygande?