2026-03-01, 23:49
Medlem
Djupfryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Kriget är över. Finns inget Iran kan kontra med. Ingen allierad aktör vågar visa sig heller.

Någon hjälp kan inte Iran räkna med. Lite uppmuntrande ord här och där kanske. Ryssland kommer inte göra någonting, de har ingen möjlighet. Kina har möjlighet men kommer inte riskera något för Irans skull.
Irans grannländer verkar inte direkt ivriga att stå på dess sida, utan hjälper istället USA. Några dagar till så är Iran inte längre förmögna att svara militärt.

Däri ligger inte det stora problemet. Det stora problemet är vad som händer sedan. Trump säger att de skall oskadliggöra regimen och sedan är det Iranska folket som skall gå man ur huse och ta över makten.
Finns ingen bättre plan än så så kommer det gå precis åt helvete. Det kommer inte bara uppstå ett folkligt styre efter 47 års förtryck.
Finns ingen samlande kraft som går att enas runt så infinner sig kaos.
Jag är lite orolig för att idioten Trump inte begriper ddt.
Citera
2026-03-01, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doxycyklin87
Den här tråden handlar om Iran. Varför ha du hakat upp dig på det här? Sverige har miljoner saker att styra upp och för att det ska ske så måste folket göra det. Samma med alla länder: det är upp till deras egna folk. Vad är det som är svårt att fatta?
Du skrev att chilenare skulle resa till sitt hemland. Ändrar du dig nu?
Citera
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrsharpangel2
Usa har tillräckligt med resurser för att stoppa kina och det vet kina. Så nej kina kommer inte göra ett skit dom vill inte hamna i ett krig och bli bombade till ruiner som i gaza och iran

Nej USA har inte tillräckligt med resurser att stoppa Kina... möjligtvis att de har det tillsammans med Japan och Sydkorea mot Kina själva... och då med allvarligt förlama sig själv för årtionden framåt.
Citera
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ballalaila
Jodå, om NATO dras in i det här, om det blir en större konflikt. Ja då ska nog svenska pojkar och tjejer i uniform få uppleva det här från front row. Sverige är i NATO nu.

Då kommer svenskarna ändra åsikt direkt.
Citera
2026-03-01, 23:51
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snyggast.i.Speedo
Europa ska under inga omständigheter vara med i avskummet Trumps krig. Vore europeiskt vansinne att gå in i ett avskums krig som endast 27% av amerikanska folket stödjer.
Det är redan igång - Stramer har nu ikväll gett USA full access till deras baser att agera ifrån och då är det inte långt undan att britterna ska försvara dessa baser.
Citera
2026-03-01, 23:51
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snyggast.i.Speedo
Europa ska under inga omständigheter vara med i avskummet Trumps krig. Vore europeiskt vansinne att gå in i ett avskums krig som endast 27% av amerikanska folket stödjer.

Vi får se tuffa Uffe har ju redan börjat få tungan sin brunaktig!
Citera
2026-03-01, 23:52
Medlem
Satanhelvete12345s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doxycyklin87
Det är dessvärre 100+ döda barn, inte 51. Siffran har uppdaterats sen den släpptes. Vedervärdigt, men det som gör mig ännu mer upprörd är hur hela västvärlden blundar för det. Det finns ingen moral kvar och man gör skillnad mellan deras barn och våra barn. Jag hoppas genuint att flashback är fyllt av ungdomar och bottar, för om såhär mycket människor stöttar slakt av barn, då ser jag genuint ingen framtid för mänskligheten.
Ja jag skrev det för direkt så bombade dom en flickskola ,det va kanske Israel men dom är ett team i detta .Israel är så äckliga dom mördar alltid barn ,jag ser även att mördande av barn fortsätter i alla länder Israel är i . Jag hoppas på kärnvapen mot Israel och äntligen mot usa .
Citera
Avstängd
Doxycyklin87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svet-Landa
Du skrev att chilenare skulle resa till sitt hemland. Ändrar du dig nu?

Nej det skrev jag inte. Lär dig läsa din autist.
Citera
Avstängd
Nu ber Iran om nåd

"Tremannarådet som tagit över efter Khameinis död består av två konservativa och mer hökaktiga personer och en mer pragmatiskt inriktad person. Att de går ut och vill ha förhandlingar tyder på att man känner att det militära trycket är för stort och hårt"

Det är inte Bibi eller Trump som ber om samtalet 😅😅😅

🥺 när kommer Kina??? snart ??? Habib älskare 😅😅😅

Citat:
Ursprungligen postat av Do1ores
Nu ljuger du igen. Patetiskt. Men du kan få en till chans och producera listan på de höga ledare som Trump påstod att USA har skickat till eftervärlden. 48 stycken är de till antalet. Lycka till.

Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
De fick vapen i mängder av väst din blåsta jävel

Oj Israel har kärnvapen vet du vad det har Pakistan med? Men till skillnad från Israel så skulle Pakistan ta en sådan laddning bättre medans lillepluttlandet Israel skulle försvinna från kartan.

Jaha det förklarar att du är hjärndöd Sektmedlem och går på sektmöten!

Har du bett till husguden Tråkesson?
Citera
2026-03-01, 23:53
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djupfrys
Någon hjälp kan inte Iran räkna med. Lite uppmuntrande ord här och där kanske. Ryssland kommer inte göra någonting, de har ingen möjlighet. Kina har möjlighet men kommer inte riskera något för Irans skull.
Irans grannländer verkar inte direkt ivriga att stå på dess sida, utan hjälper istället USA. Några dagar till så är Iran inte längre förmögna att svara militärt.

Däri ligger inte det stora problemet. Det stora problemet är vad som händer sedan. Trump säger att de skall oskadliggöra regimen och sedan är det Iranska folket som skall gå man ur huse och ta över makten.
Finns ingen bättre plan än så så kommer det gå precis åt helvete. Det kommer inte bara uppstå ett folkligt styre efter 47 års förtryck.
Finns ingen samlande kraft som går att enas runt så infinner sig kaos.

Fast nu gör du tankefelet att tro Trump bryr sig mer än att sabba Iran.
Citera
2026-03-01, 23:54
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djupfrys
Däri ligger inte det stora problemet. Det stora problemet är vad som händer sedan. Trump säger att de skall oskadliggöra regimen och sedan är det Iranska folket som skall gå man ur huse och ta över makten. Finns ingen bättre plan än så så kommer det gå precis åt helvete. Det kommer inte bara uppstå ett folkligt styre efter 47 års förtryck. Finns ingen samlande kraft som går att enas runt så infinner sig kaos.

Trump börjar nog ana att de i Pentagon som varnade honom hade rätt. Men israelerna fick bestämma.
Citera
2026-03-01, 23:56
Avstängd
Så nu ska Pakistan komma? tror du plötsligt de är en match mot Israel 😅😅 Indien pippar de i röven varje ggn ju 😅

Om Pakistan skulle ta Israel hade de gjort det...men de klarar inte ens Indien

Ett jävla u-land😅

Men Kina kommer snart? sa du??

Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
De fick vapen i mängder av väst din blåsta jävel

Oj Israel har kärnvapen vet du vad det har Pakistan med? Men till skillnad från Israel så skulle Pakistan ta en sådan laddning bättre medans lillepluttlandet Israel skulle försvinna från kartan.

Jaha det förklarar att du är hjärndöd Sektmedlem och går på sektmöten!

Har du bett till husguden Tråkesson?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in