*gäsp* som sagt vi såg vad Kina gjorde med USA under tullkriget herr kroknäsa så säg efter mig nu Kina knäckte ryggen på amerikansk ekonomi under tullkriget.
Tullkriget är annat än militärt krigsföring. Ger sig Kina in så är det godnatt för kinesiska ekonomin för då kan Shein, Temu och andra företag från Kina packa sina väskor.
Det är väl på tiden att Sverige skickar ner trupper som ska dö för de sanna arierna, perser.
Befria de.
Det är det svenskarna i tråden vill.
Det är det nog väldigt få som vill. Däremot är Iran en terrorstat, dom sponsrar terrorism och stöttar andra skurkstater som Ryssland. Det är viktigt att den iranska regimen slås ut.
🥺jag vann en ggn ett vattenkrig som grabb när jag var i Florida mot en SWAT utbildad person ...så enl hur du resonerar , kan jag besegra USAs poliskår då??😅😅😅
Så säg efter mig: Kina vågar inte rädda Iran
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
*gäsp* som sagt vi såg vad Kina gjorde med USA under tullkriget herr kroknäsa så säg efter mig nu Kina knäckte ryggen på amerikansk ekonomi under tullkriget.
Trump skulle inte göra ett skit och det vet du 😂 gubben har inte vågat säga halv sju till Ryssland... och Kina är redan förbi USA i mycket inom det militära samt att det nu snart har samma nivåer utav kärnvapen... så vad skall Taco göra då?
Både Kina och Ryssland är medvetna om konsekvenser ifall de bestämmer sig för direkt konfrontation med USA, speciellt när landet styrs av någon så pass oberäknelig som Donald.
Det är det nog väldigt få som vill. Däremot är Iran en terrorstat, dom sponsrar terrorism och stöttar andra skurkstater som Ryssland. Det är viktigt att den iranska regimen slås ut.
Vilken terrorism syftar du på? Alla förstår ju att kriget har enorma nackdelar, oavsett vilken part man tillhör, så vad är det för enorma fördelar som väger upp det?
4 veckor meddelar Trump på krigets andra dag. Tyvärr så verkar det vara en halvmesyr av den enkla anledningen att ingen går in med marktrupper.
Vilket innebär att vapenmakten lätt behålls inom den nuvarande iranska regimen och deras egna trupper, folket kan ju inte göra så mycket när de blir ihjälskjutna om de ifrågasätter makten.
Likaså blir det inte lätt att få fram en ny regering, så fort den försöker installera sig så blir det ett terrordåd så är dem borta.
Ser lite låst ut faktiskt. Men visst Trump kan under 4 veckor skjuta sönder varenda militäranläggning, alla missilramper och sänka alla krigsfartygen och så vidare. Men likväl, det iranska folket blir ihjälskjutna om de går ut och demonstrerar. Detta är i praktiken världens största gisslandrama som vi kommer se utspela sig.
Men låt mig gissa: Det är inte världens största gisslandrama när amerikanska presidenten drar med folket i krig när 72% är emot?
Vi har ganska många svensk-iranier som nog gärna skulle slåss för sitt hemland om de fick vapen och utrustning.
Vi måste hela tiden komma ihåg att det stora flertalet iranier vi har här i Sverige de har flytt från den här religiösa regimen och bara väntat på att få chansen att återvända till ett fritt land utan förtryck.
Men låt mig gissa: Det är inte världens största gisslandrama när amerikanska presidenten drar med folket i krig när 72% är emot?
Resonemang level 9000 på er genier här inne.
Du menar det är det amerikanska folket som är gisslan.. ja så kan man ju också se det, men de har å andra sidan själva röstat fram Trump och får ta konsekvenserna.
Enligt iranisk lag är det obligatoriskt för kvinnor att bära slöja (hijab) i offentliga utrymmen. Detta har varit fallet sedan efter den islamiska revolutionen 1979, då Iran införde regler baserade på tolkningar av sharia-lagar som kräver att kvinnor ska täcka sitt hår och bära kläder som klassas som “modesta” när de är ute bland allmänheten.
Ja visst, det är dåligt kan vi tycka och lagen används troligen lite random av regimen
eftersom många ändå springer runt utan att täcka sitt hår.
Det är illasinnad propaganda som vill oss att tro att allt är åt h*lvete i Iran, med hår och sånt. Men visst de är nog ganska hårda också. Det finns många variabler.
Vi har yttrandefrihet i Sverige, funkar den? Flashback kan väl inte ens ligga på en svensk server?
Sverige är det ovanligt att man döms för att ha använt sin yttrandefrihet i sig, eftersom den är grundlagsskyddad. Däremot finns det tydliga lagliga gränser för
vad man får säga eller skriva. De vanligaste brotten där yttranden leder till fällande domar är hets mot folkgrupp, förtal och olaga hot.
Senast redigerad av ett2ett2ett2 2026-03-01 kl. 22:48.