Citat:
Jag vet precis vad jag skriver. Du reagerar mycket starkt.
Det är ett mycket starkt inlägg du repostar där. Troligen ett av de starkaste inläggen i tråden. Du kanske kan försöka få med det i en kulturkrönika/kulturessä. Försök ta till dig avsaknaden av losermentalitet i den israeliska delegationen. Det är riktiga män med ett mål som gör upp en plan och för den i mål. Det är vinnare. Inte förlorare. Kanske svårt att ta in för er loserpersoner, men du snokade trots allt igenom hela tråden för att hitta mitt välformulerade inlägg så hoppas du har nytta av det.
Jag föredrar så klart att Israel besegrar sina fiender framför att dina vänner besegrar Israel. Du har en beklaglig fixering vid judar och du har en beklaglig fixering vid mig. Att du söker igenom den här gigantiska tråden med tiotusentals inlägg efter något jag skrev för ett halvår sen är, ja vad skall man säga... inte helt normalt?
Det är ett mycket starkt inlägg du repostar där. Troligen ett av de starkaste inläggen i tråden. Du kanske kan försöka få med det i en kulturkrönika/kulturessä. Försök ta till dig avsaknaden av losermentalitet i den israeliska delegationen. Det är riktiga män med ett mål som gör upp en plan och för den i mål. Det är vinnare. Inte förlorare. Kanske svårt att ta in för er loserpersoner, men du snokade trots allt igenom hela tråden för att hitta mitt välformulerade inlägg så hoppas du har nytta av det.
Jag föredrar så klart att Israel besegrar sina fiender framför att dina vänner besegrar Israel. Du har en beklaglig fixering vid judar och du har en beklaglig fixering vid mig. Att du söker igenom den här gigantiska tråden med tiotusentals inlägg efter något jag skrev för ett halvår sen är, ja vad skall man säga... inte helt normalt?
"Snokade igenom hela tråden". Det finns en sökfunktion
Petronius Vita Huset, och voila! Tog 4 sekunder. Vi vet alla att det gäller att spara kvitton när man dealar med folk som dig.
Nog om det, det viktiga är den objektiva sanningen och vi vet alla att det gick till ungefär så som du beskriver i inlägget från i april. Lite mer alldagligt kanske, men i stora drag åkte Bibi över och sålde in idiotin till den demente dåren, sen angrep dom gemensamt Iran.
Där står vi alltså fortfarande. Två länder, USA och Israel, attackerade ett tredje land Iran.
Ena angriparen, USA, förhandlade om fred med landet dom angrep, Iran, men stängde ute den andra angriparen, Israel, från dessa förhandlingar.
När dessa förhandlingar sen strandat menar du att Israel magiskt skulle ha försvunnit ur ekvationen som deltagande angripare, att någon fred mellan Israel och Iran skulle uppstått ur förhandlingar Israel inte ens varit inbjudna till och som dom gjort allt för att stjälpa, och att om de nu blir inblandade i konflikten dom själva startat i så fall har nyangripna av Iran?
Ja med den logiken är det enkelt att se varför du säger att Israel bara vill ha fred och aldrig angriper någon. Synd bara att den är fullständigt verklighetsfrånvänd.