2026-06-25, 15:29
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barbapappa2026
Det är ju precis det jag menar och förklarat i flera inlägg nu. Sluta gå i cirklar.

Har opinionen mot Hizbollah i Israel blivit bättre eller sämre efter att 10% av Israel blev evakuerat för att Hizbollah bombade Israel?
Citera
2026-06-25, 15:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Har opinionen mot Hizbollah i Israel blivit bättre eller sämre efter att 10% av Israel blev evakuerat för att Hizbollah bombade Israel?

Nej varför skulle den bli bättre? Det är liksom Hizbollahs och Hamas funktion åt dårhögern i Israel. Hizbollah och Hamas finns liksom inte till för att vara omtyckta utav Israeler precis.

Nu börjar du bli riktigt löjlig.

Kan ni någonsin argumentera utan att framställa er själva som offret, era äckliga gråthycklare och gråtmobbare?
Citera
2026-06-25, 15:34
Medlem
.nattramn.s avatar
Citat:
Fy fan vilken verklighetsfrånvänd push poll. Var väl mycket sådana här push polls under Irak-kriget också (som var minst lika impopulärt som Trumps Iran-krig men folk glömmer fort).
Dom gör en varje månad. Som jag förstår det ligger de väldigt nära valresultaten i president val.

Det är ju det enda sätt att mäta om opionsundersökningarna är bra, eftersom man får ett facit.. Amerikanska medier brukar ju ofta i presidentvalet ligga någon procent till fördel för demokraterna.

Men du förstår att den är typ en månad gammal, va? Så det är ju åsikterna innan MOU.

Nya kommer snart, någon dag efter månadskifftet tror jag. Så den blir ju sjukt intressant att se på.
Citera
Medlem
Citat:
Fullkomligt skitsnack. Israel stimuleras ständigt (i synnerhet under krig) utav att vara USA:s bidragsdrottning. Och Iran startade inte kriget 2026. Det var USA och Israel.

Även du är en okunnig idiot som inte kan något om Israel. Det amerikanska militära stödet till Israel utgör i normalfallet mindre än 1 procent av Israels årliga BNP. Att en bomb som USA ger Israel att fälla över Iran inte på något sätt gör den israeliska ekonomin starkare borde även trådpatienterna förstå.

Det trådturken hävdade och som jag svarade på var att Israels ekonomi stimuleras av krig. Det är falskt. Israeliska konsumenter slutar konsumera vid oroligheter vilket får BNP att backa.
Citera
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Nej varför skulle den bli bättre? Det är liksom Hizbollahs och Hamas funktion åt dårhögern i Israel. Hizbollah och Hamas finns liksom inte till för att vara omtyckta utav Israeler precis.

Med andra ord så spelar det ingen roll vad Israel gör, vad de än gör så ska de straffas för det? Det enda som kommer göra dig nöjd är om de blottar halsen så muslimerna kan skära halsen av dem.
Citera
2026-06-25, 15:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Även du är en okunnig idiot som inte kan något om Israel. Det amerikanska militära stödet till Israel utgör i normalfallet mindre än 1 procent av Israels årliga BNP. Att en bomb som USA ger Israel att fälla över Iran inte på något sätt gör den israeliska ekonomin starkare borde även trådpatienterna förstå.

Det trådturken hävdade och som jag svarade på var att Israels ekonomi stimuleras av krig. Det är falskt. Israeliska konsumenter slutar konsumera vid oroligheter vilket får BNP att backa.

Jag har hört denna hasbara om att Israel minsann inte får så pass mycket i bidrag utav sitt socialkontor USA många, många gånger förr. Men det är det mest genomskinliga skitsnacket någonsin. Så lägg bara av nu.
Citera
2026-06-25, 15:40
Medlem
Citat:
Jag har hört denna hasbara om att Israel minsann inte får så pass mycket i bidrag utav sitt socialkontor USA många, många gånger förr. Men det är det mest genomskinliga skitsnacket någonsin. Så lägg bara av nu.

Redovisa dina fakta då. Det amerikanska stödet har sedan 2023 ökat från mindre än en procent av BNP till några procent, men det beror ju på att det går åt så mycket ammunition när Israel befinner sig i krig mot dina kompisar. Israel själva drar ju ingen nytta av att få bomber att fälla över Iran.

Vilket stöd är det du menar? Eller sitter du bara och hittar på likt de andra psykiatriska patienterna i tråden?
Citera
2026-06-25, 15:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Med andra ord så spelar det ingen roll vad Israel gör, vad de än gör så ska de straffas för det? Det enda som kommer göra dig nöjd är om de blottar halsen så muslimerna kan skära halsen av dem.

Nej, ditt histrioniska elände.

Det som kommer göra mig nöjd är när den vidriga öken-triaden (Judendomen, Kristendomen och Islam) alla tre utplånats samtidigt.

Jag tycker ni alla tre förtjänar varandra. Men jag är samtidigt trött på att höra och läsa om era psykoser mot varandra där ni drar ner hela världen i det också. För ni har ju ett obotligt huvudpersonssyndrom också.
Senast redigerad av Barbapappa2026 2026-06-25 kl. 15:59.
Citera
2026-06-25, 15:48
Medlem
Citat:
Saknar du läsförståelse? Jag antyder i inlägget du citerar att USA 2027 tänker göra slut på det som finns kvar av regimen i Teheran. Att påstå att förhalningstaktiken till avtal som just nu benas ut i Schweiz (om det nu ens blir något slutgiltigt avtal) återställer allt till hur det var innan är ju nästan hjärndött. På ungefär ett år kommer inte Iran hinna bygga upp hela sitt flygvapen och hela sin flotta igen. De kommer vara sittande ankor nästa gång USA slår till.

Samtidigt som USA gör slut på mulla-regimen kommer Israel att börja fokusera mer på Syrien och Turkiet istället. Hintar de redan om.

Jag förstod vad du skrev. Men jag delar inte den bedömningen. Dels ser jag inga tecken på att det skulle vara så som du antyder, dels framstår det knappast som militärt klokt att dra ut på det.

Det handlar inte bara om vad Iran hinner bygga upp, det handlar främst vad USA är villiga att sätta in. Det finns ingen rationell anledning för USA att vänta till imorgon med att göra någonting man skulle kunnat göra idag. Eller försöker du antyda att USA gjort slut på sina vapen så man måste tillverka nya innan man kan slutföra det man redan påbörjat? Illa planerat, i så fall.
Citera
2026-06-25, 15:49
Avslutad
Citat:
Redovisa dina fakta då. Det amerikanska stödet har sedan 2023 ökat från mindre än en procent av BNP till några procent, men det beror ju på att det går åt så mycket ammunition när Israel befinner sig i krig mot dina kompisar. Israel själva drar ju ingen nytta av att få bomber att fälla över Iran.

Vilket stöd är det du menar? Eller sitter du bara och hittar på likt de andra psykiatriska patienterna i tråden?

Men gå och snyt dig nu. Det behöver inte ens redovisas. Alla vet. Israel är en bidragsdrottning som byggts upp utav bidrag inte bara från USA utan också bland annat Förintelse-bidrag från Tyskland. Kristna organisationer i USA som också öst bistånd över maffia-staten genom åren också. Bosättningarna på västbanken? Nästan helt finansierat utav amerikanska skattemedel (och även privatsektorn som tex Kushner familjen).

Och det Israel inte skänkts har de stulit. PROMIS-INSLAW affären bland annat. Därför Ghislaines far Robert Maxwell fick statsbegravning i Israel. För han var en väldigt duktig tjuv och även vapensmugglare 1948 åt dem.
Senast redigerad av Barbapappa2026 2026-06-25 kl. 15:58.
Citera
2026-06-25, 15:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Auric
Det finns ingen rationell anledning för USA att vänta till imorgon med att göra någonting man skulle kunnat göra idag.

Jaså? Det är ju det USA redan gjort mot Iran två gånger nu senaste två åren. Låtsas vilja ha en deal. Sen anfaller de igen. Och nästa år står Iran utan flygvapen och flotta. Det är metodiskt. Bit för bit.
Citera
2026-06-25, 16:05
Medlem
EngelbertEggfjerts avatar
Citat:
Jag har sagt det förr och jag behöver säga det igen (gång på gång): Du kan inte något alls om det du skriver om.

Israels ekonomi stimuleras inte av nya krig eftersom israelerna är som folk är mest och slutar konsumera vid oroligheter. Således backade ekonomin stort både när Hamas invaderade Israel 2023 och när Iran startade krig mot Israel 2026.

Jag är storligen imponerad över med vilken säkerhet du spyr upp dina ihopfantiserade åsikter och påhittade fakta. Du är en god parhäst till turkiske nyfascisten Gråa vargarna, som ju agerar på samma sätt: skriver stora sjok text med avsevärd självsäkerhet men utan grund i fakta utan baserat på fria fantasier med målet att baktala Israel.

Tack, vilken komplimang! Både att bli ansedd som oduglig av dig, samt att jämföras med Vargen som jag tycker verkar vara en ytterst klok individ och också en duktig debattör. Jag är inte riktigt flitig som han är dock, klart slöare.

Gällande att stimulera ekonomin så kostar det mer än det smakar för ett militärindustriellt lands ekonomi att sluta kriga. I våras satt ni allihopa i Israelbrigaden och använde just detta argumentet till er fördel som svar på påståendet att Iran för ett ekonomiskt krig.

Då var det minsann bara positivt för den israeliska ekonomin. Reflekterar du inte själv över hur mycket du svänger runt i åsikterna?
Vindflöjel
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in