Citat:
Trump sa väl i början 3-6 veckor. Ja, dem tidsplanen är ju spräckt. Men nu i efterhand fattar man ju att det snarare handlade om hur lång tid USA kunde hålla på innan de var tvungna att fylla på med vapen. För det passade med den tidsangivelsen. Det kan ju ske att det var utgångstanken att det skulle räcka, eller förhoppningen. Men vi har ju sett nu under vapenvilan att USA fyller på. Så det ser ju ut som man räknar med en runda till, eller i alla fall vill vara förberedda för det.
En hyperboli självklart, men det mesta skulle vara avklarat rätt omgående enligt de amerikansk-israeliska initiala planerna. Tror inte Netanyahu trodde på det dock, men Trump var väldigt stursk där i början och skulle lösa det mesta relativt omgående.
Jag håller inte med. Jag tycker USA är längre från sina ursprungliga mål än vad Iran är. Regimen ville stanna kvar vid makten och behålla uranet, och där står vi kvar än idag. USA hade klart mer högflygande planer, och dom har inte lyckats med någon av dom.
Man krigar för att få som man vill, och därför kan man vinna militärt och ändå förlora kriget. USA har inte fått som dom vill. Israel har det i någon mån. Iran har det i någon mån.
Vet inte. Håller med dock. Det hela är märkligt.
Samma här, håller med i sak. Det är ett debakel, och något Iran behöver hantera framåg. Däremot kommer det inte leda till att regimen tappar makten nödvändigtvis, utan att en annan falang av regimen får mer makt. För att shiaväldet ska rasa krävs en intern revolution.
Så länge USA inte får till det, så har Iran klarat ett av sina uppsatta mål.
Jag håller inte med. Jag tycker USA är längre från sina ursprungliga mål än vad Iran är. Regimen ville stanna kvar vid makten och behålla uranet, och där står vi kvar än idag. USA hade klart mer högflygande planer, och dom har inte lyckats med någon av dom.
Man krigar för att få som man vill, och därför kan man vinna militärt och ändå förlora kriget. USA har inte fått som dom vill. Israel har det i någon mån. Iran har det i någon mån.
Vet inte. Håller med dock. Det hela är märkligt.
Samma här, håller med i sak. Det är ett debakel, och något Iran behöver hantera framåg. Däremot kommer det inte leda till att regimen tappar makten nödvändigtvis, utan att en annan falang av regimen får mer makt. För att shiaväldet ska rasa krävs en intern revolution.
Så länge USA inte får till det, så har Iran klarat ett av sina uppsatta mål.
Trump säger ju de mäst varierande saker och i bland saker för att få en effekt. Om du tar allt han säger som uppriktigt, så kommer du få problem.
Men, just nu är det väl ganska gynnsamt för USA att avvakta lite. För just för tillfället kör ju Iran lite intern skadegörelse. Med dess inre maktkamper, som man kan underblåsa lite, genom att hävda att Iran har gått med på en det ena en det andra.