Riktigt bra!
Har haft min nuvarande sedan 2014 (Den första köpte jag 2007, men den fick jag dessvärre stulen.) och den är fortfarande på topp.
Den stora tror jag inte riktigt på då den togs fram efter ägarbytet av företaget.
Alan Adler (Ingenjör med bakgrund som lärare på Stanford University.) som uppfann
AeroPress laborerade fram och tillbaka i flera år och kom fram till att resultatet aldrig blev tillräckligt bra för att han skulle kunna stå för det om man skalade upp systemet. Men pengarna styr väl nuvarande ägare,
Tiny Capital i större utsträckning, då de antagligen i större utsträckning drivs av ekonomiska vinstintressen än viljan av att ta fram en riktigt bra produkt.
Om man verkligen gillar bra kaffe är det en riktigt bra och billig investering, men det är ju inte fel att även ha en bra presskanna.
Det är viss skillnad mellan kaffet du får genom de olika metoderna och var sak har sin fördel och nackdel. Här hemma har jag självklart flera olika ("Vanlig"
Moccamaster från
Technivorm, droppfilter, perkulator [både elektrisk och för att ställa på spisen], och några till.) där jag kan växla dem emellan utifrån vad jag vill ha för stunden eller vad som lämpar sig bäst för kaffet jag har hemma.
En
AeroPress är även väldigt bra att ha med sig om man ska ut i naturen och vill ha nybryggt kaffe. Jag har haft med min när jag varit och vandrat; både i fjällen och på andra platser. Perfekt sitta ute i en majestätisk miljö och kunna göra sig en riktigt bra kaffe kopp kaffe.