2026-02-26, 13:05
Avslutad
Öppna betan börjar idag kl 19.00 på alla plattformar och full release sker den 5e mars.

Ärligt talat så får spelet oförtjänt mycket hat och nu när lanseringen närmar sig så ser det bra ut.
Jag tror personligen att spelet kommer att vara större succe än vad många tror och hyllningarna kommer att vara positivare också.

https://youtu.be/MXhQbF7TlbA?si=ngeg1GIyunj08GyQ

Om Arc Raiders fick så positiva betyg och 10/10 från alla som från Embark studios som ändå är en indie developer i jämförelse med den magnitud som Bungie innehar. Varför ska man inte tro på att detta spel faktiskt har en chans att överträffa Arc Raiders isåfall?

Personligen gillade jag Arc Raiders men fann det en bit överskattat. Spelet höll knappt en månad för mig. Detta ser mycket mer omfattande ut och förmodligen svårare vilket är positivt då. Jag gillade inte hur förlåtande Arc Raiders var och den extrema PvE inställningen som folk hade. Lite väl sjukt när 10 solo spelare går samman i varje lobby och dödar alla som var "stökiga".
Senast redigerad av Skribentminimum 2026-02-26 kl. 13:09.
Citera
2026-02-26, 13:31
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Skribentminimum
Öppna betan börjar idag kl 19.00 på alla plattformar och full release sker den 5e mars.

Ärligt talat så får spelet oförtjänt mycket hat och nu när lanseringen närmar sig så ser det bra ut.
Jag tror personligen att spelet kommer att vara större succe än vad många tror och hyllningarna kommer att vara positivare också.

Om Arc Raiders fick så positiva betyg och 10/10 från alla som från Embark studios som ändå är en indie developer i jämförelse med den magnitud som Bungie innehar. Varför ska man inte tro på att detta spel faktiskt har en chans att överträffa Arc Raiders isåfall?

Personligen gillade jag Arc Raiders men fann det en bit överskattat. Spelet höll knappt en månad för mig. Detta ser mycket mer omfattande ut och förmodligen svårare vilket är positivt då. Jag gillade inte hur förlåtande Arc Raiders var och den extrema PvE inställningen som folk hade. Lite väl sjukt när 10 solo spelare går samman i varje lobby och dödar alla som var "stökiga".
Jag såg inga Pfor's? Var det ens några Bob's där? Inte det påminde särskilt om originalspelen.
Citera
2026-02-26, 14:04
Medlem
immenhusens avatar
Kul att de väcker liv i den gamla Marathon-franchisen! Trilogin var under 90-talet min go-to, och en av de första spelen som hade ett riktigt bra multiplayer. Grannskapet samlades inte sällan hemma hos mig efter skolan, för att spela tillsammans på en av våra många datorer som vi hade hemma. Banan "Mars Needs Women" var favoriten, och som skapades explicit inför en demo-visning på MacWord 1994, om jag ej missminner mig. Det följde även med ett excellent verktyg för att göra egna banor, liksom modifiera befintliga! Forge, hette det, om inte minnet spökar. Det händer faktiskt än i dag att jag kan sätta mig ned och spela igenom några banor på det första spelet, fastän tvåan (Durandal) och trean (Infinity) är mer raffinerat. (De finns numera på AppStore!)

Styrkan i Marathon var dock handlingen, och man behövde läsa alla terminaler för att hänga med i berättelsens utveckling. Sann spelglädje i singelplayer, med andra ord, vilket är mycket ovanligt i dag! Många år senare skulle Bungie göra en uppföljare, som de döpte till - *trumvirvel* - Halo, och som skulle bli ett flaggskeppsspel för de nya G4-processorna som Apple utvecklade tillsammans med Motorola. Men i samma veva skulle Microsoft lansera sin X-Box, varpå de helt enkelt köpte upp Bungie och därmed utvecklingen av Halo.

Nog med exkurs! Kollade igenom trailern, och måste erkänna att jag är lite besviken. Marathon skall nästan kännas som det gamla Doom, d.v.s., vara mörkt och skräckinjagande. Nu ser det tyvärr enbart ut som ett av alla de andra "snabba" FPS-spelen, vilka med grälla färger och epileptisk hastighet enbart syftar till att trigga belöningssystemet hos Gen Z:s apatiska ADHD-hjärnor. Eller är det bara jag som håller på att bli gammal och bitter?

/AI
Citera
2026-02-26, 14:07
Medlem
immenhusens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jumpjet
Jag såg inga Pfor's? Var det ens några Bob's där? Inte det påminde särskilt om originalspelen.

Nej, det verkar snarare vara ett homage utan att direkt ha en koppling till de gamla spelen förutom i namnet.

/AI
Citera
2026-02-26, 15:03
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av immenhusen
Nej, det verkar snarare vara ett homage utan att direkt ha en koppling till de gamla spelen förutom i namnet.

/AI
Verkar inte särskilt intressant då. Hade hellre sett moderna versioner av originalspelen.
Citera
2026-02-26, 15:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av immenhusen
Kul att de väcker liv i den gamla Marathon-franchisen! Trilogin var under 90-talet min go-to, och en av de första spelen som hade ett riktigt bra multiplayer. Grannskapet samlades inte sällan hemma hos mig efter skolan, för att spela tillsammans på en av våra många datorer som vi hade hemma. Banan "Mars Needs Women" var favoriten, och som skapades explicit inför en demo-visning på MacWord 1994, om jag ej missminner mig. Det följde även med ett excellent verktyg för att göra egna banor, liksom modifiera befintliga! Forge, hette det, om inte minnet spökar. Det händer faktiskt än i dag att jag kan sätta mig ned och spela igenom några banor på det första spelet, fastän tvåan (Durandal) och trean (Infinity) är mer raffinerat. (De finns numera på AppStore!)

Styrkan i Marathon var dock handlingen, och man behövde läsa alla terminaler för att hänga med i berättelsens utveckling. Sann spelglädje i singelplayer, med andra ord, vilket är mycket ovanligt i dag! Många år senare skulle Bungie göra en uppföljare, som de döpte till - *trumvirvel* - Halo, och som skulle bli ett flaggskeppsspel för de nya G4-processorna som Apple utvecklade tillsammans med Motorola. Men i samma veva skulle Microsoft lansera sin X-Box, varpå de helt enkelt köpte upp Bungie och därmed utvecklingen av Halo.

Nog med exkurs! Kollade igenom trailern, och måste erkänna att jag är lite besviken. Marathon skall nästan kännas som det gamla Doom, d.v.s., vara mörkt och skräckinjagande. Nu ser det tyvärr enbart ut som ett av alla de andra "snabba" FPS-spelen, vilka med grälla färger och epileptisk hastighet enbart syftar till att trigga belöningssystemet hos Gen Z:s apatiska ADHD-hjärnor. Eller är det bara jag som håller på att bli gammal och bitter?

/AI
Spelet hade lika gärna varit det fps spelet det är nu utan Marathon temat. Förstår inte varför det ska vara så negativt när spelets grafik stil och skins ändå gör er alla gnälliga gamlingar en tjänst iom det. Har spelet ingen rätt att se ut som det gör trots hur det utspelas?
Jag är glad att vi får ett bearbetat spel som kan utmana en av de senaste sensationer som är Arc Raiders iallafall, fantastiskt kul och jag har redan bokat mitt exemplar nu!
Vill du ha regelrätt 1990 talet doom uppföljare eller liknande? För det är bara du isåfall.
Citera
2026-02-26, 18:52
Medlem
Detvarenolyckas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skribentminimum

Själv tycker jag hatet är förtjänat med tanke på att de hade plagierat hela spelets stil från en twitter-användare. Bungie är, som du skriver, en så pass stor studio att man tycker att de inte borde behöva knycka andras "artworks". Tydligen var det inte ens första gången man kommit på dom med att plagiera, så man tycker ju att dom borde lärt sig vid det här laget.

Själva stilen tycker jag påminner om duplo, inget för mig, men kanske är gameplay ok.
Citera
2026-02-26, 23:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Detvarenolycka
Själv tycker jag hatet är förtjänat med tanke på att de hade plagierat hela spelets stil från en twitter-användare. Bungie är, som du skriver, en så pass stor studio att man tycker att de inte borde behöva knycka andras "artworks". Tydligen var det inte ens första gången man kommit på dom med att plagiera, så man tycker ju att dom borde lärt sig vid det här laget.

Själva stilen tycker jag påminner om duplo, inget för mig, men kanske är gameplay ok.
Löjligt. Det påverkar inte dig din lilla....
Nej.
Så jäkla pampiga åsikter asså. "Spelet har tveksam etik" ni är fan ett gäng känsliga skitstövlar med ett hav av känslor som gud kan torka sig i arslet med. Helt ärligt här får man ett bra spel. Kritikens alla punkter är åtgärdade och knappast existerande. Man får dessutom spelet för endast 400.
Är så jävla trött på cp människor som VERKLIGEN ska öppna nya dörrar om hur spelet är "tveksam moral" eller liknande.
Otroliga.
Ni vet väl att ni är förmodligen den nuvarande verkande samlingen utav människor som har rekordlåg hänsyn till kärnvapen och tredje världskriget? Det diskuteras otaliga krig och man ser inte ens ett fält fina barn och vuxna längre som blir sårade. Man ser en bunt bögar som redan förstört för alla. Man kysser inte sitt familjefoto längre eller ser hur livet slutar för lilla Tommy på fältet. Man ser bög Detvarenolycka som är i TikTok och spasmar hur triggered de blev av att det finns ljus inuti en jävla glödlampa. Med dina äckliga människo rörelser som är i behov av alla medel osv. Vidriga jävla fladder bög.
Må helvetet ta er så jävla hårt.
Sjukt. Du är bland den sämsta människan som någonsin levt för tillfället och gnäller på så sjukt nyanserade sätt såhär när ett spel kommer ut. Jösses jävla horunge. Ut ur min tråd för i helvete. Kom till tunnelbanan så ska vi slåss jag tar med mig awpn endast för dig. Har 3d printer så kan fan få vad jag vill i livet bara av att tänka och rita det. Passa dig.
Senast redigerad av Skribentminimum 2026-02-26 kl. 23:49.
Citera
2026-02-26, 23:55
Avslutad
Fatta folk som bara anser all jävla status och värde till att ens existera i diskussioner så jävla lågt när horunge bögar kommer in att man inte ens är en jävla vanlig länge. Omg. Tänk om. Helvete. Shit. Vad fan har jag gett mig in i ändå. Ska fan slänga mig från en byggnad nu. Jag glömde totalt bort vilka jävla kontrast det är mellan jävla bajs rådet som knullar alla spel idag i jämförelse med mig.
Seriöst värt enda hopp är en studio som bara tycker att ni kan dra åt helvete faktiskt.
Citera
2026-02-27, 14:53
Medlem
Både gillar och ogillar det estetiska, tror jag hade blivit trött i pallet av alla grälla färger dock. Ser inte ut som att själva gameplayen är vad jag letar efter i skjutspel dock, där gillade jag nog originaltrilogin bättre. Försiktigt optimistisk och inväntar recensioner antar jag.

Får se om ts bögförklarar mig också.
Citera
2026-02-27, 14:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av superlatens
Både gillar och ogillar det estetiska, tror jag hade blivit trött i pallet av alla grälla färger dock. Ser inte ut som att själva gameplayen är vad jag letar efter i skjutspel dock, där gillade jag nog originaltrilogin bättre. Försiktigt optimistisk och inväntar recensioner antar jag.

Får se om ts bögförklarar mig också.
Bög är inte ens förnamnet. Hur teg det sig att det tog så lång tid att komma med ett noggrant genomtänkt bögsvar ändå? Var aromerna i spelet inte tillräckligt starka nog för dig? Recensionerna är förmodligen dina gudar som också är bögar hela bunten. Stick och sug Petter hegevalls jävla aromballe medans vi andra faktiskt kan spela spelet nu.

Edit: jag måste för övrigt dock tillägga att spelet har det vackraste fönsterglas i spel som jag någonsin har sett. Det är verkligen extra häftigt iom estiken i den grafiska stilen. Detta är next gen på riktigt. Bungie levererar som vanligt. Även Destiny är ett jäkligt häftigt spel faktiskt med oöverträffad fps stil.
Även metalldynerna på plattmarken inuti byggnader är faktiskt nog bland de häftigaste jag sett. Det är första gången ett spel andas next gen såsom detta spel faktiskt gör på ett sätt. Sen om spelet är utdömt eller inte är en annan fråga däremot. Men än sålänge har det aldrig kunnat förekomma för mig att spelet skulle haft en koppling till en kommentar om Margaretas jävla fula kjol eller människosynen häromdagen. Ni förtjänar helt enkelt inte spelet pga er otroligt enkla ställning till pessimism i jämförelse med vanliga och RIKTIGA gamers. Adjö. Skit land och skit forum.
Senast redigerad av Skribentminimum 2026-02-27 kl. 15:09.
Citera
2026-02-27, 16:41
Avslutad
Nu har jag spelat igenom tutorial. Spelet är mediokert.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in