2026-02-28, 09:34
Medlem
Ja, om hon har snygga bröst och är snäll så behöver hon inte gilla det jag gillar.
Jo, hon måste gilla att kramas och ha sex med mig.

Som Tomas Ledin sa:
Jag tror att det är en fördel att vi är så olika, verkligen. Och sedan också att vi har gett varandra utrymme att vara oss själva.
Man kan inte sitta i knät på varandra hela tiden.
Citera
2026-02-28, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scaryfoot
Ja, om hon har snygga bröst och är snäll så behöver hon inte gilla det jag gillar.
Jo, hon måste gilla att kramas och ha sex med mig.

Som Tomas Ledin sa:
Jag tror att det är en fördel att vi är så olika, verkligen. Och sedan också att vi har gett varandra utrymme att vara oss själva.
Man kan inte sitta i knät på varandra hela tiden.

Är det din erfarenhet att endast det räcker för ett långt förhållande?
Citera
2026-02-28, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MickDoohan
Är det din erfarenhet att endast det räcker för ett långt förhållande?

Jag har ingen erfarenhet.
Men tror att det är viktigt om det ska hålla i längden. Det säger andra i alla fall.
Senast redigerad av scaryfoot 2026-02-28 kl. 09:48.
Citera
2026-02-28, 10:03
Medlem
Sokoke.Cutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XY3000
Det glömde jag, såklart! Men intellekt och förmåga att vara rolig att umgås med brukar ofta gå hand i handske enligt min erfarenhet.

Väl uttryckt. Då behövs inga större arrangemang eller förberedelser, då kan det vardagliga bli fantastiskt härligt!

Ja, intellekt och humor som matchar gör att det mesta blir enkelt. Och större delen av livet är ju trots allt ändå vardag så det gäller att kunna trivas tillsammans i den.

Citat:
Ursprungligen postat av scaryfoot
Jag har ingen erfarenhet.
Men tror att det är viktigt om det ska hålla i längden. Det säger andra i alla fall.

Är snygga pattar viktigt för att ett förhållande ska hålla i längden? Har du snygga pattar?
Citera
2026-02-28, 17:57
Medlem
godboys avatar
Det varierar säkert från par till par, men för min del så är det viktigt att ha liknande värderingar och grundinställning. Jag skulle aldrig kunna vara tillsammans med en uttalad vänsterkvinna då jag befinner mig långt till höger. Min fru och jag hade lite olika intressen när vi träffades, men vi har likartad politisk inställning och det har nog underlättat det.

Sen är hon en hästtjej och jag hade inga stora hästkunskaper när vi träffades, men hon har lärt mig massor om hästar och hästskötsel och det är jättekul. Sen är det alltid uppskattat när det kommer en man till stallet. Jag brukar hjälpa till med att mocka, köra skit, transporter osv. Fixar och lagar saker också. Sen har jag fått lära mig köra vagn, bland annat.

Jag har naturintresse, tycker om att vandra och cykla och det har jag fått med henne på, så vi har det gott ihop. Jag hade inte kunnat få en bättre fru.
Citera
2026-03-01, 13:12
Medlem
Absolut inte nödvändigt, tvärtom tycker jag som många andra i tråden att det är viktigt att ha separata intressen, man behöver inte göra allt ihop.
Citera
2026-03-01, 14:28
Medlem
Man behöver absolut göra egna grejer, men sen finns det vissa män som har nördiga specialintressen som de lägger väldigt mycket tid på så det går ut över förhållandet. Hade en kollega som hade en sådan man, som aldrig följde med på resor hon fick göra själv eller med andra. Inget jag hade stått ut med särskilt länge för min del. Då får man anpassa sig lite om det ska hålla i längden.

Däremot förstår jag inte de som jobbar ihop med sina partners. Då krävs det nog att man har olika intressen och egentid på fritiden.
Citera
2026-03-01, 15:04
Medlem
Har man inget gemensamt utöver att knulla så blir det omöjligt att ha ett liv tillsammans.
Med åldern har jag insett mer och mer hur extremt viktig kompatibilitet är. Jag är sexuellt attraherad av miljontals fruntimmer, ser 100st varje gång jag åker och handlar, men jag har inte funnit ett enda som jag är personligt kompatibel med ännu.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in